به ذهنتان خطور کرده است که درب ورودی محل کار خود را با یک درب چوبی تغییر دهید ، اما نمی دانید برای کدام نوع انتخاب کنید؟ بیاموزید انواع مختلف درب چوبی برای استفاده تجاری و کدام یک مناسب شرکت شماست!

درب های چوبی خالص به دلیل زیبایی و ظرافت بسیار معروف هستند. نه تنها این ، بلکه مزایای عملکردی زیادی را نیز برای شرکت ها به ارمغان می آورد. به همین دلیل می توانید مطمئن باشید که هرگز نمی توانید با نصب درب چوبی برای کار خود اشتباه کنید.

چرا مشاغل باید درهای چوبی داشته باشند؟ 6 مزیت برتر درهای چوبی

انتخاب درب مناسب برای مشاغل خود می تواند شاهکار سختی برای بسیاری از مالکان باشد. کارآفرینان قبل از تصمیم گیری باید عوامل زیادی را در نظر بگیرند ، از تنظیم بودجه تا در نظر گرفتن طول عمر درب.

صاحبان مشاغل می توانند انواع مختلف درب را انتخاب کنند. در میان این گزینه ها ، درهای چوبی داریم.

درب چوبی برای مشاغل
درب چوبی برای مشاغل

البته ممکن است بسیاری از مردم تصور کنند که بیشتر مزایای این چوب حول زیبایی آن است. اما صبر کنید ، چیزهای فراتر از آنچه فقط به چشم می آیند وجود دارد!

در اینجا برخی از مزایای درهای چوبی برای کسب و کارها ذکر شده است:

  • درهای چوبی به عنوان یک عایق خوب عمل می کنند.
  • آنها ظاهری زیبا و سنتی را ارائه می دهند.
  • درب های چوبی بدون زنگ زدگی هستند.
  • اینها می توانند یک عمر برای شما دوام بیاورند.
  • مقرون به صرفه بوده و از نگهداری کمی برخوردار هستند.

درهای چوبی به عنوان یک عایق خوب عمل می کنند

برای شروع ، درهای چوبی به دلیل ترکیب طبیعی معمولاً تحت تأثیر دما قرار نمی گیرند. آنها استادان واقعی در حفظ درجه حرارت ایده آل در اتاق یا محل کار شما هستند.

درب های چوبی کمی تحت تأثیر تغییرات دما قرار می گیرند. این رسانای بد گرما است و همین امر آن را به یکی از بهترین عایق های موجود در بازار تبدیل می کند.

علاوه بر این ، یک درب چوبی می تواند یک پوشش باشد که باعث می شود در برابر دما ، نور خورشید و انواع مختلف آب و هوا حتی مقاومت بیشتری داشته باشد. همانطور که گفته شد ، فقط چند ماده می توانند ویژگی های برجسته عایق چوب را شکست دهند.

به عنوان مثال ، یک درب چوبی بعد از ظهرهای تابستان اتاق یا محل کار شما را تازه نگه می دارد و گرمای بیرون را دفع می کند.

همچنین ، این درها می توانند اتاق یا محل کار شما را در زمستان های سرد گرم نگه دارند و اجازه ندهند هوای گرم اتاق شما خارج شود. بنابراین ، مهم نیست که آب و هوا چگونه باشد ، درهای چوبی در ثابت نگه داشتن دما عالی هستند.

به دلیل عایق بندی درهای چوبی ، می توانید قبوض انرژی خود را به شدت کاهش دهید. این می تواند به شما کمک کند تا سال های زیادی پس انداز کنید.

درب های چوبی نه تنها دما را تنظیم می کنند ، بلکه در مقایسه با سایر مواد اکثر صداها را نیز حفظ می کنند. در آخر اینکه ، چوب رسانای برق نیست و در صورت اتصال کوتاه امنیت شرکت شما را افزایش می دهد.

آنها ظاهری سنتی و زیبا ارائه می دهند

درهای چوبی جلوه ای کاملاً کلاسیک دارند. به دلیل ظرافت و زیبایی که دارد ، می تواند ارزش آن را بالا ببرد. 

اگر به دنبال درب متمایز از دیگران هستید ، قطعاً همین است. آنها سبکی دارند که به سادگی با سایر انتخاب های درب نمایش داده نمی شود. آنها می توانند فروشگاه شما را از رقبا متمایز کنند.

