محصول جنگل

کالای جنگل به هر گونه مواد به دست آمده از جنگلداری برای مصرف مستقیم یا استفاده تجاری، مانند چوب ، کاغذ ، و یا علوفه برای دام .

چوب ، یک کالا از جنگل است که ، برای بسیاری از اهداف، از جمله سوخت چوب (به عنوان مثال در شکل چوب و یا زغال چوب ) و یا پروفيل های ساختاری، مورد استفاده برای ساخت و ساز در ساختمان مانند تخته  و الوار  ، و یا به عنوان مواد خام، در قالب از خمیر چوب ، که در تولید کاغذ استفاده می شود.

تمام محصولات دیگر غیر چوب از منابع جنگلی شامل انواع مختلفی از محصولات جنگلی هستند که به طور کلی به عنوان محصولات جنگل و غیر جنگلی توصیف می شوند .

فشار مصرف منابع

مدیریت جنگل های پایدار

بسیاری از سیاست های مدیریت جنگل ها که بر اقتصاد جنگل ها تأثیر می گذارند ، شامل محدودیت دسترسی به جنگل، هزینه های برداشت و محدودیت های برداشت است. جنگل زدایی ، گرمایش جهانی و دیگر نگرانی های زیست محیطی به طور فزاینده ای در دسترس بودن و پایداری محصولات جنگلی و همچنین اقتصاد مناطق وابسته به جنگلداری در سراسر جهان را تحت تاثیر قرار داده است. در سال های اخیر، ایده جنگلداری پایدار که هدف آن حفظ تولید محصول بدون ایجاد آسیب غیر قابل برگشت به سلامت اکوسیستم است، رابطه بین محیط زیست و صنعت محصولات جنگلی را تغییر داده است. مشارکت کنندگان در صنایع جنگل شامل ادارات دولتی، شرکت های تجاری، سازمان های غیر دولتی (سازمان های غیر دولتی)، سیاست گذاران و تحلیل گران، سازمان های خصوصی و بین المللی هستند.

جزئیات محصول جنگل

سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل سالانه محصولات جنگلی را منتشر می کند. سالانه اطلاعات محصولات جنگل در مجموعه ای از اطلاعات آماری در مورد محصولات جنگلی اساسی برای همه کشورها و سرزمین های جهان منتشر می شود . این شامل مجموعه ای از اطلاعات سالانه در مورد حجم تولید و حجم و ارزش تجارت محصولات جنگلی است. این شامل جداول نشان دهنده جهت تجارت و متوسط ​​ارزش واحد تجاری برای محصولات خاص است. اطلاعات آماری در کتاب سالانه عمدتا بر اساس داده های ارائه شده به اداره جنگلداری فائو توسط کشورهای با استفاده از پرسشنامه ها یا نشریات رسمی است. در صورت عدم وجود اطلاعات رسمی، فائو بر اساس بهترین اطلاعات موجود برآورد می کند.

سازمان فائو همچنین یک بررسی سالانه ظرفیت تولید کاغذ و کاغذ در سراسر جهان را منتشر می کند. این نظرسنجی، آمار و ارقام ظرفیت خمیر و کاغذ و تولید بر اساس کشور و درجه بندی را ارائه می دهد. آمار براساس اطلاعاتی است که توسط خبرنگاران در سراسر جهان ارائه شده است، بیشتر آنها از صنایع کاغذ و پالپ و 85 درصد از تولید کاغذ و مقوا جهان است.

WhatsApp us