خرید درب ورودی جدید : قبل از خرید چه چیزهایی را باید بدانیم

اگر قصد دارید به روزرسانی هایی را برای افزایش جذابیت خانه خود انجام دهید ، درب ورودی خود را فراموش نکنید . حالا ، اگر فکر می کنید ، ” یک درب تنها یک درب است ! آیا همه درب ها کم و بیش یکسان نیستند ؟ ” اجازه دهید شما را در غیر این صورت متقاعد کنم .

همه درب ها برابر نیستند ، و درب اشتباه می تواند خانه شما را نامتعادل و کمی عجیب نشان دهد . درب ورودی یکی از اولین مواردی است که میهمانان با آن روبرو می شوند و وظیفه مهمی دارد : جلوگیری از نفوذگران ( و افراد مهاجم ) به داخل خانه . 

اگر در حال خرید یک درب ورودی جدید هستید ، ممکن است کمی در گزینه های موجود غرق شوید . برای کمک به تمرکز بر عواملی که شما را به درب خانه مناسب می رساند ، ما پنج سوال را جمع آوری کرده ایم که هنگام خرید و مقایسه باید در نظر داشته باشید .

آماده خرید درب جدید هستید ؟ به خواندن این مقاله ادامه دهید ! ( و برای مرور کلی آنچه می توانید در هنگام نصب یک درب خارجی معمولی انتظار داشته باشید ، تا انتهای مقاله بروید . )

سوالاتی که هنگام خرید درب ورودی جدید باید پرسید

درب چوبی ورودی ساختمان
درب چوبی ورودی ساختمان

1 . دربِ خود را از چه سبکی انتخاب خواهید کرد ؟

سبک درب های ورودی تقریباً به اندازه سبک های معماری خانه متفاوت است ، بنابراین اگر به دنبال درب پانل سنتی ، درب چوبی جامد یا طاق دار یا درب چند نور هستید ، چیزی را پیدا خواهید کرد که با سلیقه شما مطابقت داشته باشد . 

صرف نظر از سبک درب مورد نظر ، هنگام انتخاب یک درب بیرونی جدید ، باید سه عامل اصلی را در نظر بگیرید :

    امنیت

    بهره وری انرژی

    سبک

درب ها به عنوان یک نقطه ورود عمل می کنند ، اما فقط باید برای شما ، اعضای خانواده و مهمانان شما قابل دسترسی باشد . درب ورودی جدید شما باید مجهز به ویژگی های ایمنی کافی ، مانند قفل مخصوص یا لولا بدون نور باشد تا اطمینان حاصل شود که در خانه احساس راحتی و امنیت می کنید .  یک درب ورودی خوب همچنین باید شما را از عوامل خارجی محافظت کند و شما را از گرمایش و سرمایش در فضای باز دور نگه  دارد . برای صرفه جویی در مصرف انرژی ، به دنبال برچسب ENERGY STAR باشید ، که نشان می دهد استانداردهای تعیین شده توسط وزارت انرژی یا فراتر از آن است .

اگر امنیت در فهرست موارد ضروری شما در یک درب جدید بالا است ، ممکن است بخواهید درب ها را با چراغ – درب خود در یا کنار بگذارید . اگر فضای خانه شما کمی تاریک است ، چراغ های کناری می توانند به روشن شدن اطراف شما کمک کنند . متخصصان درب های مسکونی به خوبی در مورد بسیاری از سبک های موجود در اختیار شما هستند ، بنابراین از کمک گرفتن از مشاور نترسید .

2.  کدام مصالح برای درب بیرونی بهتر است ؟

فایبرگلاس ، چوب و فولاد در حال حاضر سه گزینه محبوب متریال درب هستند و هر کدام مزایا و محدودیت های خاص خود را دارند . انتخاب مصالح شما به احتمال زیاد بستگی به این دارد که ایوان جلویی شما و همچنین بودجه شما چقدر است . درب های فایبرگلاس از نظر مصرف انرژی و نگهداری آن محدود هستند . درب های فایبر گلاس تقریباً در هر رنگ یا بافتی قابل تولید هستند و اگر رنگ آمیزی نمای بیرونی شما در آینده تغییر کند ، می توان آن ها را رنگ آمیزی کرد .

درب های چوبی زیبا و قابل تنظیم هستند ، اما برای محافظت از چوب در برابر عناصر نیاز به نگهداری مداوم دارند . اگر ایوان جلویی شما پوشانده نشده است ، حتماً یک درب مواج شیشه ای نیز خریداری کنید تا از پیچ خوردگی یا خراب شدن درب چوبی جلوگیری شود .

درب های فولادی مقرون به صرفه و بسیار بادوام هستند . اگرچه این نوع درب ها به اندازه درب های فایبر گلاس گزینه بافت ندارند ، درب های فولادی را می توان رنگ آمیزی کرد . درب های فلزی نسبت به درب های چوبی نیاز به تعمیر و نگهداری کمتری دارند ، اما چون هرگونه فلز برهنه زنگ می زند ، باید مطمئن شوید که روی هرگونه خط و خش یا فرورفتگی رنگ آمیزی می کنید .

