طراحی ورودی جلو – نحوه انتخاب درب ورودی با کیفیت

با وجود انتخاب های بسیار ، اولین کاری که باید انجام دهید این است که اطمینان حاصل کنید که درب ورودی دارید – همراه با دستگیره های درب قلم ، تشک های درب ورودی و موارد دیگر – که با بقیه خانه مطابقت دارد. این باید از همان دوره ، سبک و متناسب با سایر مواد خارجی باشد. 

مواد

اگرچه محبوب ترین مواد درب جلو در استرالیا چوب و شیشه است ، اما سیستم های مدرن درب جلو اغلب ترکیبی از این دو را دارند.

از سنتی ترین مواد درب جلو ، چوب نیز بیشترین استفاده را دارد. درهای جلوی چوبی با اطمینان از نمای کلاسیک ، محکم ، مقاوم در برابر فرورفتگی هستند و در صورت خراش راحت ترمیم می شوند. با این حال ، آنها نکات منفی خود را دارند.

درب ورودی چوبی نسبت به درهای ساخته شده از گزینه های دیگر بیشتر دچار تاب خوردگی می شود ، گاهی اوقات نیاز به درمان تغییر رنگ یا پوسیدگی دارد و با تغییرات آب و هوایی منبسط می شود (یا منقبض می شود).

در خارج از کشور ، به ویژه در مکان هایی که شدت سرما به وجود می آید ، از مواد مانند فولاد ، فایبرگلاس و مواد uPVC بیشتر برای استرالیا برای درب های جلو استفاده می شود. با این حال ، آنها در این کشور محبوبیت بیشتری پیدا می کنند.

در حالی که درب های ورودی جلو uPVC ارزانترین گزینه در بین این گزینه ها هستند ، همچنین ضعیف ترین و مستعد ساییدگی ، تاب خوردن ، انبساط و انقباض هستند.

در حالی که ممکن است افراد ناآگاه در ابتدا شیشه را بول کنند و نگران این باشند که ماده ایمنی نیست ، ترس آنها بی دلیل است. مواد مورد استفاده برای ساخت درب های جلو شیشه ای دو جداره ، چند لایه است و تمام نیازهای مقاومت و مقاومت مربوطه را برآورده می کند. این خبر خوبی است زیرا درهای جلویی روکش شیشه ای در روشنایی یک راهرو جلوی ضعیف کار بسیار خوبی انجام می دهند.

انواع مختلفی از شیشه در دسترس است از جمله انواع شفاف ، رنگی ، لکه دار ، رنگی ، طرح دار و متنوع.

رنگ ها

رنگ برای هر طراحی درب جلو از اهمیت اساسی برخوردار است. در حالی که بسیاری با زیبایی بی انتها از چوب طبیعی استفاده می کنند ، اما دلیلی برای انطباق با این هنجار وجود ندارد. وقتی صحبت از درهای ورودی معاصر می شود ، مردم بیشتر ماجراجو می شوند و به دنبال چیزی منحصر به فرد می گردند. قرمز ، سبز ، آبی و سیاه همه گزینه ها هستند.

عملکرد

زیبایی شناسی تنها نگرانی های معماری نیست. درب های ورودی جلو باید ایمن و ضد آب باشند. و در حالت ایده آل ، آنها همچنین باید با دوام ، با دوام و کم مصرف باشند. 


درهای ورودی مدرن معمولاً از یک ماده واحد ، مانند چوب جامد ، ساخته نشده اند بلکه از ترکیبی از مواد ساخته شده اند. تمام درهای ورودی با کیفیت خوب – اعم از چوب ، فایبرگلاس یا فولاد – از مقاومت یکسانی برخوردار هستند. از نظر امنیت ، مهمترین اجزای سازوکار قفل و لولاها هستند. پیچ و مهره های ساخته شده با صفحات ضربه ای فلزی تقویت شده و قفل های چند نقطه ای و لولاهای با امنیت بالا توصیه می شود.

از نظر بهره وری انرژی ، خاصیت عایق بندی درب خود مسئله اصلی نیست. بیشترین اتلاف گرما (و افزایش) در نتیجه درب ضعیف نصب می شود. در واقع ، یک درب مناسب می تواند مصرف انرژی را تا 10 درصد کاهش دهد.

در اینجا ، قاب درب به اندازه خود درب مهم است. ساخت و ساز درب باید شامل هواگیری باشد که آستانه را به طور مثر و روان مسدود کند. 
اتصالات درب جلو

مهم است که صاحبان خانه و مشخص کننده ها ضمیمه های درب ورودی را قبل از خرید درب ، در نظر بگیرند. درهای طرح دار ممکن است خوب به نظر برسند ، اما گاهی اوقات افزودن دکمه های حفره ای ، سوراخ های جاسوسی یا جعبه نامه ها را غیرممکن می کند. علاقه مندان به کانسپت درب جلو فنگ شویی باید اطمینان حاصل کنند که انتخاب آنها با این معیارها مطابقت دارد.

نصب درهای دست ساز

مهمترین نکته ای که باید از نظر نصب درهای دست ساز به خاطر بسپارید ، اندازه گیری دقیق است. با این کار اطمینان حاصل کنید که درب قلم هنگام تغییر دما نمی چسبد و از مهر و موم مناسبی برخوردار است و بنابراین اجازه پیش نویس را نمی دهد.

سه اندازه گیری باید از ارتفاع انجام شود – یکی در مرکز و یکی در دو طرف. و سه نیز باید از عرض گرفته شوند.

امیدواریم از مطالب فوق لذت برده باشید و برای شما مفید باشد.

نویسنده: ف.حسنخانی

مقالات مرتبط با درب ورودی:

WhatsApp us