فیلم حادثه منا عربستان

 

حادثه تلخ کشته شدگان حجاج در عید قربان در عربستان

حادثه منا عربستان 2015

حادثه منا عربستان 2015

حادثه منا عربستان 2015

حادثه منا عربستان 201

ساعت 21:32
زمان دریافت خبر : پنجشنبه 02 مهر 1394 ساعت 21:32

فیلم حادثه منا عربستان

عربستان اعلام کرد که در پی ازدحام جمعیت در سرزمین منا تا کنون 310 نفر کشته و بیش از 1500 نفر زخمی شدند.
به گزارش  گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان ،عربستان اعلام کرد که در پی ازدحام جمعیت در سرزمین منا تا کنون 310 نفر کشته و بیش از 1500 نفر زخمی شدند.

بی‌تدبیری دولت سعودی در ادارۀ امور حج و کشته شدن بیش از 300 تن از حجاج بیت الله الحرام از ملیت های مختلف، تلخ‌ترین عید قربان در سال‌های اخیر را برای مسلمانان جهان رقم زد.

بنا بر گزارش های واصله از منا، این حادثه تلخ در خیابان 204 منا و هنگام حرکت خیل عظیمی از حجاج به سوی جمرات رخ داد؛ در حالی که رمی جمرات به صورت عادی در حال انجام بود. بستن این خیابان توسط نیروهای امنیتی باعث افزایش شمار حجاج و تراکم بیش از حد شد که در نتیجه بر اثر گرما، فشار و هجوم بیش از حد، عدۀ زیادی دچار خفگی شدند، یا زیر پا افتادند و جان دادند.

با توجه به وجود خیابان های متعدد در منطقه منا که به پل های چند طبقه جمرات منتهی می شود، ورود بیش از حد حجاج به یک خیابان مشخص و وقوع چنین حادثه ای، به خوبی نشان می دهد که مأموران پرشمار امنیتی که در مشاعر حضور چشمگیر دارند؛ و نیز مقامات مافوق آنان به هیچ وجه تصور صحیح و درستی از نحوۀ حرکت حجاج به سوی جمرات نداشته و به تعبیری، آنان را به حال خود رها کرده اند.

در این ویدیو که در خیابان 204 منا ضبط شده، تراکم و ازدحام منجر به این حادثه به تصویر در آمده است.


مجتهد: شمار کشته شدگان حادثه منا بيش از 500 نفر است

فعال اینترنتی افشا‌گر وقایع پشت پرده خاندان آل‌سعود اعلام کرد تعداد کشته‌شدگان حادثه امروز منا بیش از 500 نفر است.
مجتهد: شمار کشته شدگان حادثه منا بيش از 500 نفر است«مجتهد» وبلاگ نویس سعودی و افشاگر مسائل پشت پرده آل سعود در حسای توئیتر خود تعداد کشته شدگان حادثه امروز در منا را بیش از 500 نفر اعلام کرد.
سازمان دفاع غیرنظامی عربستان روز پنجشنبه اعلام کرد:
بر اثر ازدحام و تراکم بیش از حد حجاج در منا و هنگام رمی جمره عقبه، شماری کشته و مصدوم شدند.
این در حالی است که عربستان تعداد کشته شدگان را 400 نفر اعلام کرده است.
دست‌کم 12 حاجی ایرانی در بین کشته شدگان هستند.
پس از حادثه سقوط مشکوک جرثقیل در مسجد الحرام در روز 11 سپتامبر (20 شهریور) و وقوع حوادث دیگری همچون آتش سوزی در هتل ها و ریزش سنگ از کوه، کشته شدن حجاج در منا از نظر تعدا تلفات، بزرگترین حادثه حج امسال به شمار می آید.
وقایع ناگوار و پی در پی حج امسال در حالی رخ می دهد که دولت عربستان در سال های اخیر تبلیغات گسترده ای در خصوص ایجاد “تحول” در خدمت رسانی به حجاج به راه انداخته و مدعی استفاده از روش های نوین در بهبود ساختارهای مربوط به حج است.

