حتی اگر راه پله ها وسیله ای برای رفت و آمد در خانه هستند ، اما هرگز نباید از آنها به عنوان فرصتی برای تزئین و تزریق سبک شخصی غافل شد. تصمیم بگیرید که یک دیوار گالری رنگارنگ یا یک گوشه منحصر به فرد برای مطالعه اضافه کنید ، طراحی راه پله ها می توانند فضای نسبتاً معمولی را به فضایی خارق العاده تبدیل کنند. به برخی از ایده های مورد علاقه ما در زمینه تزئین راه پله نگاهی بیندازید.

حتی وقتی فضای خنثی دارید ، پله های پررنگ و رنگارنگ بهترین گزینه هستند. برای لمس مدرن ، راه پله خود را در قالب ombre نقاشی کنید. معاصر ، بی نظیر و درخشان آن ترکیبی عالی برای نمایش زیبایی است.

تزئین راه پله رنگی
تزئین راه پله رنگی

از دیگر مناطق رنگارنگ خانه خود اشاره کنید و رنگی رنگی به راه پله های خود اضافه کنید. در نظر بگیرید که دیوار راه پله خود را با رنگی پررنگ ترسیم کرده و آن را با زنگ های خنثی ست کنید. این کار را می توان با استفاده از یک دونده طرح دار انجام داد که منطقه را لمس منحصر به فرد می کند.

تزئین راه پله با چراغ روشنایی
تزئین راه پله با چراغ روشنایی

تزئینات دریایی ، به دلیل بافتی که دارد ، همیشه مورد علاقه اصلی ما است. برای آن لمس دریایی کلاسیک ، یک دونده بافت بافته شده اضافه کنید و آن را با بیت های دیگر بافته شده جفت کنید. اطمینان حاصل کنید که نشانه هایی از رنگ آبی وجود دارد تا احساس دریایی در اتاق بیشتر شود.

جزئیات دریایی به دلیل ساده بودن و قابل توجه بودن بودن یکی از موارد مورد علاقه ماست. از سایه های غنی از رنگ سرمه ای استفاده کنید و با بژ ، سفید یا حتی نشانه های خنثی جفت شوید. جفت شدن به شما کمک می کند تا نشاط را در آن منطقه خاص در خانه ایجاد کنید.

تزئینات دریایی برای سبک کلاسیک
تزئینات دریایی برای سبک کلاسیک

تزئین پلکان چوبی

ما ظاهر و کنتراست یک پله شناور را دوست داریم. پله ها نه تنها مدرن تر به نظر می رسند بلکه وقتی با چوب تیره جفت شوند به روشی دیگر زنده می شوند. برای رنگ آمیزی کامل از چوب بور استفاده کنید. چوب بور تقریباً با هر رنگی خوب بازی می کند.

نمونه پله شناور
نمونه پله شناور

یکی از ساده ترین راه های به روزرسانی راه پله تغییر چوب است. از چوب سبک تری با بافت کمتری استفاده کنید و آن را در قالبی قرار دهید که کمی فاصله داشته باشد. یک راه پله شناور به شما امکان می دهد از چوب کمتری استفاده کنید اما در عین حال پیچ و تاب دار است. برای جذابیت حتی جسورانه ، پله ها را بدون دونده تمیز نگه دارید.

ترکیب راه پله سفید با رنگ تیره

چه تصمیم بگیرید با افزودن یک بالش طرح دار رنگ اضافه کنید و چه با نمایش خرده ریزهای رنگارنگ. ایده این است که این رنگ ها به عنوان یک تمرکز اصلی در فضا تبدیل شوند. شما می خواهید آن رنگ ها کانون اصلی اتاق قرار بگیرند و پله های سفید قسمت مکمل آن باشند.

راه پله با رنگ تیره و روشن
راه پله با رنگ تیره و روشن

برای یک دکوراسیون ساده و در عین حال خلاق ، راه پله خود را به رنگ سفید درآورید و قسمت پایین آن را با رنگ جسورانه و یا الگویی تزئین کنید. با انجام این کار ، ناحیه درخشان می شود در حالی که به شما رنگ امضا داده می شود و بلافاصله چشم را به خود جلب می کند. در نظر گرفتن یک یا دو صندلی با بالشتک طرح دار برای آن رنگ پر رنگ و روشن.

