مبلمان اتاق پذیرایی

مبله كردن اتاق نشیمن فضایی دلنشین تر
استیل دكوراسیون و چیدمان اتاق نشیمن چه رسمی باشد و چه غیر رسمی، نوع مبلمان انتخابی آن به شما كمك می كند كه حال و هوای این اتاق مهم را به دلخواه خود تغییر دهید. یك اتاق نشیمن مجلل، باشكوه، و مخملی خوش آمد گرمی به مهمانها می گوید، در حالیكه یك اتاق نشیمن با مبلمان راحت فضا را خودمانی تر كرده و اجازه می دهد كه كل خانواده از آن لذت بیشتری ببرند.

اصول ابتدایی نشیمن
از جمله نكات كلیدی در یك اتاق نشیمن تشخیص نقطه كانونی اتاق و ایجاد منطقه گفتگوست. به این منظور بهتر است كه مبلمان نشیمن را به صورت L و یا به شكل U بچینید تا مهمانها به راحتی قادر به صحبت كردن با یكدیگر باشند. آیتمی را به عنوان هسته مركزی اتاق در نظر گرفته و مبلمان را حول محور آن بچینید.

در حین انتخاب مبلمان پیش از هرچیز به میزان فضایی كه در اختیار دارید توجه نموده و كار خود را با یك كاناپه راحت و قابل لم دادن شروع كنید. اگر به اندازه كافی فضا در اختیار دارید می توانید از صندلی هایی كه با كاناپه های اصلی
شماست هستند نیز به عنوان نوعی حسن ختام در دكوراسیون اتاق نشیمن خود استفاده كنید.
ارتقای كیفیت نشیمن
میز های پذیرایی نیز یكی دیگر از نقاط قابل توجه در مبله كردن اتاق نشیمن به شمار می روند. میزهایی كه به راحتی در دسترش باشند تجربه آسایش و راحتی را هم برای میهمانان و هم برای اعضای خانواده به وجود می آورند. به این منظور یك میز پذیرایی كه در نزدیكی كاناپه اصلی قرار گرفته باشد هم كفایت می كند.

بهتر است میز را از طول در مقابل كاناپه دو یا سه نفره قرار دهید به طوری كه دو سر دیگر آن از عرض در مقابل كاناپه های یك نفره واقع شده باشد. این كار به ایجاد هارمونی، تعادل، و تقارن در فضای نشیمن كمك می كند. همچنین قرار دادن میزهای عسلی كوچكتر مابین صندلی ها سبب می شود همه چیز در ارتباط بیشتری قرار گرفته و فضا متصل تر جلوه كند. بهتر است كه مبلمان نشیمن را به صورت L و یا به شكل U بچینید تا مهمانها به راحتی قادر به صحبت كردن با یكدیگر باشند.

برای زیباتر شدن این فضا نیز می توانید از آباژورهای دكوراتیو استفاده كنید و مابقی فضای خالی را با یك آباژور زیبا تزئین كنید و سلیقه خود را در نورپردازی نیز به اثبات برسانید. قرار دادن یك میز گرد با احتساب به میزان فضا در پشت كاناپه ها سكوی دیگری برای به نمایش گذاردن وسایل زینتی در اختیار شما قرار می دهد. اگر فضا به شما اجازه می دهد قرار دادن یك میز بازی به همراه دو صندلی كوچك در گوشه هر اتاق مكان مورد نظر را دنج تر و زیباتر جلوه می دهد.
برخی از افراد با توجه به سلیقه فردی برای نشیمن خود كتابخانه و ویترین نیز در نظر می گیرند. وسایل زینتی برای اتاق نشیمن بسیار زیاد است، شما با توجه به میل شخصی خود می توانید گزینه های بیشماری را به نشیمن خود بیفزایید.

نشریه منزل
تنظیم برای تبیان: کهتری


 

تناسب

1) تناسب اتاق

Fitness decor and furniture

تناسب دکور و مبلمان

واژه تناسب هميشه در طراحي به کار مي رود. هر فضاي داخلي که توسط انسانها مورد استفاده قرار مي گيرد، بايد متناسب باشد. تناسبات در هر طراحي اهميت بسيار زيادي دارند.
هر شيء سه بعدي داراي ويژگي هايي ازجمله طول، عرض و ارتفاع است. وقتي اين سه ويژگي با تناسبات قسمت هاي مختلف بدن انسان هماهنگي داشته باشد، به آن يک طراحي “متناسب” گفته مي شود.
به طور مثال، ابعاد دستگيره کمد لباس بايد طوري باشد که انگشت هاي ما بتواند به راحتي آن را بگيرد و حرکت بي زحمت و راحت باشد. يا مثلاً نشيمنگاه صندلي بايد فضاي کافي براي راحت نشستن روي آن را داشته باشد. نوع نشستن هم ابعاد صندلي را تغيير مي دهد. صندلي اتاق انتظار بانک مطمئناً با کاناپه متفاوت خواهد بود.
بنابراين تناسبات نقش بسيار مهمي در طراحي داخلي دارند و مبلمان داخل اتاقتان نيز بايد از همين اصول پيروي کنند. ابعاد تخت دونفره، ارتفاع آن از زمين، ارتفاع کمد لباس، ابعاد ميز توالت و از اين قبيل… همه آنها از نقطه نظر عملکرد اهميت دارند.
2) ورود نور طبيعی به داخل اتاق

