سه خبر در لیست اخبار خبرگزاری جوان با کلمه کلیدی بیتکوین درج شده است که در زیر بصورت خلاصه درج می شود :

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس؛
راه اندازی ارز دیجیتال بومی فعلا در اولویت نیست/خرید و فروش چراغ خاموش بیت کوین ادامه دارد

کد خبر: ۶۵۵۵۹۱۰   تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۳/۲۰

بیمارستانی برای ترک دادن معتادان بیت کوین
اسکاتلند بیمارستانی برای ترک دادن بیمارانی تاسیس کرده است که به معامله بیت کوین معتادند.
کد خبر: ۶۵۵۲۳۲۳   تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۳/۱۳

حق شناس در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛
تکرار ماجرای موسسات مالی غیرمجاز با خرید و فروش ارزهای دیجیتال
کارشناس مسائل بانکی ضمن هشدار به مردم درباره خرید و فروش ارزهای دیجیتال،آینده فعالیت در این زمینه را به فرجام موسسات مالی غیر مجاز تشبیه کرد.
کد خبر: ۶۵۴۹۸۷۲   تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۳/۱۳

مجلس به بررسی بیت کوین می پردازد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از بررسی جوانب مختلف حضور بیت کوین و سایر ارز‌های دیجیتال در بازار ارزی کشور خبر داد.
به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، هادی قوامی عضو هیات رییسه کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس با اشاره به نشست روز گذشته این  کمیسیون اظهار کرد: راه‌اندازی و استفاده از پیام‌رسان‌های مالی و انعقاد پیمان‌های پولی دو و چندجانبه در تجارت خارجی در دستور کار قرار گرفت و در این زمینه بحث و گفتگو شده است.

عضو هیات رییسه کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس ادامه داد: درباره پیام رسان های مالی مانند بیت کوین قرار است  در جلسات آینده  گزارشی مبسوطی ارائه شود تا برای نحوه فعالیت آن و استقرار آن ها در کشور تصمیم جدی  گرفته شود.

وی در پایان گفت: پیام رسان های مالی در واقع همان ارزهای دیجیتال است که در نشست هفته آینده کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات  بررسی می شود.

انتهای پیام/


تصمیم جدی مجلس برای استقرار بیت کوین در کشور

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس؛
راه اندازی ارز دیجیتال بومی فعلا در اولویت نیست/خرید و فروش چراغ خاموش بیت کوین ادامه دارد
علیشاهی گفت: از آنجایی که فعلا برقراری ثبات در صرافی‌ها در اولویت است نمی‌توانیم قانون جامعی برای برپایی تجارت مجازی در کشور در نظر بگیریم.

معصومه آقاپور علیشاهی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگارام جوان،  با اشاره به ادامه روند خرید و فروش غیر مجاز ارز دیجیتال در کشور، اظهار کرد: این روزها بارها به مردم اعلام کرده ایم که خرید و فروش ارز مجازی در کشور ممنوع و رسما غیر قانونی است.چراکه هیچ سازمان و  قانونی برای رسیدگی به جرایم این تجارت وجود ندارد و مردم در صورت زیان قطعا هیچ راهی برای رسیدن به حقشان نخواهند داشت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ابلاغ بانک مرکزی مبنی بر ممنوعیت خرید و فروش ارز دیجیتال در کشور، تصریح کرد:  بانک مرکزی طی ابلاغیه ای که در دی ماه سال گذشته تصویب و در 28 فروردین ماه امسال در کلیه مراکز مالی برقرار کرده است صریحا ممنوعیت استفاده از ارز مجازی را اعلام و آن را جرم تلقی کرده است.

وی افزود:مجلس شورای اسلامی نیز در قالب عناوین مختلف به خریداران ارز دیجیتال( بیت کوین) تذکر داده است  اما  به تازگی اخباری مبنی بر ادامه خرید و فروش این قبیل از ارزها در سایت های غیر مجاز به گوش می رسد که  نیازمند برخورد جدی دستگاه قضایی است.

علیشاهی افزود: این تجارت هیچ منبع قانونی در کشورمان ندارد و قطعا مردم را با مشکلات عدیده ای مواجه خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد:چندی پیش  وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات  برای کاهش التهابات بازار ارز مجازی نوید ورود ارز دیجیتال بومی را به مردم داد که هنوز هیچ اتفاقی در این زمینه رخ نداده است.به نظر می رسد این تنها یک طرح بود که در هیئت دولت هم مطرح نشد چه برسد به اینکه به مجلس ارجاع داده  شود تا مورد بحث قرار بگیرد.

