قالب سازی و اصلاح – انواع ، جوانب مثبت و منفی

هنگامی که نوبت به اتمام یک خانه می رسد ، تخته قرنیز چوبی که کف شما را به دیوارها ، تر و تمیز اطراف پنجره ها و درها متصل می کند ، و حتی قالب تاج در سقف از جزئیات مهم طراحی هستند که به زیبایی خانه کمک زیادی می کند  . حتی اگر یک پنجره خلیجی با شکوه داشته باشید که به یک طبیعت واقعاً بی نظیر باز می شود ، بدون گزینه اصلاح مناسب ، آن پنجره خطر از دست دادن جذابیت خود را دارد .

قرنیز چوبی
قرنیز چوبی

به همین ترتیب ، یک کف قرنیز طبیعی که به زیبایی تمام شده است ، می تواند نامساعد به نظر برسد در صورت انتخاب نوع اشتباه چوب ، قرنیز چوبی ، تر و تمیز کردن و قالب ریزی و سازه همچنین عملکردهای مهمی دارند زیرا آنها اتصالات بین انواع مختلف سطح و زاویه هایی را که نشتی در آنها وجود دارد می پوشانند و همچنین از دیوارها در برابر آب و سایر آسیب های احتمالی محافظت می کنند .

مدل قرنیز چوبی , چوب کاج روسی سفارشی
مدل قرنیز چوبی , چوب کاج روسی سفارشی

هنگام جستجوی گزینه های تخته قرنیز ، قالب ریزی و اصلاح در فروشگاه سخت افزار محلی خود ، احساس راحتی بیش از حد  خواهید کرد در صورت شناخت قرنیز ها . مقدار زیاد گزینه ها ، بافت ها ، اندازه ها و مواد می تواند باعث چرخش سر گیجه شود .

مدل قرنیز چوبی , آشنایی با انواع قرنیز مدل قرنیز,طراحی قرنیز,نکاتی برای انتخاب قرنیز
مدل قرنیز چوبی , آشنایی با انواع قرنیز مدل قرنیز,طراحی قرنیز,نکاتی برای انتخاب قرنیز

برای افرادی که به پایداری خانه علاقه مند هستند ، همچنین تعدادی از ملاحظات مربوط به این ظرافت های نهایی وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرند . در زیر ، ما در مورد مزایا و معایب چندین نوع مختلف از تخته های قرنیز ، قالب و گزینه های تر و تمیز برای خانه شما ، یک گزارش کامل ارائه می دهیم .

قرنیز چوبی , طراح و سازنده انواع قرنیز چوب
قرنیز چوبی , طراح و سازنده انواع قرنیز چوب

تخته قرنیز چوبی خالص

تخته های قرنیز تمام چوب چیست ؟

همانطور که معمولاً اتفاق می افتد ، طبیعی ترین گزینه خانه شما اغلب زیباترین و جذاب ترین گزینه است . قرنیز کف ، تر و تمیز کردن ، و به خصوص قالب ، از چوب خالص یک احساس طبیعی را در خانه شما ایجاد می کند . گزینه های چوب سخت با گذشت زمان تاب نخواهند خورد و به ندرت ترک می خورند .

نصب قرنیز چوبی , عکس بستن پیچ بر روی رولپلاک
نصب قرنیز چوبی , عکس بستن پیچ بر روی رولپلاک

از آنجا که بسیاری از این تکه های چوب طبیعی منشعب نشده اند ، به کار کمی بیشتر نیاز دارد . اگر گره هایی در چوب وجود داشته باشد ، این امر در هنگام نصب چالش اضافی را ایجاد می کند . البته ، چوب برای هرگونه فعالیت ساختمانی تقریباً همیشه کمی گرانتر از سایر گزینه ها است .

تخته بلوط
قرنیز چوب بلوط , تخته بلوط

تخته های قرنیز ، قالب و تر و تمیز چوب به شما این امکان را می دهد تا در مورد الگوی ثابت رنگ در سراسر خانه تصمیم بگیرید . شما می خواهید همه این جزئیات پایان با هم جریان داشته باشند ، و از آنجا که چوب خالص به خوبی رنگ های مختلف چوب را می گیرد ، می توانید رنگ های مختلف را انتخاب کنید که با بقیه طراحی داخلی شما هماهنگ باشد . مانند رنگ های گردویی ؛ فندقی , عسلی , وایت واش سفید و …

راهنمای انتخاب انواع قرنیز برای دکوراسیون
راهنمای انتخاب انواع قرنیز برای دکوراسیون

در سطح پایداری ، چوب یک منبع طبیعی و تجدید پذیر است . یافتن تأمین كنندگانی كه برای حمایت از شیوه های جنگلداری پایدار در محصولاتی كه تهیه می كنند مهم است .

تخته قرنیز چوبی کاج پیوندی

تخته قرنیز چوبی کاج
تخته قرنیز چوبی کاج

تخته های قرنیز مشترک کاج چیست ؟

چوب کاج یکی دیگر از گزینه های قالب سازی ، اصلاح و تخته  قرنیزاست که همان احساس طبیعی چوب جامد را با قیمت بسیار مقرون به صرفه تری ارائه می دهد . با استفاده از این گزینه ، شما نگران گره ها و مشکلات تاب نخواهید بود زیرا چوب از قبل آماده می شود و تصفیه می شود . علاوه بر این ، کاج متصل معمولاً انعطاف پذیرتر از گزینه های چوب جامد است و میخ و نصب آن آسان است .