نور در دکوراسیون

نور در دکوراسیون

هيچ چيز نميتواند جاي نور طبيعي را بگيرد. خورشيد که قدرتمندترين منبع نور است و همچنين توازن بيولوژيکي کره زمين را نيز حفظ مي کند، در فضاهاي داخلي اهميت زيادي دارد.
تحقيقات نشان ميدهد که نور طبيعي مي تواند تا 20 فوت (تقريباً 7 متر) به داخل فضاهاي داخلي نفوذ کند. با ايجاد محل مناسب براي پنجره ها مي توانيد به اين هدف دست پيدا کنيد.
3) تهويه طبيعی در معماری و دکوراسیون داخلی منزل 


جريان آزاد هوا راهي بسيار عالي براي خنک و پاکيزه نگه داشتن يک فضاي داخلي است. اين درمواقعي که اتاق خواب ها در گوشه ساختمان قرار گرفته باشند که دو ضلع آنها نماي بيروني داشته باشد، مقدور خواهد بود.
درصورتيکه گذاشتن پنجره روي دو ضلع مجاور يا دو ضلع مخالف مقدور نباشد، بايد بالاي پنجره از دستگاه تهويه استفاده شود. دليل استفاده از تهويه ساده مي باشد. نيمه پاييني اتاق است که توسط ساکنين استفاده مي شود و به خاطر استفاده مداوم از آن، دماي هوا بالا مي رود و هوا سبک خواهد شد. اين هواي گرم به بالا رفته و نياز به مفرّي براي خارج شدن دارد. در چنين مواقعي، دستگاه تهويه بالاي پنجره نقش بسيار مهمي در گرداندن جريان هوا در داخل اتاق در جهت روبه بالا دارد. وقتي نيمه پاييني اتاق خالي مي شود، هواي تازه از پنجره جاي آن را مي گيرد و درنتيجه توازن برقرار مي شود.
4) الگوي حرکتي مشخص
هر اتاق خواب راه های خروج مشخصی دارد که به آن متصل است. مانند:
الف) راه خروج به بالکن/تراس
ب) راه خروج به توالت/کلوزت
ج) راه خروج به حياط پشتي (اگر در طبقه همکف باشد)
اگر خط فرضي از نقطه ورود به همه اين نقاط خروج بکشيم، در حالت ايدآل اصلاً نبايد همديگر را قطع کنند. ازآنجا که بقيه فضاهای اتاق با مبلمان اشغال شده است، خالی و مشخص نگه داشتن فضاي گردشی داخلی باعث می شود فضای راحت تری داشته باشيد.
5) شرايط مناسب براي جا دادن لوازم (اکسسوری ها)
لوازم داخل اتاق خواب هم به يک ميزان داراي اهميت هستند. وقتي همه فاکتورهايي که در بالا ذکر شد، به طور کامل اجرا شود، آنچه باقي مي ماند استفاده از لوازم است که تفاوت بسيار زيادي در ميزان راحتي ساکنان ايجاد مي کند.
الف) اولين و مهمترين مسئله استفاده خوب از نور مصنوعي است. اين شامل روشنايی اصلي و همچنين روشنايي هاي تزئيني براي اهداف زينتي مي شود.
ب) دقت در تهيه لوازم اتاق. جزئيات کوچکي مثل چوب پرده يا سايبان تخت مي تواند به زيباتر شدن اتاق کمک کند.
ج) از موادي بايد استفاده شود که تميز کردن و نگه داشتن آن آسانتر باشد. براي مثال، اگر از ورقه هاي کف PVC روي سراميک معمولي کف استفاده مي کنيد، بايد ببينيد که آيا قابل شستشو است يا خير. بايد به اين فکر کنيد که اگر کودک آنرا با دفتر نقاشي اشتباه بگيرد چه اتفاقي مي افتد.
در اين مقاله سعي کرديم به بررسي بعضي از فاکتورهاي کلي که مي تواند بر ميزان راحتي يک اتاق خواب تاثير داشته باشد، بپردازيم. در آخر آن احساسي که خودتان از اتاق خواب مي گيريد بيشترين درجه اهميت را دارد و مقياس خوبي براي تعيين موفقيت يک طرح است.
اما شايان ذکر است که نکاتي که در فارس تك ذکر شد تنها نکاتي نبود که در طراحي اتاق خواب بايد به آنها توجه داشته باشيد، چند نکته کلي و اصلي بود که مي تواند نقطه شروع خوبي برايتان به حساب آيد.

 

WhatsApp us