علیشاهی در پاسخ به اینکه آیا ارز بومی توانایی بهبود شرایط تجارت دیجیتال را برای مردم ایران فراهم می کند، نصریح کرد: باوجود شرایط اقتصادی  موجود و التهابات بازار ارز، باید برقراری ثبات در صرافی ها در اولویت قرار بگیرد بنابراین فعلا  نمی توانیم قانون جامعی را برای برپایی تجارت مجازی در کشور در نظر بگیریم. زیرا برای ایجاد این نوع تجارت در کشور قطعا نیازمند قوانین بین المللی و همچنین نکات امنیتی بالایی هستیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: هنوز طرحی در این خصوص به مجلس ارجاع داده نشده است. وزیر ارتباطات  و فناوری اطلاعات در حال رایزنی با کارشناسان این حوزه و همچنین  نخبگان کشوری برای اجرا یا عدم اجرای این طرح  است . اگر  اجرای این طرح به طور جدی مطرح شود باید از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس نیز برای تدوین قوانین تخصصی و جامع دعوت بعمل آید.

انتهای پیام/


خرید و فروش زیر زمینی ارز مجازی در برخی سایت ها!

ایندیپندنت:

هر آنچه باید درباره بیت‌کوین بدانیم

با افزایش ارزش بیت‌کوین به بیش از ۱۱ هزار دلار در روز‌های اخیر، ایندیپندنت در مطلبی به بررسی این ارز دیجیتالی پرداخت.
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، ارزش بیت کوین در سال جاری میلادی پس از افزایشی 1000 درصدی به بیش از 11 هزار دلار رسید. بیت کوین طی 3 روز بیش از 25 درصد افزایش بها داشته است.

این افزایش ارزش، از هرگونه سرمایه‌گذاری سودآوری بیشتری دارد. به این ترتیب، بسیاری در صدد خریداری بیت کوین هستند و در عین حال، برخی دیگر باور دارند ارزش بیت کوین نوعی حباب است و به زودی کاهش خواهد یافت.

بیت کوین دقیقا چیست و چرا تا این حد مورد توجه قرار گرفته است؟

بیت کوین یک ارز دیجیتالی است که سال 2009 میلادی به دست یک فرد مرموز با نام مستعار «ساتوشی ناکاموتو» ایجاد شد. از این ارز می‌توان برای خرید و فروش در اماکنی که بیت کوین را می‌پذیرند، استفاده کرد. با وجود این، بیت کوین با ارزهای رایج، تفاوت‌های اساسی دارد.

تفاوت واضح این است که بیت کوین ارز فیزیکی نیست و برای آن، سکه و یا اسکناسی وجود ندارد و کاملا مجازی است.

ارزهای رایج، مانند دلار، تحت نظارت یک بانک مرکزی، مانند فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) و یا بانک مرکزی انگلیس هستند که عرضه پول را به منظور ثبات در قیمت‌ها مدیریت می‌کنند. این بانک‌ها می‌توانند اقدام به چاپ پول کنند و یا در صورت نیاز، بخشی از پول‌های در گردش در بازار را جمع‌آوری کنند و از طریق سیاست‌های پولی مانند تنظیم نرخ بهره بانکی دست به مدیریت پول‌ها بزنند.

با این حال، برای بیت کوین، بانک مرکزی وجود ندارد و به هیچ کشوری مربوط نیست و حتی تحت نظر سازمان و یا نهاد خاصی نیست. عرضه این ارز مجازی به طور غیر متمرکز است و تنها با استفاده از روندی به نام «ماینینگ» (استخراج) انجام می‌شود. به ازای هر تراکنش با استفاده از بیت‌کوین، یک رایانه متعلق به فردی به نام «ماینر» (استخراج کننده) باید یک مسئله ریاضی بسیار پیچیده را حل کند. پس از آن، این استخراج کننده در ازای حل این مسئله، بخشی از این بیت کوین را به صورت پاداش دریافت می‌کند. استفاده از حل معاملات ریاضی در استخراج بیت کوین موجب شده است به این ارز، «ارز رمزپایه» بگویند.

با استفاده از رشته‌هایی از اعداد ناشناس، اطلاعات درباره این تراکنش‌ها در محلی به نام «زنجیره بلوکی» ثبت می‌شود. این کار به منظور حصول اطمینان از ثبات این ارز انجام می‌شود.

یک کارشناس ارزهای رمزپایه در این باره گفت: «زنجیره بلوکی مانند شبکه پرداختی کار می‌کند که هرگز تعطیل نمی‌شود. این شبکه 7 روز در هفته و 24 ساعت در روز به فعالیت می‌پردازد و اهمیتی نمی‌دهد موقعیت جغرافیایی شما چیست و به چه کسی پول پرداخت می‌کنید».