قرنیز چوب کاج روسی
قرنیز چوب کاج روسی

مفاصل انگشت اغلب حتی بعد از سنباده زنی زیاد کاملاً قابل مشاهده است . اگر ظاهر ساخت این اتصالات را دوست ندارید ، ممکن است مجبور شوید از لکه ای به رنگ تیره استفاده کنید تا مفاصل قابل رویت را بپوشاند . اشکال دیگر این گزینه این است که چسب مورد استفاده برای چسباندن قطعات اغلب حاوی چسب های قوی است که ممکن است حاوی فرمالدئید ( ماده سرطان زای شناخته شده ) و سایر مواد شیمیایی باشد که می تواند VOC های مضر را به خانه شما وارد کند .

تخته های قرنیز MDF چیست ؟

تخته قرنیز چوبی ام دی اف
نمونه ای از تخته قرنیز چوبی ام دی اف

تخته فیبر با تراکم متوسط ​​یا MDF یکی از محبوب ترین گزینه ها در قالب سازی ، ترمیم تخته قرنیز است . این یکی از مقرون به صرفه ترین گزینه هایی است که استفاده از آن نیز بسیار آسان است . مشخصات MDF بسیار نرم است و معمولاً از قبل آماده می شود ، به این معنی که حتی یک سازنده تازه کار می تواند از MDF به عنوان یک پروژه خانگی استفاده کند .

از دیگر مزایای MDF این است که مقاوم در برابر کپک و قارچ است و در مکان هایی که آسیب رساندن آب نگران کننده است گزینه مناسبی برای  قرنیز کف است .

از طرف منفی ، MDF دارای چندین نگرانی بهداشتی و زیست محیطی در ارتباط با استفاده از آن است .  MDF از الیاف چوب ساخته شده است که توسط گرما ، فشار و انواع مختلفی از اتصال دهنده های رزینی به هم متصل می شوند . رزین و چسب هایی که الیاف را به هم می چسباند ممکن است به خوبی حاوی مقادیر بالایی از فرمالدئید باشد که می تواند برای سالها از خود گاز خارج کند ، به ویژه هنگامی که MDF در تماس با آب است . این مقاله در ” گاردین ” به احتمال زیاد باعث می شود شما در استفاده از MDF در خانه خود تجدید نظر کنید .

قرنیز pvc

قرنیز pvc چیست
قرنیز pvc چیست

تخته قرنیز  PVC چیست ؟

PVC یکی از گزینه های قرنیز ، مصنوعات و قالب سازی مصنوعی است . در حالی که ما معمولاً به پی وی سی که در وسایل لوله کشی استفاده می شود فکر می کنیم ، اکنون می توانید گزینه های پی وی سی برای کارهای نهایی خانه خود پیدا کنید . قرنیز  پی وی سی اغلب به عنوان ” ترمیم وینیل ” برچسب گذاری می شود و از مزیت مقاومت در برابر عناصر برخوردار است .

می توانید با خیال راحت از قرنیز  PVC در حمام و آشپزخانه هایی که احتمال تجمع آب در آنها وجود دارد استفاده کنید و حتی در خارج از آن نیز استفاده کنید زیرا در برابر عناصر مقاومت می کند .

از طرف منفی ، کار با PVC می تواند شکننده و ظریف باشد و به نصب کننده نیاز دارد که برای هر میخ سوراخ کند . علاوه بر این ، PVC دارای چندین ملاحظه خطرناک زیست محیطی و بهداشتی است . دیوکسین های موجود در این محصول می توانند باعث مشکلات بهداشتی تولید مثل و رشد شوند .

تخته قرنیز چوبی گرمسیری

تخته قرنیز گرمسیری
تخته قرنیز گرمسیری

تخته قرنیز چوبی استوایی چیست ؟

از چوب های گرمسیری مانند ساج ، چوب ماهون ، گونه ipe ، گل سرخ و سایر گونه های خوب و عجیب و غریب نیز می توان برای اصلاح ، قالب سازی و تخته قرنیز استفاده کرد . این چوب ها تمام مزایای چوب جامد را دارند اما زیبایی و تجمل بیشتری به خانه شما می بخشند زیرا اغلب دارای رنگ های منحصر به فرد و بافت دانه هستند . مطمئناً می توانید هزینه های بسیار بیشتری برای این محصولات بپردازید .

متأسفانه ، بسیاری از این گونه های چوبی گرمسیری به طور ناپایدار از جنگل های بارانی و سایر اکوسیستم های ظریف در سراسر جهان تأمین می شوند . اگر انتخاب زیبایی  ( گرچه گران قیمت)  ارائه شده توسط جنگل های گرمسیری را انتخاب می کنید ، اطمینان حاصل کنید که در مورد شرکت هایی که مواد اولیه را از جنگل های پایدار در سراسر جهان تهیه می کنند  مورد تائید باشند .

نوشته شده توسط : فیروزه پاکزاد

مقالات مرتبط با موضوع قرنیز چوبی :

WhatsApp us