3 . آیا درب باید به داخل بچرخد یا بیرون ؟

به طور سنتی ، اکثر درب های خارجی به سمت داخل می چرخند . با این حال ، محبوبیت درب های نوسان رو به افزایش است ، به ویژه در مناطق مستعد طوفان . درب های تاب دار به بیرون قابل نفوذ نیستند ، بنابراین در برابر بادهای قوی ، دفاع بهتری ایجاد می کنند . اما در حالی که درب های نوسان رو به بیرون در آب و هوای بادی مفید است ، می تواند مشکلاتی را در مناطقی ایجاد کند که بارش شدید برف را تجربه می کند . بارش زیاد برف در جلوی درب می تواند مانع از این شود که بتوانید درب را از داخل باز کنید .

یک تردید عمده که بسیاری از مردم در مورد درب های بازشونده دارند ، مسئله امنیتی است که با لولا ها نمایان می شود . اگر به نظر می رسد یک درب نوسان رو به بیرون برای آب و هوای شما گزینه مناسبی است ، بدانید که فن آوری و ساخت لولا در سال های اخیر تقریباً غیرممکن کرده است که یک مزاحم بتواند لولا های یک درب را که به سمت بیرون تاب می خورد برداشته یا خراب کند . بعلاوه ، درب هایی که به سمت بیرون هستند به سختی با فشار یا لگد کردن باز می شوند ، که این یک لایه امنیتی جدید را اضافه می کند .

4 . چگونه می توانیم بهترین قفل های درب ورودی را برای نیازهایمان انتخاب کنیم ؟

یک پیچ کامل برای اطمینان از ایمنی خانه شما ضروری است . پیچ و مهره قفل کننده محکم باعث می شود سارقین نتوانند قفل را با کارت اعتباری باز کنند . اطمینان حاصل کنید که قفل و صفحه ضربه به درستی نصب شده اند – اگر صفحه ضربه با سخت افزار مناسب متصل نشده باشد ، درب شما به آن اندازه که می خواهید ایمن نخواهد بود . اکثر درب های بیرونی مسکونی مجهز به مجموعه ای از قفل هستند که دارای درجه ایمنی درجه 2 هستند . درجه 1 ، یک وظیفه تجاری و مطمئن است ، اما به احتمال زیاد بسیار گران تر خواهد بود . قفل های درجه 3 قفل های دستگیره ساده هستند و برای درب های بیرونی مناسب نیستند .

مجموعه های قفل و دستگیره در مجموعه ای از سبک ها وجود دارند . قفل ها می توانند کاملاً اساسی یا بسیار فانتزی و با تکنولوژی بالا باشند . هنگام انتخاب سبک ، محدوده قیمت ، ترجیحات ایمنی خود و ظاهر کلی خانه و درب خود را در نظر بگیرید .

5 . آیا درب دارای گارانتی است ؟

انواع و مدت زمان ضمانت در تولیدکنندگان و نصب کنندگان متفاوت است ، بنابراین قبل از تصمیم گیری نهایی ، از متخصصان مختلف نصب درب در مورد گزینه های گارانتی اطمینان حاصل کنید  . گارانتی می تواند هزینه های مسائل مختلف را پوشش دهد و می تواند از چندین سال تا عمر خانه ادامه داشته باشد . نصب درب می تواند یک فرآیند پرهزینه باشد و ضمانت نامه می تواند از پرداخت پول بیشتر برای عوارض پیش بینی نشده در طول راه جلوگیری کند      .

گارانتی می تواند هزینه های مسائل مختلف را پوشش دهد و می تواند از چندین سال در عمر خانه ادامه داشته باشد . نصب درب می تواند یک فرآیند پرهزینه باشد و ضمانت نامه می تواند از پرداخت پول بیشتر برای عوارض پیش بینی نشده در طول راه جلوگیری کند .

آنچه در هنگام نصب درب انتظار می رود

درب چوبی ورودی ساختمان
درب چوبی ورودی ساختمان

درب های Prehung در مقابل اسلب

درب های خارجی به دو صورت prehung و slab ارائه می شوند .

درب prehung چیزی است که احتمالاً در فروشگاه ها دیده اید . درب های Prehung در حال حاضر در یک قاب آویزان شده اند و طوری طراحی شده اند که به راحتی ( به طور نسبی ) در یک دهانه موجود لغزیده شوند . آن ها تقریباً همه چیز مورد نیاز برای اتمام نصب را دارند . درب اسلب فقط یک درب است – بدون قاب ، بدون لکه برای لولاها ، بدون دستگیره درب . این اساسی ترین ( و کم هزینه ترین ) گزینه است و اگر قاب درب شما دارای اندازه های غیر استاندارد باشد ، به احتمال زیاد به آن نیاز خواهید داشت . یک متخصص درب ، درب را در صورت لزوم برش می دهد و سخت افزار را نصب می کند .

