چگونه می توانید سر و صدایی را که از بیرون اتاق می آید متوقف کنید یا حداقل آن را کاهش دهید ؟ خوشبختانه چند روش آسان برای عایق صوتی بودن درب چوبی داخلی وجود دارد که ما به شما نحوه کار را می گوییم .

بسیاری اوقاتی وجود دارد که شما فقط کمی آرامش و سکوت می خواهید . تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که یک اتاق پیدا کنید و در را ببندید ، درست است ؟ اما اگر در یک خانه پر سر و صدا هستید ، احتمال اینکه مقداری صدا در اتاق شما را دنبال کند وجود دارد .

چگونه  صدا وارد می شود ؟ احتمالاً به همان روشی که شما از آن طریق وارد می شوید  .

چگونه می توانید سر و صدا را متوقف یا حداقل کاهش دهید ؟

 مطمئناً می توانید از هدفون های حذف کننده نویز استفاده کنید ، اما در این صورت ممکن است آنچه را می خواهید بشنوید نشنید . عایق صدا شدن یک درب چوبی را می توان با یک فن آوری پایین یا یک روش کاملاً  عملی انجام داد و می تواند ارزان یا گران باشد و در این بین گزینه های مختلفی وجود دارد .

چگونه صدا از طریق درب چوبی به داخل می آید ؟

صدا انرژی است که توسط ارتعاش از طریق یک محیط ( هوا ، آب ، شیشه ، چوب و . . . ) عبور می کند . ذرات موجود در محیط نزدیک به منبع به ذرات مجاور برخورد می کنند ، که به ذرات بعدی می زند و خیلی زود شما  متوجه لرزش ایجاد  شده می شوید که صدا ایجاد می کند .

هر چقدر تراکم ذرات بیشتر باشد ، صدا می تواند حرکت کمتری داشته باشد . بنابراین منطقی است که صدا به راحتی از طریق یک دیوار آجری از طریق هوا عبور می کند . در یک اتاق بسته ، محیط پیرامون کمتر متراکم به طور معمول پنجره ها و به ویژه درها است ، عمدتا به این دلیل که آنها دارای شکاف هوا هستند .

راه های برای ضد صدا بودن یک درب چوبی

روش 1 : شکاف ها را مهر و موم کنید

اکثر درهای چوبی داخلی برخلاف درهای بیرونی ، از رده هوا خارج نمی شوند . همیشه زیر در یک شکاف وجود دارد که از دو طرف بالا می رود . با مهر و موم کردن این شکاف ها ، صدایی که از طریق آن خارج می شود را کاهش می دهید .

یک روش آسان و ارزان خرید سدیم مقاوم در برابر چسب ، انعطاف پذیری کف است . در ضخامت ها و عرض های مختلف موجود است .

ابزار و مواد مورد نیاز :

  • ابزار چاقو
  • پیچ گوشتی ( دستی یا بی سیم )
  • اره برقی
  • پشت چسب ، خنک کننده فوم قابل انعطاف
  • ·       فوم درب آلومینیوم و وینیل ( حداقل تا زمانی که درب شما گسترده باشد )

مراحل :

    در حین حرکت پشتی را بردارید ، نوار فوم را به لبه درپوش قرار دهید ( تزئینی که درب بسته می شود ) . شما همچنین می توانید نوار را به محیط بیرونی درب چوبی که روی میله بسته می شود ، اعمال کنید .

    اگر کف از بسته شدن درب جلوگیری می کند ، انواع نازک تری را امتحان کنید . همچنین ممکن است مجبور شوید صفحه ضربه را بر روی درب چوبی تنظیم کنید تا درب به درستی بسته شود .

    بعد ، یک فوم درب را به پایین درب اضافه کنید . باز هم انواع مختلفی از رفت و برگشت وجود دارد ، اما نصب آنها ساده ترین مواردی است که روی سطح درب که رو به فضای داخلی اتاق است اعمال می شود . آنها از یک فلپ نئوپرن یا وینیل تشکیل شده اند که توسط یک کانال آلومینیوم در جای خود نگه داشته می شوند .

    برای نصب فوم درب ، در را ببندید ، فوم را بر روی زمین قرار دهید ، فوم را علامت بزنید و برش دهید تا با عرض در مطابقت داشته باشد .

    کانال را به درب پیچ کنید . اگر کف شما ناهموار است ، ممکن است مجبور شوید ارتفاع رفت و برگشت را تنظیم کنید .

متناوباً ، کیت های آماده نصب برای کاهش انتقال صدا وجود دارد که از مهر و موم های نئوپرن نصب شده بر روی فوم های آلومینیوم تشکیل شده است .

