نحوه بازیابی درب چوبی جلو برای خانه ای قدیمی که نیاز به درب چوبی جدید دارد . برای بازیابی درب و افزودن سخت افزار محکم و با دوام می توانید از این دستورالعمل های گام به گام استفاده کنید .

گام اول

پایه فلزی و لولا را بردارید

پایه های لولا و سخت افزار درب را بردارید ، سپس مناطق آسیب دیده را بازرسی کنید . سوراخ درب چوبی با پر کردن آن با یک قطعه چوب برداشته می شود . دهانه دستگیره قدیمی با پرکننده چوب قدیمی پر شده است و چوب های آن منطقه علائم پوسیدگی را نشان می دهند .

بعداً ، برای تقویت الیاف چوب نواحی پوسیده و بازگرداندن بخشی از یکپارچگی ساختاری چوب ، از ماده تقویت کننده چوب ( همچنین به عنوان تثبیت کننده چوب نیز استفاده می شود ) استفاده می شود . برای آسیب دیدگی زیاد ، چوب آسیب دیده را با قسمت جدیدی از چوب جایگزین کنید . برای اینکه قسمتهای کوچکتر از آسیب و درها مانند این پروژه دوباره رنگ آمیزی شوند ، هر گونه قطعه سست یا خشک پوسیده را بردارید .

گام 2

بازیابی درب چوبی
بازیابی درب چوبی

رنگ قدیمی را بردارید

درب این پروژه از رنگ لاتکس روی رنگ روغن استفاده شده بود . غالباً سنباده کشیدن رنگ لاتکس بسیار دشوار است ، به ویژه هنگامی که آن را روی رنگ روغن استفاده کنید . بدون از بین بردن این رنگ ، تعمیراتی که درب انجام داده ایم نمی تواند روان باشد . این بدان معنی بود که باید رنگ را با استفاده از برش دهنده رنگ پاک کرد . یک مزیت اضافی از سلب رنگ ، آشکار کردن جزئیات طراحی درب چوبی است که توسط بسیاری از لایه های رنگ پنهان شده است .

در را از دهانه خارج کنید ، آن را روی پایه های اره بگذارید و پارچه های قطره ای را پهن کنید . این کاری است که به بهترین وجه در فضای باز انجام می شود . اگر در داخل کار می کنید ، اطمینان حاصل کنید که تهویه کافی وجود دارد .

مطابق دستورالعمل های موجود بر روی محفظه ، استریکر رنگ بزنید ( تصویر  1) .  بگذارید تا زمانی که در مسیرها مشخص شده تنظیم شود .

رنگ را با چاقوی بتونی پهن خلال کنید تا بیشتر رنگ نرم شده از بین برود . حذف رنگ را با یک ابزار تراش دهنده رنگ با کیفیت به پایان برسانید ( تصویر 2 ) . تراش های پهن بر روی سطوح صاف به خوبی کار می کنند . تراش های نوک دار و شکل دار برای گوشه ها و جزئیات به خوبی کار می کنند .

این کار را تکرار کنید تا تقریباً تمام رنگ از بین رفته و چوب در معرض آن قرار گیرد .

مطابق دستورالعمل استریپر کننده ، استریپر رنگ را با یک محصول مایع مناسب خنثی کنید .

در صورت نیاز درب چوبی را سنباده بزنید . برای اینکه درب به عنوان چوب طبیعی تمام شود ، هر ذره از رنگ و  سنباده را کاملاً پاک کنید . برای رنگ آمیزی درب ، نقاط خشن را سنباده بزنید تا درب صاف و آماده رنگ شود .

گام 3

سوراخ را وصل کنید

رنگ اطراف سوراخ را به چوب خالی سنباده بزنید ، مواظب باشید زیاد سنباده بزنید .

اندازه سوراخ را اندازه بگیرید . یک قطعه چوب را به اندازه مناسب ببرید تا سوراخ پر شود . قطر شاخه باید به همان ضخامت و قطری باشد که سوراخ باقیمانده در محل برداشتن سوراخ وجود دارد . بهتر است از همان نوع چوب درب استفاده کنید . این مهم است ، نه فقط برای ظاهر ، بلکه برای این که همه چوب ها با همان سرعت منبسط و باز شوند . ( تمام چوبها براساس عوامل محیطی مانند دما و رطوبت تا حد معینی منبسط و باز می شوند ) .

