طراحی سایت تجاری و بازرگانی :
مشخصه وشاخصه های اصلی در طراحی سایت بازرگانی ، تجاری یا فروشگاهی از نظر هنرکده فن و هنر :
به نظر من یک سایت بازرگانی بر اساس نوع کار ، تجارت و نیاز طرف تجاری آن باید برنامه نویسی و طراحی گردد .
بسیار مهم است که ما در بخش طراحی یک نقشه درست از اهداف خود تهیه کنیم زیرا در غیر اینصورت درصد موفقیت و بازدهی سایت پایین می آید . یادم می اید برای یک شرکت سنگ بری یک سایت انگلیسی با 5 صفحه طراحی کردم و در عید همان سال به جهت رفتن به تعطیلات گذرم به سنگ بری ایشان در سورمق افتاد به انجا رفتم و درباره سایت باهم صحبت کردیم انها گفتند از روزی که سایت را برایشان طراحی کردم حتی یک مراجعه کننده نداشته اند و من از این بابت خیلی ناراحت شدم اما با حضور فعالی که در انجا داشتم خیلی سریع با افراد فعال در آنجا رفیق شدم و به بررسی موضوع پرداختم و همانند کاراگاه فوآرو مشکل را یافتم .. خیلی ساده بود مشتریان آن خدمات بیشتر از آسیای شرقی بودند مثل چین و ما باید وبسایتی طراحی میکردیم که بتواند مشتریان چینی را به آنجا بیاورد .ولی بدلیل ورشکستگی شرکا متاسفانه آن مجموعه فرصت خود را از دست داده بودند و چند روز بعد کارخانه بطور کامل تعطیل شد .

طراحی وب سایت برای شرکت ها ، بازرگانان و بخصوص طراحی سایت برای بازاریابی کاری بسیار دقیق و به روز است .
طراحی یک سایت بازرگانی باید بتواند شرکت یا سازمان را بگونه ای درست نشان دهد . یعنی شرکت هایی هستند که در یک ساختمان معمولی و بر روی یک میز اداره میشوند اما دایره فعالیتشان گسترده است یا اینکه محصول آنها بسیار خاص و برند است در نهایت طراح سایت باید آن دایره فعالیت وسیع و یا برند را بگونه ای شفاف به مراجعه کننده نشان دهد تا دیگر برای مشتری سوالی یا شکی برای کار با آن مجموعه وجود نداشته باشد . و مهم تر این است که ما مشتری را کجا میتوانیم ببینیم تا آگهی یا برند خود را بر دیوار آنجا نصب کنیم .
یک وب سایت میتواند برای شرکت به عنوان دروازه ای بدون مرز جغرافیایی و مکانی و بدون محدودیت زمانی باشد. وب سایت نیز همانند یک مغازه یا دفتر کار است با این تفاوت که میتوان از آن بازده بیش از حد تصور دریافت کرد .

اجزای یک وبسایت تجاری
طراحی سایت بازرگانی باید بسته به نوع فعالیت شرکت، طراحی و پیاده سازی گردد. چند زبانه بودن وب سایت ، گرافیک و قالب کلی سایت، امکانات و ویژگی های کلی ساید باتوجه به نوع کار شرکت بازرگانی اجرا می شود. یک وبسایت تجاری میتواند شامل صفحه اصلی برند و تصاویر مجموعه ، صفحه محصولات و خدمات ، باشگاه مشتریان ، افتخارات و استانداردها ، راه های ارتباطی ، نحوه تماس ، بخش انتخاب زبان ،
ما بر اساس نیاز شما و نقشه ای که شما به ما میدهید کار خود را برای طراحی سایت تجاری آغاز میکنیم در این روند از استاندارد ها ،ایده ها و اقتباس از وبسایت های مطرح تجاری جهان و مشورت با افراد نیز غافل نخواهیم شد و تا زمانی که به نتیجه نرسیم این روند ادامه دارد .
طراحان وب فن و هنر ایران زمین
فن و هنر ایران زمین ،
ما در طراحی سایت از استاندارد های مصوب جهانی استفاده میکنیم :
متاسفانه در قرن بیست یکم طراحی وب سایت و بخصوص آموزش وب در عصر تاریکی قراردارد ، عدم دسترسی به کتب و آموزشهای غیر رایگان سازمان استاندارد وب باعث شده است که سایتی با برنامه نویسی صحیح داشته باشیم . جفری زلدمن . در بخش آموزش
جفری زلدمن (به انگلیسی: Jeffrey Zeldman) نویسنده، مدرس و سخنران برجسته سبک طراحی وب به شیوه استاندارد است. او از بنیانگذاران پروژه استانداردهای وب (یا WaSP) میباشد، گروهی از طراحهای حرفهای وب، که میکوشند استانداردهای ایجاد شده کنسرسیوم جهانی وب را گسترش داده و استفاده از آنها را فراگیر کنند. جفری زلدمن در سال ۲۰۰۳ میلادی، با انتشار کتاب طراحی با استانداردهای وب، جمله معروف «نود و نه و نه دهم درصد از سایتهای اینترنت، بد طراحی شدهاند» را نوشت، و کوشید تا روشهای درست طراحی وب را، همچنین طراحی برای کارایی سایت (یا Usability) و روش دسترسی پذیری (یا Accessibility) سایت، و ترفندهایی که باعث میشوند همه سایتهای وب در مرورگرهای گوناگون اینترنتی درست دیده شوند، گسترش دهد. پروژه استانداردهای وب ( WaSP ) یک گروه از توسعه دهندگان وب حرفهای است که بر روی استانداردهای وب که توسط کنسرسیوم وب تدیون گردیده است اختصاصاً کار میکنند .