درهای چوبی عاری از زنگ زدگی هستند

به راستی ، درب ورودی یک شرکت می تواند بسیار فرسوده شود. با این حال ، بدیهی است که درهای چوبی مواد زنگ زدگی ندارند. آنها علاوه بر اینکه بدون زنگ زدگی هستند ، در برابر باران ، باد و سایر موارد مقاومت می کنند. به راستی ، تمام آنچه شما باید انجام دهید این است که آنها را لکه دار کنید و هر چند وقت یک بار آنها را تمیز کنید.

اینها می توانند برای شما یک عمر دوام بیاورند

همانطور که قبلا ذکر شد ، درب های چوبی دوام دارند بنابراین ، امید به زندگی درهای چوبی خوب ، اگر به درستی حفظ شود ، بسیار زیاد است. آنها می توانند برای یک عمر دوام بیاورند.

آنها مقرون به صرفه و با نگهداری کم هستند

در مورد خود قاب ها و درهای چوبی ، نگهداری آن بسیار ارزان تر است زیرا روند کار در مقایسه با درب های آلومینیومی یا فلزی بسیار راحت تر است.

درهای چوبی بسیار متنوع هستند

درهای چوبی را می توان در مقایسه با سایر مواد به راحتی اصلاح کرد. در واقع ، تا زمانی که اندازه گیری درست باشد ، می توانید موقعیت و حتی شکل را تغییر دهید.

علاوه بر این ، چوب را می توان در هر رنگی رنگ آمیزی کرد. درهای چوبی محدودیت رنگی ندارند. این ویژگی است که با سایر درب ها به دست نمی آورید.

8 نوع درب چوبی که باید برای تجارت خود در نظر بگیرید

اکنون که دانستید چگونه درب های چوبی می توانند یک تغییر کامل در تجارت شما ایجاد کنند ، باید بدانید انواع درهای چوبی که باید در نظر بگیرید کدامند.

در مورد انواع مختلف درب های چوبی ، باید سبک های زیر را در نظر بگیرید:

  • درهای خمیده و لبه دار
  • درهای چوبی هلندی
  • سبک درهای دو شاخه
  • درهای چوبی فرانسوی به عنوان درهای خارجی
  • درب های روکش دار 
  • درب های فلاش هسته ای چند لایه
  • درب های توخالی به عنوان درب های داخلی

بیایید هر یک از این طرح ها را مرور کنیم:

درب های چوبی و لبه دار

درب های چوبی و لبه دار از جمله سنتی ترین طرح های درب ، سبک های اساسی است که مردم برای سوله استفاده می کنند. با این حال ، تعجب خواهید کرد که چگونه این سبک درب می تواند با استفاده تجاری نیز متناسب باشد!

درب های چوبی و لبه دار
درب های چوبی و لبه دار

درهای خمیده و لبه دار از سه تاقچه عمودی و دو مهاربند مورب تشکیل شده است. علاوه بر این ، این سبک درب از تخته های چوبی 20 میلی متر و ملافه های 150 میلی متری استفاده می کند. این طراحی به آن امکان می دهد از ثبات برخوردار باشد ، و آن را به گزینه ای عالی برای درهای خارجی و بازشوها باریک تبدیل می کند. 

درهای چوبی هلندی

احتمالاً درهای هلندی را به عنوان گزینه رفتن به اصطبل می شناسید. این سبک به عنوان تقسیم بندی حساب می شود و به کاربران پیشنهاد می دهد فقط نیمه بالایی را بدون باز کردن نیمه پایین باز کنند. می توانید بگویید که قسمت بالای درب می تواند مانند یک پنجره عمل کند. این درب ها به دلیل سبک تقسیم شده ، به جای سه نوع استاندارد درب دیگر ، به چهار لولا احتیاج دارند.

درهای چوبی هلندی
درهای چوبی هلندی

در اصل ، این نوع درب برای این بود که حیوانات را بیرون نگه دارد و در عین حال از مزایای درب باز بهره مند شود. 

درهای هلندی دید واضحی از بیرون به کاربران می دهد. به همین دلیل ، اگر شما یک دفتر کار کوچک با یک شخص مشخص برای تهیه نسخه داشته باشید ، می توانند عالی کار کنند. با استفاده از قسمت بالایی به عنوان پنجره ، کارمندان می توانند اسناد را بدون نیاز به باز کردن درب تحویل دهند.

