خانه » Blog » صنایع چوب ایران زمین » سوالات متداول درباره گروه دکوراسیون ، فن و هنر ایران زمین

سوالات متداول

faq درباره ما

سوالات متداول درباره گروه فن و هنر ایران زمین با بیش از 50 سال سابقه

آموزش ، طراحی و ساخت سازه های چوبی کوچک و بزرک ( خاص و منحصر به فرد )

مدیریت گروه فن و هنر ایران زمین

مدیریت گروه سوناسازان : ساخت سونای خشک ، اغلب شرکت های بزرگ پروژه های ساخت سونای خود را به ما میسپارند . این گروه این ادعا را دارد که : سوناسازان بهترین گزینه برای ساخت سونا است

گروه سوناسازان زیر مجموعه فن و هنر ایران زمین است .

سلام در این بخش بیشتر سعی شده به سوالات مشتریان پاسخ داده شود . پس در صورتی که سوالی برای شما وجود دارد حتما در بخش نظرات یا فرم ارسال سوال ، آن را سوال کنید . البته هیچ ارتباطی بهتر از تماس تلفنی با مدیریت کارگاه نمیباشد . 

سوالات متداول :

سوال اول : سوال درباره موقعیت و صحت اطلاعات موجود در سایت :

محل (  آدرس ) کارگاه فن و هنر کجاست ؟ چگونه میتوانم درباره شما تحقیق کنیم ؟ 

آدرس کارگاه فن و هنر ایران زمین در سال 2015 – 1394 : هنرکده فن و هنر  مدرس هنر های دستی و سنتی  ، طراح و سازنده دکوراسیون چوبی و هنر سنتی ایران زمین 

آدرس کارگاه فن و هنر ایران زمین در سال 1340 الی 1380 : 

 کارگاه فن و هنر ایران زمین ( تقریبا ) از سال1340 توسط پدرم در منطقه قلهک خیابان آبادان ( رامیز ثمری ) کوچه گل یخ پلاک 2 احداث و راه اندازی گردید . و تا سال 1380 در منطقه قلهک مشغول به کار بودیم با ایجاد طرح انتقال مشاغل صنعتی به شهرک های صنعتی این کارگاه به شهرک حکیمیه و نهایتا به سایت درودگران و مبلسازان تهران منتقل گردید . در هردو منطقه استاد علی حیدری دارای معروفیت و حسن انجام کار بوده و هستند بطوری که اگر در منطقه دوراهی قلهک از کاسبان قدیمی و اهالی اصلی قلهک درباره این کارگاه و درکل خانواده ایشان سوال کنید به شما واقعیت را خواهند گفت . از کاسبان قدیمی قلهک میتوان به کاسبان قدیمی دروراهی قلهک :  لبنیاتی مقدم ، میوه فروشی بهشتی ، ابزار فروشی شیخی

کاسبان قدیمی غرب خیابان شریعتی محدوده دوراهی قلهک : علی آقا نجار در کوچه تورج و استاد زنگنه از نجاران حسن آباد زرگنده 

فروشگاه دلاور در خیابان یخچال و.. 

آدرس کارگاه فن و هنر ایران زمین در سال 1380 الی 2015  : در منطقه حکیمیه انتهای بلوار بهار خیابان بوستان از هر کسی بپرسید استاد علی حیدری آدرس خانه ما را به شما خواهند داد . هنوز هم کارگاه کوچکی در پارکینگ منزلمان وجود دارد که پدرم با حدود 70 سال در آن بصورت پاره وقت کار درودگری میکند .

آدرس کارگاه فن و هنر ایران زمین در سال 1392 الی 1393 : در منطقه صنعتی خاوران شهرک صنعتی خاوران سایت درودگران و مبلسازان تهران کارگاه فن و هنر ایران زمین بود . دو کارخانه چوبری بزرگ در سایت درودگران وجود دارد که اکثر نجاران تخته و الوارهای خود را برای برش به آنجا میبرند . اولین و قدیمی ترین کارخانه تهران متعلق به جناب شیرازی فرد است و معروف به کارخانه ایران . و کارخانه دوم با قدمت کمتر از 5 سال متعلق به شهرام یوسفی میباشد در بیرون سایت منطقه لپه زنک هم کارخانه دیگری وجود دارد که متعلق به آقای مردپیشه است در انجا و بخصوص کارخانه ایران هم میتوانید از درستی و صحت کارما تحقیق کنید .

