درخت چنار برای تهران

هشدار حقانی در گفت‌وگو با آنا:
نباید در تهران کبوده یا سنوبر کاشته شود/ چنار بیشترین سازگاری را با آب و هوای پایتخت دارد
خبرگزاری آنا: عضو کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با انتقاد از اینکه اخیرا در سطح شهر تهران دیده شده که از درختان کبوده برای زیبایی شهری استفاده می‌شود گفت: این درختان به هیچ وجه مناسب پایتخت نیستند و در زمان توفان‌ها، حادثه آفرین می‌شوند.

درخت چنار آریزونا درخت چنار آریزونا
درخت چنار آریزونا


خبرگزاری‌آنا
یکشنبه 01 تیر 1393 – 14:02
محمد حقانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، در اعتراض به کاشت درختان تبریزی، کبوده یا سنوبر ایرانی اظهار کرد: درختانی مانند کبوده، بعد از 8 تا 10 سال با پوسیدگی شدید ساقه مواجه می‌شوند و کرم‌های مغزخوار به درون آنها نفوذ و درخت را از درون تهی می‌کنند و از پای در می‌آورند، در حالیکه یک درخت چنار تا 500 سال عمر مفید دارد. ( چوب چنار )

وی با تاکید بر اینکه حسن کاشت این درختان این است که خیلی زود سبز می‌شوند افزود: مشکلی که در این باره وجود دارد، این است که درختان تبریزی، کبوده یا سنوبر ایرانی بسیار آسیب پذیرند و در مقابل کوچکترین توفان و بادی شکسته و بر سر عابران آوار می‌شوند همان‌طور که در توفان چند هفته گذشته شاهد این امر بودیم.

به اعتقاد این عضو شورای چهارم شهر تهران، شهرداری باید در هر منطقه‌ متناسب با شرایط اقلیمی آن منطقه به کاشت درخت اقدام کند تا درختان کاشته شده از پایداری کافی در آن منطقه برخوردار باشند و در زمان وزش باد شدیدی و توفان، با مشکل مواجه نشوند.

عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران درخت چنار را بهترین گونه درختی مقاوم با شرایط اقلیمی تهران ارزیابی و بیان کرد: این نوع درخت از گذشته دور تاکنون در این شهر کاشت شده و تجربه نشان داده است که بهترین گونه سازگار با آب و هوای تهران چنار است؛ هر چند اکنون در اثر رشد شهر و ساخت‌و سازها نگهداری از این گونه درخت نیز با مشکلات گوناگونی مواجه است.
کلید واژه‌ها : تهران شورای اسلامی شهر تهران چنار محیط زیست


مطالب مرتبط با موضوع درخت :

WhatsApp us