پروژه استانداردهای وب هم اکنون ( دسامبر 2013) توسط درک فادراستون، آئرون گوستافسون و گلندا سیمس مدیریت میگردد .
مدیران قبلی :
جورج اولسن (1998-1999) جفری زلدمن (1999-2002) مولی هلزشلاگ (2002-2006) کیمبرلی بلسینگ و دروو مک لیلان (2006-2008) درک فادراستون، آئرون گوستافسون و گلندا سیمس (2013-2008)
کنسرسیوم جهان وبی یا کنسرسیوم وب جهانشمول (World Wide Web Consortium یا W3C) کنسرسیومی است که استانداردهای نرمافزاری (یا «توصیهها» آنطور که خودشان این استانداردها را مینامند) لازم را برای وب جهانگستر تولید میکند. ریاست این شرکت به دست تیم برنرز لی است. وی مخترع تعدادی از اصلیترین فناوریهایی است که وب بهدست آنها به شکل امروزی خود در آمده است. از جملهٔ این فناوریها میتوان به URL یا مشخصکنندهٔ یکتای منبع، قرارداد انتقال ابرمتن و HTML اشاره کرد.
دلیل وجودی این کنسرسیوم کسب اطمینان در مورد سازگار و توافق میان اعضای شرکتهای مختلف در زمینهٔ استفاده از استانداردهای نو است.
|
نکته مهم در طراحی سایت این است که زبان برنامه نویسی سایت باید به روز باشد و به همین خاطر ما به عنوان یک عضو فعال در
XHTML 1.0/CSS 2.1
JQUERY
#ASP.NET with C
SQL Server 2008
ویژگیهای استفاده شده در طراحی سایت
کد استاندارد بر اساس استاندارد W3C
سرعت بارگذاری فوق العاده بالا
سازگاری با تمام مرورگرها
بهینه شده برای موتورهای جستجو
نصب پکیج آماری Google™ Analytics
پیاده سازی Site Map بر اساس استانداردهای Google
ما در طراحی سایت از نرم افزار تا حد ممکن استفاده نمیکنیم زیرا نرم افزار ها در کنار سادگی و راحتی کار برای طراح کد ها ، تگ ها و عناصر را بگونه ای مینویسند که دستکاری و بهینه سازی را مختل میکنند . بغیر از این اکثر نرم افزار ها از علائم و کدهای سنگین استفاده میکنند که این باعث افت سرعت و سئو سایت خواهد شد .
زبان نشانهگذاری ابرمتنی یا زنگام یا اچتیامال، HTML یا HyperText Markup Language در کنار سیاساس هستهٔ فناوری ساخت صفحههای وب هستند. اچتیامال زبان توصیف ساختار صفحههای وب است. زبانیاست برای نشانهگذاری ابرمتن که برای تدوین قالب و طراحی صفحههای وب به کار میبرند. دستورعملهای این زبان، برچسب (Tag) نام دارند که محتوای یک صفحهٔ وب، با آنها، نشانهگذاری شده و بدینترتیب، نحوهٔ نمایش آن صفحه برای مرورگرهای وب، توصیف میشود. این زبان در خلال دهه ۹۰ توسط دنیس ریچی ابداع شد. تاکنون نسخهٔ ۵ آن عرضه است.
هر یک از برچسبهای اچتیامال، معنا و مفهوم خاصی دارند و تأثیر مشخصی بر محتوا میگذارند؛ مثلاً برچسبهایی برای تغییر شکل ظاهری متن، نظیر درشت و ضخیم کردن یک کلمه یا برقراری پیوند به صفحات دیگر در اچتیامال تعریف شدهاند.
یک سند اچتیامال، یک پروندهٔ مبتنی بر متن (Text–based) است که معمولاً با پسوند .htm یا .html نامگذاری شده و محتویات آن از برچسبهای اچتیامال تشکیل میشود. مرورگرهای وب، که قادر به درک و تفسیر برچسبهای اچتیامال هستند، تکتک آنها را از داخل سند اچتیامال خوانده و سپس محتوای آن صفحه را نمایانسازی (Render) میکنند.
اچتیامال زبان برنامهنویسی نیست، بلکه زبانی برای نشانهگذاری ابرمتن است و اساساً برای ساختمند کردن اطلاعات و جدایش اجزای منطقی یک نوشتار — نظیر عناوین، تصاویر، فهرستها، بندها و جداول — به کار میرود. از سوی دیگر، اچتیامال را نباید به عنوان زبانی برای صفحهآرایی یا نقاشی صفحات وب به کار بُرد؛ این وظیفه اکنون بر دوش فناوریهای دیگری همچون سیاساس است.
گفتنی است اچتیامال شکلی از زبان دیگری بنام اسجیامال است و World Wide Web Consortium آن را به عنوان استانداردی برای نشانهگذاری مستندات ابرمتنی برای عرضه در وب، تدوین کردهاست.
در اچتیامال سه نوع برچسب وجود دارد:
تگهای یکه. مانند <HR> که خط رسم میکند. تگهایی که شروع و پایان دارند. مثل: <head></head> تگهایی که دارای ویژگی میباشند. مثل: <a href=”http://www.w3.org”>متن</a>
|
مطالب مرتبط با موضوع طراحی سایت :
- تحریریه گروه فن وهنرتحریریه گروه فن وهنر Editorial Department of Technology and Art
- گالری عکس تمام صفحه ، ایجاد گالری عکسمعرفی قالب عکاسی
- آموزش پنل نمایندگی هاست سی پنل WHMآموزش پنل نمایندگی هاست سی پنل WHM – Cpanel
- ساسپندکردنساسپندکردن ، suspended
- طراحی سایت پردیس شهرک صنعتی خرمدشتطراحی سایت ویژه فعالان صنایع چوب و دکوراسیون
- خرید هاستنکات مهم در هنگام خرید هاست