اپوکسی یا پلی استر؟

رنگ پلی استر چوب یک رنگ بسیار شفاف از انواع رنگ های فوری و از دسته رزینها میباشد که بدلیل قیمت مناسب و در دسترس بودن آن در ایران بسیار متداول است

رزین اپوکسی خواص و کاربردهای ویژه‌ای دارد که آن را از دیگر رزین‌ها مثل پلی‌استر متفاوت می‌کند. در این مطلب به خواص ویژه‌ی رزین اپوکسی می‌پردازیم تا در انتخاب رزین برای تولید قطعات راحت‌تر باشید. در ادامه با گروه فن و هنر ایران زمین همراه باشید.

خواص ویژه پلی استر 

مقاومت به حرارت

قطعانی که با برخی از گریدهای گران‌قیمت رزین اپوکسی تولید می‌شوند می‌توانند مدت‌زمان زیادی در دماهای بالای ۱۷۰ درجه سانتی‌گراد استحکام خود را حفظ کنند و دچار خزش نشوند. ولی مقاومت دمایی رزین پلی‌استر ۷۰ تا ۹۰ (HDT) درجه سانتی‌گراد است.

ثبات ابعادی:

در رزین پلی‌استر که بیشترین تغییر شکل پس از قالب‌گیری را در بین رزین‌ها دارد این مقدار شش درصد است که در هنگامی‌ که در کامپوزیت استفاده شود این عدد به‌ مراتب کمتر می‌شود.

مقاومت به رطوبت:

در قطعاتی که در تمام عمر خود در محیطی مرطوب و گرم قرار دارند از رزین اپوکسی استفاده می‌شود. نمودار زیر تأثیر رطوبت روی استحکام برشی هر دو رزین را بررسی کرده.

بدون بو بودن رزین اپوکسی

رزین پلی‌استر در هنگام خشک شدن گاز استایرن که بوی نامطبوعی دارد از خود متصاعد می‌کند.

از برخی رزین‌های اپوکسی بی‌بو و بسیار خطرناک‌تر از گاز استایرن هستند و در زمان بسیار کوتاه‌تری آسیب‌های بسیار جدی‌تری روی تولیدکنندگان دارد.

انواع پلی استر٬ پلی استر پوست پوليش٬ درب پلی استر٬ رنگ پلی استر٬

چوب و ریشه ، روکش مازل ، ساخت دکوراسیون چوب ی با روکش منحصر به فرد مازل

صفحه میز تخته مازل با پلی استر مخصوص

رزین پلی استر

آموزش کار با رزین پلی استر , انواع رزین شفاف , حلال رزین چیست , پلی استر شفاف , پلی رزین , فرق رزین اپوکسی با رزین پلی استر :

رزین مبل چیست ؟ رزین مبل : متاسفانه این روزه بیشتر قطعات مبل از رزین ساخته می شوند . این به خودی خود بد نیست ، اگر مواد خوب کار کنند و عوارض سلامتی نداشته باشد خیلی هم خوبه ! انجایی بد می شود که بجای چوب بفروش برسند .

رزین اپوکسی را از کجا تهیه کنیم ؟  در وحله اول میتوانیم بگوییم رنگ فروشی ولی واقعیت این است که هر رنگ فروشی , رزین نمی فروشد , به نوعی پخش کننده ها و فروشگاه هایی که بزرگ هستند رزین های پلی استر را می فروشند .

مشکلات رنگ پلی استر پولیشی :

چرا رنگ من بعد از خشک شئن زرد می شود ؟

بعد از پاشش رنگ , رنگ ترک میخورد ؟

مشکل چروک شدن رنگ از چیست ؟

مشکلات رنگ
مشکلات رنگ چوب , شره رنگ , عیوب رنگ pdf , غلظت رنگ برای پیستوله , علت پوسته شدن رنگ پلاستیک , رنگ پلاستیک با پیستوله , پرسش و پاسخ مشکلات رنگکاری چوب , حلال رنگ پودری

با تشکر از توجه شما . گروه صنایع چوب و رنگ فن و هنر

WhatsApp us