چوب کاج چیست؟

همه درختان کاج را یک درخت با چوب نرم می دانند ، به این معنی که چوب درخت کاج نرم تر از انواع چوب سخت است.

درختان کاج در سراسر جهان رشد می کنند ، نه تنها در ایالات متحده آمریکا کاج دارای سختی و مقاومت زیادی در برابر ضربه است ، که آن را به گزینه ای مناسب برای بسیاری از مبلمان تبدیل می کند.

کار با کاج در مرحله ساخت مبلمان به دلیل نرم تر بودن ، بسیار راحت تر است و تمایل سازندگان این است که با چوب کاج کار کنند.

استفاده از چوبِ کاج در ساختِ وسایل چوبی و مبلمان مدتی است که رویِ کار آمده است.

در گذشته به طور سنتی ، کاج برای قطعات سبک ، روستایی و صنعتی مورد استفاده قرار می گرفت ، این در حالی است که امروزه چوبِ کاج برای انواع سبک های مبلمان ، از جمله قطعات معاصر استفاده می شود و نگاه سازندگان به این چوب کاملا تغییر کرده است.

چوب کاج کم رنگ است ، معمولاً به رنگ سفید کرمی است ، اگر چه با سایه خاص می تواند تا حدی متفاوت به نظر برسد.

برخی از گونه های این چوب رنگ بسیار سفید تولید می کنند ، اما انواع دیگر آن رنگی متمایل به زرد را ایجاد می کنند.

رنگ روشن ، لک شدن کاج را آسان می کند تا تقریباً به هر رنگی که می خواهید برسید یا می توانید برای محافظت از چوب از روغن شفاف استفاده کنید در حالی که این امر به شما اجازه می دهد رنگ طبیعی نور را در مرکز قرار دهید. کاج همچنین دارای یک دانه برجسته با گره های تیره تر از چوب است که به آن جلوه متمایزی می بخشد.

آیا چوب کاج برای مبلمان مناسب است ؟

چوبِ کاج بسیار متفاوت است ، اما بسته به هدف شما انتخاب خوبی برای مبلمان خواهد بود.

کاج ماده ای مقاوم و محکم در برابر ضربه های احتمالی برای مبلمان است ، خصوصاً اگر سبک های روستایی یا سنتی را دوست دارید.

با گذشت زمان ، کاج یک پتینه به دست می آورد که به آن کیفیتی مانند عتیقه می بخشد ، که برای برخی از افراد جذاب است.

فرورفتگی ها و گره هایی که احتمالاً در چوب نمایان می شوند ، به سن آن می افزاید و باعث جذابیتِ آن می شود.

جوانب مثبت و منفی چوب کاج

مبلمان چوب کاج بسته به نیاز شما ، مزایا و معایب خاص خود را دارد.

نکات مثبت مبلمان چوب درخت کاج را در نظر بگیرید

قیمت : مبلمان کاج اغلب ارزان تر از نسخه های بلوط همان قطعات است.

رشد سریع درختان کاج دلیل اصلی این اختلاف قیمت ها است.

درختان کاج نیاز کمتری به مراقبت دارند و همینطور زمان کمتری برای بازاریابی دارند ، که همین امر تولید کنندگان را قادر می سازد چوب را با قیمت پایین تری بفروشند.

اگر در درجه اول روی قیمت متمرکز هستید ، کاج گزینه جذابی است.

رنگ : به دلیل رنگ روشن ، مبلمان کاج با سایر وسایل خانه شما متناسب خواهد بود ، این یک ظاهر متنوع است که همچنین با رنگ های مختلف دیوار ، الگو ها و سایر جزئیات در دکوراسیون شما ترکیب می شود.

گزینه های تغییر رنگ : کاج برای رسیدن به رنگ دلخواه شما چوبی آسان است که به راحتی تغییر می کند ، همین امر به شما طیف گسترده ای از گزینه های بی پایان ، از جمله روکش و رنگ را می دهد.

با انتخاب یک روکش شفاف می توانید چوب تان را به رنگ طبیعی نیز برسانید.