کارگاه برادران خاچاطوریان : 1370 الی 1375 – استاد فربد حیدری در زمانی که محصل رشته صنایع چوب بود به دستور پدر کارخود را در کارگاه برادران خاچاطوریان اغاز کرد و در زمان بیش از پنج سال شاگردی نزد استادان بزرگی مانند استاد فاضل بغدادی ، استاد ساهاک ، استاد یقیش خاچاطوریان ، ماییز ، ورژ و… توانست اصول درودگری ایرانی و درودگری را فراگیرد . متاسفانه یدلیل حمایت نکردن مردم از هنر سنتی درودگری و پناه بردن به mdf  ( ام دی اف های سرطان زا ) اغلب استادان و هنرمندان همکنون به کار دیگری غیر از هنر خود مشغول هستند یکی از استادان خود بنده همکنون در حال مدیریت یک آشپزخانه و فروش مواد غذایی است و بخصوص استاد خاچاطوریان استاد مسلم صنایع چوب همکنون در خیابان بنی هاشم پلاک 91 ( دقیقا جای کارگاه نجاری و پرس برادران خاچاطوریان ) به فروش سرامیک و لوازم بهداشتی ساختمان مشغول است . این لطمه بزرگ به هنر ایران زمین اول از همه به خود ما برگشت. در این راستا مقاله ای نوشته ام که میتوانید از لینک زیر آن را مطالعه کنید .

سوال دوم  :

من قبلا سفارش اینترنتی به یک کارگاه دادم و کاری که اخر برایم ارسال کردند اصلا خوب نبود و وقتی برای تعمیر دوباره به کارگاه ارسال کردم ، دیگر پاسخگوی من نبودند . ازکجا معلوم شما هم مثل کارگاه هایی که بزن و برو کار میکنند نباشید .

نکته مهم :

قبل از خرید اینترنتی از صحت آدرس و تلفن طرف مقابل مطمئن شوید .

اولا شما باید درباره پیمانکار تحقیق کنید فرقی نمیکند سفارش شما اینترنتی باشد یا حضوری ، در هر حال باید با صحبت کردن ، دیدن نمونه کار های پیمانکار و تماس با مشتریان گذشته آن پیمانکار از سلامت کاری ایشان مطمئن شوید و بعد سفارش را به ایشان محول کنید . چه بسا کسانی که مغازه و کارخانه دارند اما کننده کار نیستند و شاید برعکس .

گروه فن و هنر ایران زمین هیچ گاه سابقه و اصول خود را به خطر نمی اندازد . تمام کسانی که از سازه خود ناراضی باشند به شرط ارائه یک دلیل منطقی کل مبلغ پرداختی را با ضرر و زیان خود دریافت میکنند و یا اینکه گروه در کمترین زمان یک سازه درجه یک و عالی به ایشان تحویل میدهد . 

همکنون کارگاه فن و هنر ایران زمین در یک منطقه صنعتی واقع شده است . کسی که مغازه دار است باید از نارضایتی مشتری خود بترسد ، زیرا به راحتی مشتری ( شاکی ) میتواند درب مغازه اش را تخته کند یا حداقل آبروی او را ببرد . 

سوال سوم  : سوالات درباره روش ساخت و کیفیت محصولات چوبی کارگاه :

مدیریت گروه فن و هنر ایران زمین استاد فربد ( فربد حیدری ) پسر بزرگ استاد علی حیدری 

ایشان علاوه بر اینکه پسر نجاری ماهر هستند ، سالها در خدمت استادانی مانند فاضل بغدادی ، استاد ساهاک خاچاطوریان ، استاد یقیش و… شاگردی کرده . ( آدرس کارگاه خاچاطوریان در بخش اول داده شده ) 

کارگاه فن و هنر ایران زمین بر اساس اصول قدیمی ساخت و ترکیب آن با اتصالات جدید فلزی و چوبی توانسته سازه هایی بسیار محکم و مانا بسازد . 

سوال چهارم : اگر با تمام تحقیقات و درستی کارگاه شما ، سفارش مشتری درست از آب در نیامد ؛ آنوقت چه !

این امکان ندارد اگر سازنده از تبحر و تجربه کاری برخوردار باشد ، دیگر مشکلاتی نظیر بادکردن ، خشک نبودن چوب یا مشکل دار بودن سازه وجود نخواهد داشت .

در غیر اینصورت پیمانکار از تجربه کافی برخوردار نیست . که این موضوع دقیقا برعکس، ما میباشد . کارگاه فن و هنر ایران زمین از تجربه دو نسل متفاوت برخوردار است و بخصوص که مدیریت این کارگاه تحصیل کرده رشته صنایع چوب است .

این به معنای این است که این گروه هم از نظر تجربی و هم از نظر تئوری بسیار غنی و آماده است . اما با این همه این را می دانیم که در کار ما هر روز یک تجربه جدید وجود دارد و باید برای آن خود را آماده نگاه داریم .

این بخش آماده پاسخگویی به سوالات شما است . جهت تماس با ما بر روی لینک زیر کلیک کنید . www.ashwood.ir

سوالات متداول درباره گروه دکوراسیون ، فن و هنر ایران زمین

سوالات متداول سوالات متداول درباره ما سوالات متداول درباره کارگاه فن و هنر ایران زمین استاد فربد حیدری سوالات متداول درباره ساخت دکوراسیون چوبی 


مطالب مرتبط با موضوع فن و هنر :

WhatsApp us