چرا ارزش بیت کوین در حال افزایش است؟

بهای بیت کوین، مانند تمام دارایی‌ها و ارزها، وابسته به تقاضای مردم برای خرید آن است. اینکه این ارزش‌گذاری صحیح است و یا این‌که بیت کوین ارزش این مقدار پول را دارد یا خیر، به نظرات شخصی افراد بستگی دارد.

رئیس شرکت خدمات بانکی «جی پی مورگان» به تازگی بیت کوین را کلاه‌برداری دانسته است و اعلام کرده است افزایش بهای نجومی این ارز، با دوره «حباب اقتصادی گل لاله هلند» قابل مقایسه است. در بین سال‌های 1634 تا 1637، قیمت برای پیاز گل لاله در این کشور به 10 برابر حقوق سالانه یک کارگر ماهر رسید و پس از آن، این حباب شکسته شد و به سرعت تمام ارزش خود را از دست داد.

شمار افرادی که از این ارز رمزپایه استفاده می‌کنند در ماه آوریل از 3 تا 6 میلیون نفر به 10 تا 20 میلیون نفر افزایش یافته است. با این‌ حال، ارزیابی دقیق از تعداد کاربران این ارز بسیار دشوار است.

آیا می‌توان از طریق بیت کوین کسب درآمد کرد؟

پاسخ قطعی به این پرسش، غیرممکن است. هر فردی که قصد دارد در بیت کوین سرمایه گذاری کند باید بداند این امری بسیار خطرناک است.

در اواخر سال 2013 میلادی، ارزش بیت کوین از 1150 دلار به 500 دلار کاهش یافت. بیت کوین 4 سال پس از آن توانست ارزش خود را به دست آورد.

با این‌حال، در صورتی که ارزهای رمزپایه پای خود را در زندگی عادی باز کنند و در سراسر جهان به عنوان واسطه‌ای برای داد و ستد تبدیل شوند، می‌توان انتظار داشت بهای آن‌ها نیز با رشد روبرو شود. با وجود این، این سناریو با حقیقت فاصله بسیاری دارد.

بیت کوین را در کجا می‌توان خرج کرد؟

شمار شرکت‌هایی که بیت کوین را می‌پذیرند به شدت در حال رشد است. مایکروسافت و شرکت گردشگری اکسپیدیا هر دو بیت کوین را می‌پذیرند. حتی برخی خوانندگان نیز برای بلیت کنسرت‌های خود، از بیت کوین استفاده می‌کنند. در سال جاری میلادی، قانونی در ژاپن تصویب شد و به موجب آن، اکنون بسیاری از خرده‌فروشی‌ها در این کشور نیز این ارز را می‌پذیرند. این ارز همچنین در کشورهایی مانند زیمبابوه که وضع اقتصادی ناپایداری دارند با استقبال روبرو شده است.

ارتباط بیت کوین با «دارک وب» (وب تاریک) چیست؟

استفاده از بیت کوین از جانب جنایت‌کاران، به خصوص افرادی که در فضای مجازی اقدام به فروش مواد مخدر می‌کنند، مشهور است. استفاده از این ارزهای رمزپایه در فروشگاه‌های غیرقانونی اینترنتی رایج است زیرا گفته می‌شود این تراکنش‌ها قابل ردگیری نیستند. در حقیقت، این تراکنش‌ها قابل ردگیری هستند اما هویت افرادی که این تراکنش‌ها را انجام می‌دهند، قابل شناسایی نیست. از بیت کوین برای خرید مواد مخدر و دیگر مسائل غیرقانونی استفاده می‌شود اما استفاده از این ارز منحصر به فعالیت‌های غیرقانونی نیست.

آیا ممکن است رشد ارزش بیت کوین، حباب باشد؟

روزانه صدها مقاله درباره پیش‌بینی ارزش بیت کوین در فضای مجازی منتشر می‌شود. برخی تحلیلگران معتقدند بهای این ارز دیجیتالی ممکن است تا 40 هزار دلار نیز افزایش یابد.

با این‌حال، برخی دیگر از اقتصاددان‌ها این افزایش ارزش را، حباب می‌دانند. به باور یک اقتصاددان، این پنجمین حباب در ارزش بیت کوین محسوب می‌شود. در چهار مورد پیشین، حباب‌ها به سرعت از میان رفت و بهای بیت کوین برای مدتی در سطحی اندک باقی ماند و پس از آن دوباره افزایش یافت.

با وجود این، این تحلیلگر معتقد است بیت کوین و دیگر ارزهای رمزپایه چشم‌انداز روشنی دارند. وی گفت: «من ارزهای دیجیتالی را در میان اختراعات انقلابی مانند اینترنت می‌دانم».

انتهای پیام/

بیت‌کوین چیست؟

منابع : برنا نیوز 

WhatsApp us