چوب کاج کار های مختلفی را به خوبی انجام می دهد ، بنابراین مهم نیست که چه گزینه پایانی را انتخاب می کنید.

سختی : کاج چوبی بسیار محکم است ، این امر باعث می شود در هنگام استفاده در مبلمان از دوام و استحکام برخوردار باشد ، چوب کاج کاملاً شبیه به بلوط نیست ، اما با این وجود دوام زیادی دارد.

از نظر وزن سبک تر : در حالی که مبلمان ساخته شده از کاج هنوز هم نسبتاً سنگین و محکم است ، با این وجود سبک تر از بلوط است.

در مورد جابجایی قطعات مبلمان ، این وزن سبک در این حرفه محسوب می شود.

مرتب سازی مجدد مبلمان با کاهش وزن با این چوب آسان تر است ، بنابراین اگر دوست دارید ظاهر اتاق خود را تغییر دهید کاج را در نظر بگیرید.

مقاومت در برابر ضربه : کاج در برابر ضربه مقاوم است ، که به حداقل رساندن آسیب ضربه کمک می کند.

نمای متمایز : کاج با گره های تیره و رنگ چوب روشن ظاهری کاملاً متمایز دارد ، اگر این سبک متناسب با ترجیحات شما باشد ، این شکل متمایز انتخابی است که قابل تأمل است.

اثرات کمتر محیطی : از آنجا که درختان کاج خیلی سریع رشد می کنند ، درختانی که قطع می شوند به زودی با رشد جدید جایگزین می شوند. درختان کاج به خوبی در مزارع یا جنگل رشد می کنند و تأثیر کمی بر روی زیستگاه های طبیعی دارند ، در حالی که بلوط مورد استفاده در مبلمان به طور معمول در جنگل های قدیمی رشد می کند.

مقاوم در برابر جمع شدن و تورم : در حالی که هر چوبی به دلیل تفاوت در رطوبت و دما می تواند جمع و متورم شود ، کاج در برابر آسیب مقاوم است.

با به حداقل رساندن این جمع شدن و تورم ، کاج شکل اصلی خود را حفظ می کند.

برخی موارد منفی نیز باید در مورد مبلمان چوب درخت کاج در نظر گرفته شود.

برخی از این موارد منفی بالقوه عبارتند از

تطبیق پذیری سبک کم تر : گر چه کاج می تواند برای بیشتر سبک ها کار کند ، اما تمایل دارد بیشتر به یک سبک سنتی یا ظاهر روستایی متمایل شود ، اگر سبک مدرن تری را ترجیح می دهید ، متوجه می شوید که کاج با سلیقه شما سازگار نیست.

افزایش علائم سایش : کاج از نظر کیفیت سفت و سخت است ، اما چوب کاج نسبت به چوب بلوط از مقاومت و دوام کمتری در برابر سایش برخوردار است ، کاج می تواند به راحتی کَنده و خراشیده شود ، اگر قصد دارید یک قطعه را برای زمان زیادی استفاده کنید ، چوب بلوط احتمالاً انتخاب بهتری است.

نگهداری بیشتر : به دلیل تمایل به خراشیدن ، آسیب دیدن و بدست آوردن پتینه به مرور ، کاج اغلب به نگهداری بیشتری نسبت به بلوط نیاز دارد.

اگر ظاهر سالخورده برای شما مهم نیست ، می توانید با تعمیر و نگهداری کمتر کنار بیایید ، با این حال ، اگر می خواهید شرایط اولیه مبلمان کاج را حفظ کنید ، ممکن است لازم باشد قطعه را دوباره اصلاح کنید و آسیب های ایجاد شده را ترمیم کنید.

پتانسیل گره های بیش از حد : هنگام انتخاب مبلمان با چوب کاج ، مراقب گره ها باشید ، به خصوص اگر سوراخ هایی در مبلمان ایجاد کنند. گره داشتن بیش از حد می تواند باعث ضعف در مبلمان شود. برای اطمینان از خرید قطعه ای با کیفیت بالایِ ساخت ، یک تولید کننده معتبر انتخاب کنید.

نویسنده : ن . پاکزاد

مقالات مرتبط با مبلمان چوبی:

WhatsApp us