مقاوم سازی درب چوبی

مقاوم سازی انواع مختلفی دارد که به شرح زیر چند نوع آن را که از مهمترین است، توضیح داده می شود :

  1. مقاوم سازی در برابر نور خورشید. نور خورشید بدلیل داشتن اشعه های مختلف و uv باعث آزاد شدن نوعی پروتئین و اسید در چوب می شود که به مرور چوب شما تیره ، ترک ترک و پوسته می‌شود. رنگ های مقاوم در برابر uv رنگ هایی گرانقیمت هستند که از نیترات نقره در آن استفاده می شود.
  2. مقاوم سازی دربرابر رطوبت، رطوبت اولین عامل تخریب چوب است. یک تکه چوب کاج به ابعاد 10 در 10 در زمان کمتر از 3 ماه در فضایی که تماس مستقیم با آب داشته باشد، از بین می‌رود. برای مقاوم سازی در برابر رطوبت باید به روش ساخت، نوع متریال، زیرسازی و انتخاب رنگ نظارت ویژه داشته باشیم.
  3. مقاوم سازی در برابر خط و خش، در برخی از قسمت‌های یک درب قدیمی متوجه می شوید آثار خط و خش بیشتر از جاهای دیگر وجود دارد. این بدلیل نبود تجربه کاری پیمانکار است. برای یک درب یراق آلاتی وجود دارد که از وارد شدن صدمه به درب جلوگیری می‌کند. مانند کوبه، چشمی، محافظ سوئیچ و..
  4. مقاوم سازی در برابر سرقت، پلیس می‌گوید اکثر سرقت‌ها و دزدی‌ها بدلیل عدم وجود یکسری مقاوم سازی ها اتفاق می افتد. دزد از ضعف سیستم ایمنی شما استفاده می کند. مثلا ماشین هایی که قفل فرمان ندارند یک گزینه خوب برای دزدی هستند. درب ورودی هم همینطور.
  5. نگهداری و نظارت بر درب یعنی چک کنید چه مسائلی باید رعایت شوند. پولیش درب بموقع انجام شود، پیچ لولا ها محکم است. پاخور درب دچار سایش نشود. و..

ایده ساخت درب چوبی مقاوم دربرابر سایش

این ایده از زمانی به ذهنمان رسید که متوجه تخریب زود هنگام در بعضی از نقاط چوب شدیم .

اینکه پای درب بدلیل رطوبت و افتاب ؛ نزدیک محل دستگیره بدلیل آلودگی دست و خط و خراش های کلید , سمت لولا بدلیل فشار و ضربه هایی که وارد می شود ,

هدف بالا بردن مقاومت درب در برابر عوامل مخرب است.

معرفی عوامل مخرب یک درب چوبی

  • رطوبت
  • افتاب
  • سایش و خراش
  • سرقت یا اعمال زور در ورود به ساختمان
  • بی توجهی

WhatsApp us