با استفاده از چسب نجاری ( چسب زرد ) ، چوب تازه بریده شده را در سوراخ قرار داده و اجازه دهید تا چسب طبق توصیه های سازنده بسته شود . در مورد ما ، ما پلاگین را با پرکننده چوب اتصال سریع اتصال می دهیم تا پلاگین را بچسبانیم و شکاف های کوچک را پر کنیم ( تصویر 1 ) . شاید لازم باشد که دوشاخه را با چکش در جای خود قرار دهید . برای جلوگیری از بهم خوردن سطح دوشاخه ، یک بلوک چوبی بین چکش و دوشاخه قرار دهید .

پس از خشک شدن چسب ، هرگونه اضافی را بتراشید و دوباره سنباده بزنید .

با استفاده از چاقوی بتونی ، پر کننده چوب را در اطراف سوراخ قرار دهید تا خلأهای موجود را بپوشاند و سطح پایان صاف شود ( تصویر  2 )

هنگامی که پرکننده چوب خشک شد ، منطقه را با سنباده بکشید تا برای شروع و آماده کردن پوشش آماده شود . در را ورق زدیم و از سنباده کمربند برای شستشوی پلاگین با سطح درب در طرف مخالف استفاده کردیم ( تصویر 3 ) .

گام 4

تعمیر چوب پوسیده
تعمیر چوب پوسیده

چوب آسیب دیده و پوسیده را تعمیر کنید

برای مناطقی از چوب نرم ( تقریباً خشک ) از تثبیت کننده چوب پوسیده استفاده کنید . با استفاده از یک اسکنه یا تراشنده ، هر قسمت بد پوسیده یا پرکننده چوبی قدیمی را از بین ببرید ( تصویر 1 ) .

تثبیت کننده را اعمال کنید ( تصویر 2 ) مطابق دستورالعمل سازنده و بگذارید خشک شود تا چوب سفت شود .

رنگ اطراف ناحیه آسیب دیده را با چوب خالی بگردانید . گرد و غبار را پاک کنید .

با استفاده از پرکننده رزین پلی استر یا اپوکسی ، ناحیه آسیب دیده سطح را پر کرده و نقاط خالی را بپوشانید ( تصویر 3 ) . این به یک سطح سخت ایده آل برای اتصال پیچ های سخت افزاری سخت می شود . مطابق دستورالعمل سازنده اجازه دهید پرکننده سفت شود .

سطح پایان را صاف بزنید . ابتدا از یک سوهان تخت ، سپس کاغذ سنباده درجه خشن و در آخر با کاغذ سنباده درجه یک استفاده کنید .

 گام 5

در را دوباره رنگ کنید

سطح پایان را صاف کنید ، ابتدا با کاغذ سنباده 120 ریزه کاری کنید ، و با 220 ریز کار را پایان دهید .

ابتدا با یک برس و سپس با یک دستگاه گیره یا پارچه های تمیز و نرم تمام گرد و غبار را از سطح پاک کنید .

روی سطح درب یک آستر بزنید و اجازه دهید خشک شود . اگر پوشش آستر خوب پوشیده نشود ، آن را کمی سمباده بزنید و لایه دوم را بزنید .

بعد از سفت شدن آستر ، سطح را با کاغذ سنباده 220 ریز به آرامی سنباده بزنید . تمام گرد و غبارهای سنباده را همانطور که در بالا توضیح داده شد پاک کنید .

یک روکش مینا کاری ( لعاب )  بزنید . از نوع مینای متناسب با شرایط خود استفاده کنید . حتماً از یک برس رنگی با کیفیت و ساخته شده برای رنگ مینای استفاده کنید و عرض آن حداقل 2-1 / 5  سانتی متر است . این به شما کمک می کند تا سطح صاف رنگ و حداقل ضربه های قلم مو را بریزید .

گام 6

سخت افزار درب را اضافه کنید

برای ایجاد کارهای آخر بر روی درب ما ، سخت افزار درب محکم و بادوام ضروری بود . برای این پروژه ، ما از رجونیشن ، بازیابی و تأمین کننده سخت افزار عتیقه بازدید کردیم . بو سالیوان ، متخصص مرمت ، به ما کمک کرد تا سخت افزارهای متناسب با سبک خانه را انتخاب کنیم . از همه مهمتر ، این شرکت با آبکاری مجدد سطح ، توانست برخی از سخت افزارهای اصلی درب مانند قفل درب را به طور کامل بازیابی کند .

نویسنده : حسین عتیقی

کلمات کلیدی : تعمیر درب ، تعمیر و نگه داری درب چوبی

مقالات مرتبط با درب چوبی:

WhatsApp us