خانه » Blog » دکوراسیون » دکوراسیون چوبی » درب » درب اچ دی اف چیست ؟ درب HDF

مشخصات فنی درب اچ دی اف ( DOOR HDF )

درب HDF مخفف عبارت High-Density Fiberboard است و به نوعی تخته چوبی مرکب اشاره دارد که از الیاف چوبی ریز با مواد سخت ساخته شده است. این الیاف چوبی از پسماندهای چوبی مانند چوب روغنی، خرده‌چوب ها و الیاف پنوماتیک استخراج می‌شوند و سپس تحت فشار و با استفاده از رزین‌های مصنوعی به دستگاه‌های خشک شونده می‌روند. درب HDF به دلیل بافت متراکم و جامدی که دارد، مقاومت بیشتری نسبت به درب های چوبی معمولی دارد و می‌تواند برای درها و پنجره‌ها در محیط‌های با رطوبت قابل توجه و تنش‌های مکانیکی استفاده شود. البته و متاسفانه امروزه رویه های اچ دی اف اصلا مقاومت خوبی ندارند .

رویه اچ دی اف یک تخته فیبر با چگالی بالا است . (HDF) یک جایگزین عالی به جای چوب , برای درهایی با روکش مات است. این درب مزایای متعددی نسبت به چوب خالص و MDF دارد .

سطح درب های HDF بدلیل پرایمر سفیدی که خورده است نیاز به رنگ کمتری دارد . باعث می شود هزینه کمتری داشته باشد . کیفیت نهایی رویه اچ دی اف بعد از رنگ بسیار خوب و عالی است .

چگالی ورق اچ دی اف با ضخامت 4 میلیمتر به مراتب از ام دی اف بالا تر است .

همه چیز درباره درب اچ دی اف

درب HDF از چه چیزی ساخته شده است؟

تخته فیبر با چگالی بالا (HDF) یک محصول چوبی مهندسی شده است که از الیاف چوب استخراج شده از تراشه ها و ضایعات چوب خمیر شده ، تشکیل شده توسط چسب تحت فشار و حرارت بسیار زیاد تشکیل شده است. وقتی صحبت از چوب مهندسی می شود ، HDF یک پله بالاتر از MDF و تخته سه لا است.

مدل درب اتاقی , درب اچ دی اف , درب ملامینه و درب های PVC
مدل درب اتاقی , درب اچ دی اف , درب ملامینه و درب های PVC

نکاتی که باید در مورد سفارش ساخت درب HDF بدانیم :

  1. ضخامت و عرض ( بائو ) چوب در درب اچ دی اف بسیار مهم است . کلاف مغزی درب اچ دی اف باید استاندارد باشد . حدود 6 سانت . البته توجه داشته باشید که در نمونه های بازاری عرض بائو حدود 4 سانت است . باید زمان سفارش درب به پیمانکار بگویید که هزینه درب را با کلاف 6 سانت محاسبه کند .
  2. شبکه درب اچ دی اف مقوای هانیکام است .
  3. روی درب اچ دی اف سفید است که در دو نوع معمولی و ضد خش در بازار موجود است . نمونه های بازاری همه معمولی هستند و برای ضد خش باید سفارش دهید .
  4. هزینه اندازه گیری و نصب بر اساس آدرس محاسبه می شود .

مطالب مرتبط درباره درب اچ دی اف :

WhatsApp us