چوب یک انتخاب اصلی است که می تواند جذابیت سنتی یا سبک مدرنی را برای پاسخگویی به سلیقه هر صاحب خانه فراهم کند. درب های چوبی نه تنها جذابیت بصری دارند ، بلکه از دیگر مزایای کمک به کاهش هزینه های انرژی و جلوگیری از سر و صدا در فضای باز به داخل خانه نیز برخوردار هستند. ما قصد داریم مزایا ، ویژگی ها و هزینه های درهای چوبی را بررسی کنیم تا به شما کمک کنیم در مورد مناسب بودن هر یک از آنها برای خانه هایتان تصمیم بگیرید.

انواع درب های چوبی


درهای چوبی را می توان به جلو و یا پشت خانه و همچنین داخل آن نصب کرد ، بنابراین مهم نیست که در درهای جدید خود به دنبال چه هستید ، چوب یک انتخاب عالی است.

درب چوبی و انواع آن
درب چوبی و انواع آن

درهای درونی؛ داخلی

درهای داخلی چوبی می توانند دکوراسیون داخلی خانه را تامین ، تغییر شکل داده و یا از نو اختراع کنند. درهای چوبی با ظاهری طبیعی دانه ها را چسبیده و به عنوان تقسیم کننده اتاق سنتی عمل می کنند ، در حالی که برخی از درهای چوبی را می توان با شیشه نصب کرد تا نور بتواند از طریق خانه عبور کند.

درهای خارجی

یک درب چوبی خارجی می تواند یک ورودی بزرگ به خانه ایجاد کند که هم ایمن باشد و هم از نظر انرژی کم باشد. به علاوه ، با داشتن طیف گسترده ای از مواد چوبی ، سبک مناسبی را برای خانه خود پیدا خواهید کرد.

انواع مواد چوبی

الوار چوب خالص (چوب سخت)

در مقایسه با چوب نرم ، چوب سخت گران تر است اما اگر ظاهر برای شما در اولویت باشد گزینه بسیار خوبی است.

چوب توخالی (چوب نرم)

اگر به دنبال درهای چوبی هستید اما بودجه نسبتاً کمی دارید ، ممکن است بخواهید به سمت یک چوب نرم بروید. فقط به این دلیل که گزینه ارزان تری هستند ، به این معنی نیست که مزایایی ندارند.

درب ورودی ساختمان
درب ورودی ساختمان

چوب بلوط

همانطور که حدس زده اید ، مواد درب های چوب بلوط مستقیماً از درخت بلوط بریده شده است. به غیر از شکل و خشک شدن ، در واقع چیز زیادی قبل از اینکه چوب به در تبدیل شود ، با آن انجام می شود.  درهای چوبی بلوط بالاترین کیفیت را ایجاد می کند اما این امر اغلب آنها را به گران ترین گزینه تبدیل می کند.

شما از یک ظاهر طبیعی که دارای الگوهایی منحصر به فرد درب منزل شما است بهره مند خواهید شد. از طرف دیگر ، چون یک محصول طبیعی است ، در صورت عدم نگهداری صحیح ، می تواند در معرض تاب قرار گیرد.آسیب ببیند.

مزایای در های چوبی

جذابیت بصری درهای چوبی برای دیدن همه وجود دارد اما آنها می توانند مزایای بسیار خوبی را به دست آورند که چندان واضح نیستند. در ادامه این موارد را معرفی می کنیم.

نمونه ای از درب چوبی در خانه
نمونه ای از درب چوبی در خانه

بهینه سازی انرژی

درهای چوبی به شما کمک می کند تا گرما در خانه شما حفظ شود نه اینکه به بیرون از خانه رود ، به این معنی که مجبور نیستید بخاری را خیلی بالا ببرید و به شما کمک می کند در هزینه های انرژی خود صرفه جویی کنید.

کاهش سر و صدا

اگر در یک منطقه نسبتاً بلند زندگی می کنید ، می توانید به درهای چوبی اعتماد کنید تا صدا را از بین ببرید زیرا چوب به عنوان یک عایق موثر صدا عمل می کند.

طول عمر بالا

مواد چوبی با کیفیت بالا مانند چوب بلوط یک سرمایه گذاری طولانی مدت خواهد بود بنابراین برای چندین سال دیگر نگران جایگزینی آنها نخواهید بود.

مراقبت از درهای چوبی

برای جلوگیری از تاب برداشتن و یا آسیب دیدن درب های چوبی ، باید با مراقبت های مداوم و لاک زدن از آنها به خوبی مراقبت کنید.

آیا درهای چوبی خارجی ایمن هستند؟

اگرچه بدون شک می خواهید به دنبال نصب درب های چوبی ، با جذابیت و مزایای بسیاری باشید ، اما امنیت دارای اولویت بالایی است.

درهای چوبی کاملاً ایمن هستند اما مانند هر درب دیگری ، به قفل مناسب نیز احتیاج خواهید داشت. برخی از درهای چوبی دارای قفل ییل و همچنین بن بست مورب هستند. برای درب های مدرن تر ، می توان یک سیستم قفل چند نقطه ای (که اغلب در درب های uPVC یافت می شود) تعبیه کرد. یک درب چوبی مجهز به یکی از این سیستم های قفل کننده به ایمن نگه داشتن خانه کمک می کند.

نتیجه گیری

درهای چوبی دارای مزایای بسیاری هستند و سبکی است بی نظیر. همچنین باید هزینه را نیز در نظر بگیرید اما به لطف وجود انواع مختلف چوب ، ماده ای متناسب با اکثر بودجه ها وجود دارد.

امیدواریم این مطلب برای شما عزیزان مفید بوده باشد.

نویسنده: ف.حسنخانی

مقالات مرتبط با درب های چوبی:

WhatsApp us