نیازی به گفتن نیست که اگر شما صاحب اسب باشید ، مطمئناً این سبک می تواند از مزایای آن نیز بهره مند شود.

سبک درهای دو شاخه

در جستجوی راهی برای ترکیب یک دیوار قابل تنظیم بدون هیچ زحمتی هستید، درب دو شاخه چوبی یک گزینه عالی است. می توانید یک درب دو چوبی کامل چوبی ، یا یک درب شفاف تر با استفاده از شیشه برای درب و چوب برای قاب درب انتخاب کنید.

سبک درهای دو شاخه
سبک درهای دو شاخه

باور کنید یا نه ، درب های دو شاخه برای صنعت هتل سازی و حتی رستوران ها بسیار عالی عمل می کنند. آنها برای هر اتاق که روی بالکن های بزرگ یا لابی های گسترده تا عرشه های خارجی حساب می شوند ، مناسب هستند.

درب های چوبی فرانسوی به عنوان درب های خارجی

هنگام داشتن تیم مناسب از متخصصان که نصب درب چوبی شما را انجام می دهند ، مطمئناً می توانید سبک درب فرانسوی را به عنوان درب ورودی فروشگاه خود داشته باشید! آنها می توانند نور خارجی زیادی را در خارج به وجود آورند و فروشگاه شما را روشن تر و سرزنده تر نشان دهند.

درب های چوبی فرانسوی به عنوان درب های خارجی
درب های چوبی فرانسوی به عنوان درب های خارجی

علاوه بر این ، درهای فرانسوی ظاهر گرمی به کسب و کار شما می بخشند که باعث خوشحالی هر کسی می شود.

درب های روکش دار

در کنار درب های ضخیم و لبه دار ، درب های روکش دار از جمله طرح های کلاسیک درب های چوبی هستند. این سبک می تواند مدلی داشته باشد که بتواند به یک یا چند صفحه شیار دار روی آن شباهت داشته باشد. 

درب های روکش دار
درب های روکش دار

نکته قابل توجه در مورد درب های روکش دار این است که می توانند برای انواع محیط ها کار کنند. اگر یک دهانه باریک مانند درب های ورودی دارید ، می توانید یک صفحه تکی برگ داشته باشید. برای موارد گسترده تر ، می توانید به جای آن از طرح دو برگ استفاده کنید.

درهای شستشوی هسته ای چند لایه

وقتی به دنبال درب چوبی هستید که بدون مشکل در برابر پارگی و مقاوم هستید ، درب های فلاش هسته ای چند لایه گزینه مناسبی برای شما خواهند بود. با استفاده از الگوهای ریز چوب ، این درها برای استفاده در فضای داخلی و داخلی به خوبی کار می کنند.

درهای تک هسته ای با اعطای درب به آنها که تمام مزایای یک درب چوبی را دارد ، بدون ایجاد اشکال گزینه ای برتر را برای صاحبان مشاغل فراهم می کند. 

درهای شستشوی هسته ای چند لایه
درهای شستشوی هسته ای چند لایه

یکی از بزرگترین مزایای این درب این واقعیت است که یکی از مقاوم ترین گزینه ها در برابر آتش است. علاوه بر این ، در مقایسه با درب های خالص چوبی بسیار مقرون به صرفه هستند. سرانجام ، این سبک کاملاً در برابر تغییرات رطوبت مقاومت می کند ، بنابراین نگرانی در مورد انبساط یا انقباض درب وجود ندارد.

درب های توخالی هسته به عنوان درب های داخلی

درب های توخالی گزینه استاندارد درب های داخلی در مشاغل است. آنها روی یک هسته مقوایی لانه زنبوری که یک لایه نازک چوب در اطراف آن است ، ساخته می شوند. اگر در کمبود بودجه کوتاه بیایید ، از جمله ارزان ترین سبک ها هستند. 

درب های توخالی هسته به عنوان درب های داخلی
درب های توخالی هسته به عنوان درب های داخلی

درهای هسته توخالی فوق العاده سبک هستند ، نیازی به گفتن نیست که نصب آنها نیز آسان است. همچنین برای حمام می توانید از این سبک استفاده کنید.

امیدواریم این مطلب مورد استقبال شما کاربران عزیز بوده باشد.

نویشنده: ف.حسنخانی

مقالات مرتبط با درب چوبی:

WhatsApp us