گیاهان بیشتری را فشار دهید

شما لازم نیست که به گیاهان مختلفی به عنوان بخشی از دکور خود را  به جای ، که چند آنهایی که امضا به بیانیه ای که ایده آل است. فنگ شوی را بخوانید تا گیاهان خود را در بهترین مکان برای ایجاد احساس خوشامدگویی و آرامش در خانه قرار دهید.

استفاده از گلدان برای تزئین راه پله
استفاده از گلدان برای تزئین راه پله

چه راهی بهتر برای ترکیب طبیعت پس از آن با نمایش چند طرح پیچیده یا مستقیم روی پله ها یا نزدیک آنها. داشتن این نمایشگر کلاسیک از گیاهان ضمن افزودن رنگ ، فضا را روشن می کند. این روش ایده آل برای آوردن رنگ به یک منطقه بدون افزودن تزئینات بیش از حد است.

گوشه داخلی

گوشه داخلی ایده خوبی برای کسانی است که می خواهند فضای اضافی برای نمایش اشیا مورد علاقه خود داشته باشند. 

گوشه داخلی یک روش عالی برای نمایش خرده ریزهای مورد علاقه و / یا تصاویر خانوادگی زیبا است. علاوه بر این ، این یک روش عالی برای داشتن یک قطعه سفارشی است که از بقیه متمایز است. برنامه ریزی کنید تا لمس های پیچیده ای را ایجاد کنید که شما را از داشتن این منطقه پیچیده جدید هیجان زده کند.

چیدن اشیاء مورد علاقه کنار راه پله
چیدن اشیاء مورد علاقه کنار راه پله

یک نیمکت اضافه کنید

این که شما تصمیم دارید یک نیمکت چوبی اضافی داشته باشید یا یک نیمکت سفارشی که جدا از راه پله شما باشد ، گزینه ها بی پایان هستند. شما می خواهید نیمکت خود را به صندلی های خود اضافه کنید بدون اینکه از دکوراسیون خود استفاده کنید. ایده ایجاد یک ترکیب بی نقص در اتاق است.

قرار دادن نیمکت کنار راه پله
قرار دادن نیمکت کنار راه پله

برای آن جذابیت شیک یک نیمکت اضافه کنید. این روش عالی برای داشتن آن عنصر دنج و بدون تزئینات تکمیلی است. علاوه بر این ، چند بالش پرتابی اضافه کنید و یا یک میز یک نوع زیبایی را ایجاد می کند که همیشه جذاب و جذاب است.

صندلی های پنجره ای برای تزئین راه پله

داشتن مجلل برای داشتن صندلی برای پنجره برای کسانی که می خواهند یک گوشه مطالعه با دید حتی بهتر داشته باشند بسیار مناسب است. صندلی های دنج را با بالش های پرتاب ، پتو و همه چیز اضافه کنید.

قرار دادن صندلی در گوشه دنج راه پله
قرار دادن صندلی در گوشه دنج راه پله

اگر به اندازه کافی خوش شانس هستید که به عنوان بخشی از راه پله های خود یک پنجره نشیمن بزرگ داشته باشید ، از مزایای کامل استفاده کنید! آن را به عنوان بهترین پنجره در خانه تصور کنید ، جادار است ، هوای مطبوع دارد و به شما امکان می دهد تخیل خود را به جای دیگری ببرید زیرا می توانید بیت های سرگرم کننده ای برای ایجاد یک فضای زیبا شخصی سازی کنید.

استفاده از آینه ها

استفاده از آینه ها و تابلو ها یک روش عالی برای جلب توجه به راه پله است. با رنگ های مشابه و آرایه ای از آینه ها جفت شوید تا فضای کفپوش شما را به صورت طرح باز درآورید. با رنگ کم یا بدون رنگ جفت شوید تا آینه ها تمرکز اصلی خود را ایجاد کنند. 

آینه برای تزئین راه پله
آینه برای تزئین راه پله

هیچ چیز قابل توجه دیگری برای یک راه پله وجود ندارد که بتواند در بافتهایی که معمولاً به خوبی با هم کار نمی کنند ترکیب شود ، اما به نظر می رسد به عنوان بخشی از راه پله شما زیبا نشان داده شده است. یک عکس با بافت ، چند آینه یا بیت های دیگر بافت اضافه کنید تا آن بافت پررنگ را به ارمغان بیاورد.

امیدواریم از این مطب لذت برده باشید و برای شما کاربران عزیز مفید بوده باشد.

نویسنده: ف.حسنخانی

WhatsApp us