اندازه گیری ها

نصب درب حرفه ای در یک روز به پایان می رسد ، بنابراین نگران نباشید که مجبور باشید خانه خود را یک شب باز بگذارید . با این حال ، قبل از سفارش درب ، پیمانکار شما باید اندازه گیری های زیادی انجام دهد . اندازه گیری های نادرست می تواند کل فرایند را از بین ببرد ( و منجر به دریافت دربی می شود که اندازه آن اشتباه است ) ، بنابراین این مرحله را به حرفه ای ها بسپارید .

نصب کنندگان اندازه گیری دقیق درب موجود را انجام می دهند . برای درب ها پیش از باز شدن ، آن ها اندازه دهانه درب را با برداشتن تزئینات داخلی و خارجی اندازه گیری می کنند . هنگامی که درب جدید وارد می شود ، نصب کنندگان درب قدیمی را برداشته و دهانه درب جدید را آماده می کنند .

نصب و راه اندازی

اگر درب پیش خرید را خریداری کرده اید ، کل واحد درب و قاب در دهانه قرار می گیرد و سپس با استفاده از چسب ، میخ و پیچ محکم می شود . هیچ خانه ای واقعاً مربع شکل نیست ، بنابراین نصب کنندگان احتمالاً برای اطمینان از اینکه درب دقیقاً مناسب است ، باید از چوب استفاده کنند . در این مرحله از شکاف های عجیب و غریب در اطراف درب نگران نباشید – آنها به تر و تمیزی پوشانده می شوند .

اگر درب اسلب خریداری کرده اید ، نصب کنندگان شما باید چند تست آزمایش انجام دهند تا مطمئن شوند که درب به درستی بریده شده است و لولا در مکان های مناسب قرار دارد . در بیشتر موارد ، قاب درب موجود دست نخورده باقی می ماند . از آنجا که درب های اسلب یک رویکرد سفارشی تر برای درب ورودی جدید است ، نصب کنندگان باید زمان خود را برای اطمینان از محکم بودن درب در قاب در حالی که هنوز در حال کار هستند ، صرف کنند . در صورت وجود شکاف در اطراف درب ، بازده انرژی را از دست خواهید داد . حذف آب و هوا ، تغییر رنگ و تنظیم قاب می تواند به درب کاملا مناسب کمک کند .

پس از نصب

غیر معمول نیست که درب ها در طول سال متفاوت باشند . آب و هوا نقش مهمی ایفا می کند – در زمستان ، ممکن است متوجه شوید که هوای سرد و خشک چوب را منقبض می کند و باعث می شود درب ها راحت تر از حالت عادی جا بیفتد . برعکس ، هوای گرم و مرطوب تابستان باعث متورم شدن چوب می شود و احتمالاً متوجه چسبندگی برخی از درب های خود خواهید شد . 

تا زمانی که عملکرد درب ها – و توانایی شما در قفل کردن ایمن آن ها – تحت تأثیر قرار نگیرد ، این تغییرات نگران کننده نیستند . اما اگر درب های شما غیرفعال می شوند یا دیگر نمی توانید آن ها را قفل کنید ، برای کمک با یک متخصص درب تماس بگیرید . یک تنظیم کوچک ممکن است تنها چیزی باشد که شما نیاز دارید .

خط پایانی

درب چوبی ورودی ساختمان
درب چوبی ورودی ساختمان

در حالی که یک درب تنها یک مرحله کوچک در فرایند بازسازی خانه به نظر می رسد ، نوع درب انتخابی شما بر ایمنی ، بهره وری انرژی و ظاهر کل خانه شما تأثیر می گذارد .

هنگام خرید و صحبت با نصب کننده های حرفه ای درب ، این نکات مهم را در نظر داشته باشید :

     سبک خانه شما

     میزان نگهداری که می توانید ( و می خواهید ) به درب اختصاص دهید

     هر گونه نگرانی امنیتی

     بودجه ی شما

مهم تر از همه ، حتماً با یک شرکت معتبر تعویض درب و پنجره کار کنید . ما همه شرکت های را به صورت سالانه برای خدمات با کیفیت بالا و رضایت مشتری مورد بررسی قرار می دهیم . ما هر سال مجوزها و بیمه های مورد نیاز دولت را تأیید می کنیم ، بنابراین می توانید مطمئن باشید که با بهترین ها کار می کنید .

خانه شما بزرگ ترین سرمایه گذاری شما است و چه درب ورودی جدید داشته باشید و چه یک بازسازی بزرگ تر را آغاز کنید ، ما تضمین می کنیم که تجربه شما یک تجربه فوق العاده خواهد بود .

نویسنده : حسین عتیقی

کلمات کلیدی : درب چوبی ، روش انتخاب درب چوبی ، انواع مختلف درب ورودی

مطالب مرتبط با موضوع درب چوبی :

WhatsApp us