در اینجا گزینه دیگری برای از بین بردن هوا وجود دارد که مطابق با ظاهر اصلی درب چوبی است : اگر زیر در شکاف زیادی وجود داشته باشد ، می توانید آستانه ضخیم تری اضافه کنید . هنوز یک شکاف خواهید داشت ، اما کمتر خواهد بود و در نتیجه صدای کمتری ایجاد می شود . باید آستانه موجود را با یک نوار تخت حذف کنید . اگر مراقب باشید که آن را مانند یک قطعه بردارید ، می توانید از نسخه اصلی به عنوان الگوی آستانه جدید استفاده کنید .

شکافهای موجود در که بر روی درب چوبی اعمال می شود ، می تواند صدا را نیز وارد کند ، هرچند احتمالاً به میزان کمتری . برای انجام یک کار کاملا ضد عایق صدا ، هر جا که شکاف داشت یک دانه آب بند اجرا کنید .

روش 2 : جرم درب را افزایش دهید

صدا می تواند به اجسام جامد نفوذ کند . هرچه جرم جسم بیشتر باشد ، نفوذ صدا کمتر خواهد بود . اگر درب چوبی دارای یک هسته توخالی است ، می توانید آن را با یک درب جامد جایگزین کنید – یعنی اگر می خواهید  هزینه بیشتری را انجام دهید . در انتهای اگر می خواهید ارزان قیمت تمام شود ، می توانید با آویختن پتو یا فرش ضخیم روی آن ، جرم درب را افزایش دهید – یک راه حل آسان اما موقت .

ابزار و مواد مورد نیاز :

  • ابزار چاقو
  • لبه مستقیم
  • تفنگ دریچه ای
  • چسب ساختمانی
  • پیچ
  • پیچ گوشتی
  • رول وینیل پر از جرم

اگر از نظر ظاهر درب چوبی انتخابی ندارید ، می توانید تخته سه لا به اندازه مشابه را به آن پیچ کنید.  فقط مطمئن شوید که به اندازه کافی در اطراف درب فاصله داشته باشید تا تخته سه لا با عملکرد درب تداخل نداشته باشد .

اگر واقعاً می خواهید بدون تعویض درب جدید بگیرید ، می توانید حصیرهای کاهش صدا را که مخصوصاً برای درها آویزان هستند تهیه کنید . اینها در کاهش سرعت انتقال امواج صوتی بسیار موثر هستند ، اما ارزان نیستند . یک مانع صوتی ساخته شده برای درب چوبی شما یک گزینه است .

یک گزینه کمی ارزان تر ، ساخت مانع خود از ماده ای به نام وینیل با جرم است . شبیه یک ورق لاستیکی سرب ، در ضخامت های مختلف موجود است . هرچه ماده ضخیم تر ( و سنگین تر ) باشد ، کاهش صدا نیز بیشتر می شود . این فقط به صورت رول در دسترس است ، بنابراین اگر فقط یک درب عایق صوتی می خواهید ، مقدار زیادی پس مانده خواهید داشت .

مراحل :

    در را با دقت اندازه گیری کنید ، سپس وینیل را پهن کرده و اندازه گیری ها را روی مواد منتقل کنید . برای اطمینان از صاف بودن برش ها از یک چاقو یک لبه استفاده کنید .

    تناسب را بررسی کنید – ممکن است در اینجا به یک مددکار احتیاج داشته باشید ، این مواد  سنگینی است . اگر طرف درب را که به درب بسته می شود می پوشانید ، علامت های مدادی ایجاد کنید که نشان می دهد وینیل در کجا قرار گرفته است تا از ایجاد اختلال در بسته شدن درب جلوگیری شود .

    سنجاق های لولا را از لولاهای درب جدا کرده یا لولاها را از جعبه باز کنید ، درب را از جعبه بردارید و آن را صاف روی زمین قرار دهید .

    برای اجرای یک مهره چسب ساختمانی در اطراف محیط درب و روی هر سطحی که وینیل با آن تماس بگیرد ، از یک تفنگ دریچه ای استفاده کنید .

    وینیل را روی در قرار دهید ، مطمئن شوید که داخل چسب قرار گرفته است ، اجازه دهید تا چسب خشک شود و درب را دوباره آویزان کنید .

نویسنده : حسین عتیقی

کلمات کلیدی : تعمیر درب چوبی ، ضد صدا کردن درب چوبی ، ضد صدا کردن درب ، نگه داری درب

مقالات مرتبط با درب چوبی:

WhatsApp us