 

حادثه منا عربستان


ساعت 12:55 دقیقه ظهر

قربانیان ایرانی حادثه منا به 125 تن رسیدند/ تکذیب فوت دو زائر ایرانی

تعداد فوتی ها و زخمی های حادثه منا به 3300 تن رسیده است که یش از 125 ایرانی در میان کشته شدگان و 60تن دیگر از مجروحان حادثه امروز منا هستند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان  اوحدی با اشاره  به  آخرین  وضعیت حجاج ایرانی اظهارکرد:  تا کنون بیش از 13اوحدی:کشته و زخمی شدن بیش از 970 تن ‌از حجاج / عربستان به دلیل سوء مدیریت باید پاسخ گو باشد00 زائر کشته  و  2000 تن دیگر  مجروح شدند که در این میان یش از 125زائر ایرانی در میان قربانیان حادثه  رمی جمرات هستند و60 ایرانی مصدوم شدند.

اوحدی تاکید کرد: متاسفانه بعد از گذشت ساعت های طولانی از وقوع این حادثه اجساد تعداد زیادی از قربانیان هنوز بر روی زمین و بیمارستان ها نیز مملو از مجروحین است.
وی در ادامه اظهار کرد: هم اکنون 200 تن از عوامل ایرانی در سرزمین منا برای شناسایی زائران ایرانی که احتمال می رود در چادر سایر کشورها باشند حضور داند.
رئیس سازمان حج و زیارت  با بیان  اینکه حج و پزشکی هلال احمر و عوامل امدادی ما در حال رسیدگی به  وضعیت  حجاج هستند، گفت: متاسفانه به  دلیل نوع مسیر رمی جمرات  تردد آمبولانس ها با مشکل مواجه شده  است .
وی همچنین به عدم همکاری سعودی ها اشاره کرد و گفت : متاسفانه سعودی ها از دو ساعت قبل با یک دستورالعمل ، از ورود عوامل امدادی سایر کشورها به بیمارستان ها جلوگیری کردند و این امر فعالیت شناسایی مجروحین و فوت شدگان ایرانی را با کندی مواجه کرده است همچنین از ورود آمبولانس به منطقه جلوگیری شده است .
رییس سازمان حج و زیارت افزود: این مسئله احتمال شمار قربانبان حادثه منا را افزایش خواهد داد.
اوحدی تاکید کرد : تامین  امنیت  زائران  به  صورت  مستقیم  به  عهده  عربستان است  و حادثه  امروز به  دلیل  سوء مدیریت  عربستان رقم  خورد.
رئیس سازمان حج و زیارت بیان کرد : مسیر رمی جمرات  همه ساله این ازدحام را  به  خود می بیند و از آنجا که هیچ  دلیلی به  جز سو مدیریت  برای این حادثه  وجود ندارد لذا عربستان باید پاسخ گو باشد چرا که جان 100 ها زائر گرفته  شده است.
وی گفت: صد در صد کشته شدگان به علت مشکل تنفسی و خفگی  حاصل از ازدحام جمعیت فوت شدند.
اوحدی تصریح کرد: متاسفانه یکی از مسیرهای رمی جمرات به علت نامشخصی توسط ماموران سعودی بسته شده بود که همین موضوع باعث ازدحام جمعیت و رقم خوردن این حادثه شد.

وی اضافه کرد: فردا از سردخانه ها و بیمارستان های عربستان بازدید خواهم کرد.

تکذیب  فوت دو زائر ایرانی
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، روابط عمومی سازمان حج و زیارت، خبر مبنی بر انتشار اسم دو زائر ایرانی به نام های هوشنک کردکار از کاروان 13077 و منصور قرنفلی 12012 را تکذیب کرد.
WhatsApp us