شهر بم

شهر بم استان کرمان

شهرستان بم یکی از شهرستان‌های استان کرمان در جنوب شرقی ایران است. مرکز این شهرستان شهر بم است. جمعیت شهرستان بم بنا بر سرشماری سال ۱۳۹۵ مرکز آمار ایران برابر ۲۲۸٬۲۴۱ نفر بوده‌است.

این شهرستان از شمال و غرب به شهرستان کرمان، از جنوب غرب به شهرستان جیرفت، از جنوب به شهرستان عنبرآباد و و شهرستان رودبار جنوب، از مشرق با شهرستان نرماشیر و شهرستان ریگان و شهرستان فهرج محدود می‌شود. مساحت شهرستان ۵۱۷۵ کیلومترمربع می‌باشد. مرکز این شهرستان از نظر جغرافیایی در ۵۸ درجه و ۲۱ دقیقه طول شرقی و ۲۹ درجه و ۶ دقیقه عرض شمالی و ارتفاع از سطح دریا۱۰۵۰ متر و مساحت شهرستان بم ۱۷۷۵۵ کیلومتر مربع می‌باشد. شهر بم در ۱۹۵ کیلومتری جنوب شرقی کرمان و در منطقه شرق استان واقع شده‌است و این شهر مرکزیت فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، اداری منطقه شرق استان کرمان است.

بَم یکی از شهرهای شهرستان بم در استان کرمان در جنوب شرقی ایران است. ارگ تاریخی و شهر بم در صدر مراکز گردشگری استان کرمان و منطقهٔ جنوب شرق کشور قرار گرفته و به قلب تپنده جذب مسافر و پایتخت گردشگری جنوب شرق کشور تبدیل شده‌است. بم در بخش مرکزی شهرستان بم قرار دارد. شهر بم در ۱۹۵ کیلومتری جنوب شرقی کرمان مرکز استان واقع شده‌است. جمعیت شهر بم بر اساس سرشماری سال ۹۵ مرکز آمار ایران ۱۵۷٬۳۹۶ نفر بوده‌است. محصولاتی همچون خرما، مرکبات، حنا، کماچ سهن، کلمپه و قاووت، صنایع دستی تولیدی از درخت خرما از جمله سوغات معروف و مهم بم به حساب می‌آیند .

منبع : ویکی پدیا 


بام، شهرستان موهبت‌آباد، استان کرمان، ایران است. این شهرستان در شمال استان کرمان واقع شده و به مرز استان یزد محدود می‌شود. شهرستان بام با وسعت ۳۳۱۰۰ کیلومتر مربع وجود دارد و جمعیتی بیش از ۸۰ هزار نفر دارد. اقتصاد شهرستان بام بیشتر بر پایه کشاورزی، دامداری، اکوتوریسم و صنایع دستی استوار است. همچنین در بام، باغ‌های میوه و آبشارهای زیبا واقع شده‌اند که این شهرستان را به یک جاذبه گردشگری منحصر به فرد تبدیل کرده است.

مطالب مرتبط :

  • عکس بسیار زیبا از بم کرمان
    شهر بم استان کرمان ، بم نیز یک شهرستان در شرق استان کرمان است و دارای جمعیتی بیش از ۱۵۰ هزار نفر است. این شهرستان همچنین در محدوده بارز و کوهستانی واقع شده است و دارای مقاصد گردشگری زیادی است
  • یخدان دوره قاجاریه در رفسنجان +عکس
    دوره قاجاریه، یخدان دوره قاجاریه در ‌روستای عباس‌آباد حاجی نگین گردشگری شهرستان رفسنجان میزبان ایرانگردان و جهانگردان است
  • مبل قالی کرمان
    قالی کرمان مرحوم «محمدحسین نوحی» دارای شش فرزند پسر بود که همه این فرزندان پیشه پدر را ادامه دادند و حتی 15 نوه آن مرحوم هم در زمینه ساخت و عرضه ی مبلمان و مبل قالی ادامه دهنده

بم نیز یک شهرستان در شرق استان کرمان است و دارای جمعیتی بیش از ۱۵۰ هزار نفر است. این شهرستان همچنین در محدوده بارز و کوهستانی واقع شده است و دارای مقاصد گردشگری زیادی است. برای مثال، در بم، قلعه‌های باستانی، پارک ملی آرین، موزه بم، باغ‌های میوه و گیاهان دارویی، آبشارها و بسیاری از مکان‌های دیگر وجود دارد که این شهرستان را به یک مقصد گردشگری پرطرفدار تبدیل کرده است.

WhatsApp us