ایده های جالب تخت خواب چوبی برای ساخت سفارشی

تختخواب مکانی برای استراحت است و بنابراین باید از بهترین طراحی و کیفیت برخوردار باشد. ما بیش از 8 ساعت در دفتر سخت کار می کنیم و بقیه وقت را نیز به کارهای دیگر خانه می پردازیم. پس از یک روز پر فشار ، آنچه می خواهیم تختخواب برای استراحت و از بین بردن تمام خستگی ها است. هنگام انتخاب تختخواب چوبی برای خانه خود ، باید راحتی آن را به بدن خود ببینید. اجازه دهید نگاهی به این نوع طراحی های تختخواب بیندازیم!

انواع طراحی تختخواب که می توانید برای خانه خود در نظر بگیرید:

تختخواب سکو

سکو یکی از بهترین تختخواب هایی است که می توانید در اتاق خواب داشته باشید. با قرار دادن تشک پایین تر است. این تخت دارای ردیف های چوبی است که به راحتی می توانید تشک را در آن نگه دارید. تختخواب های سکویی در خانه های مدرن بسیار محبوب هستند زیرا از کل بدن پشتیبانی می کنند.

تخت تاشو

بعدی تختخواب تاشو است که یکی از مناسب ترین انواع قاب تختخواب برای خانه است. این تخت ها فضای کمتری از خانه را اشغال می کنند و در صورت عدم استفاده می توانید به راحتی آنها را جمع کرده و درون کمد قرار دهید. این سرتخت چوبی به اندازه کافی راحت برای خوابیدن است.

تختخواب تاشو
تختخواب تاشو

تخت پانل

تخت های تابلویی در دو نوع عرضه می شوند. نوع اول آن با سر و پایه و دیگری با سر است. مد آنها کمی قدیمی تر است اما شما از خوابیدن روی این تخت خواب ها احساس خوبی خواهید داشت. سرتخت و پایه با ریل های چوبی به هم متصل می شوند.

تختخواب چوبی پانل
تختخواب چوبی پانل

تخت خواب سورتمه

تختخواب های سورتمه ای هم روی سر صفحه و هم روی تخته پایه طرح های منحنی دارند. کناره های این تخت بزرگتر از انواع دیگر تخت ها است. این ارتفاع متوسط ​​است و تخت سورتمه کف را لمس می کند. طرح های شیک بسیاری در تختخواب های سورتمه ای موجود است.

ایده های تخت خواب سورتمه

تخت مورفی

تخت های مورفی را می توان به دیوارها متصل کرد. فضای زیادی را اشغال نمی کند و دارای قاب های لولایی است. بعد از بیدار شدن از خواب صبح می توانید تخت را داخل کمد بگذارید. همچنین می توانید چند گلدان زیبا در دو طرف کمد قرار دهید.

تختخواب سنگی

تراندل تختی است که زیر آن تخت دیگری وجود دارد. این دارای یک سر تخته چوبی بلند و فاقد پایه است. این شخص به راحتی می تواند 3 نفر را در خود جای دهد و همچنین فضای کمی در اتاق را اشغال می کند. این یکی از بهترین انواع سبک های تخت خواب است  که می توانید برای اتاق خواب خود خریداری کنید.

تخت خواب سنگی
تخت خواب سنگی

تختخواب قابل تنظیم

یک تخت قابل تنظیم هم برای نشستن و هم برای خواب راحت است. دارای موتوری است که به وسیله آن می توانید سطوح مختلف تخت را با بالا و پایین بردن تنظیم کنید. این تختخواب دارای یک سرتراشی گسترده با لبه های تیز است و پایه آن کمی بلند شده برای پا است.

تخت های قابل تنظیم
تخت های قابل تنظیم

تختخواب استاندارد

این یک تخت قابل حمل است که می توانید در طول سفرها یا تورهای طولانی خود با خود حمل کنید. این یک قاب فلزی دارد که می توانید تشک را روی آن قرار دهید. تخت استاندارد همچنین دارای چرخ است تا بتوانید از یک مکان به مکان دیگر بروید.

نمونه تخت خواب استاندارد
نمونه تخت خواب استاندارد

تختخواب سانتیاگو

تخت بعدی سانتیاگو است که یکی از راحت ترین انواع ایده های تخت خواب  برای اتاق خواب است. با ریل های چوبی کف را لمس می کند و سر و پایه را متصل می کند. سر تخته دارای لبه های هنری است و ارتفاع تخته پا کمی پایین تر است.

تخت سانتیاگو
تخت سانتیاگو

DayBed

می توانید تختخواب را در هر گوشه از خانه خود قرار دهید. شما می توانید از این تخت برای اهداف مشترک مانند استراحت ، نشستن یا خوابیدن نیز استفاده کنید. این قاب های چوبی یا فلزی دارد و شبیه تخت است.

تخت های DayBed
تخت های DayBed

تخت پوستر

تختخواب های پوستری فضای بیشتری در اتاق اشغال می کنند و دارای 4 ضلع عمودی بلندتر از تخته و پایه هستند. این ها انواع بهتری از طرح های تخت خواب  نسبت به سایر مدل های معمولی هستند. آنها همچنین فضای بیشتری برای نگهداری چیزهای متفرقه دارند.

تختخواب های پوستر
تختخواب های پوستر

تخت سایبان

اگر می خواهید جلوه ای درجه یک به اتاق خواب خود ببخشید ، می توانید تخت خواب سایبان را انتخاب کنید. این قاب های تزئینی با سر تخته بالاتر و پایه پایین دارد. برای پوشاندن تخت خواب هنگام خواب می توانید سقف یا سایبان درست کنید.

تخت خواب سایبان
تخت خواب سایبان

تخت تختخواب سفری

تخت های دو طبقه در بین بچه ها محبوب است. آنها از قاب های چوبی ساخته شده اند و دارای سرتخت و پایه مخصوص بچه ها با اندازه یکسان هستند. این نوع تخت ها و فریم های تخت خواب فضای زیادی را در اتاق ذخیره می کنند.

مبل راحتی تختخواب شو

این مبل راحتی دارای تشک قابل تنظیم است. تشک مشترکی برای نشستن و خوابیدن دارد. اگر می خواهید بخوابید ، می توانید بالشتک عقب را فشار داده و دوباره هنگام نشستن آن را از جلو بکشید. در این تخت سر تختی وجود ندارد.

مبل های تخت خواب شو
مبل های تخت خواب شو

تخت ذخیره سازی

تختخواب های ذخیره سازی دارای یک سر صفحه بالاتر با لبه های نوک تیز هستند. آنها دارای انبارهایی هستند که می توان آنها را باز کرد و یا با کشیدن آنها به پهلو انجام داد. این تخت در هر دو طرف و همچنین زیر تخته پایه کشو دارد.

تخت های ذخیره سازی
تخت های ذخیره سازی

نتیجه 

اینها بهترین نوع تختخواب هایی هستند  که می توانید برای نگهداری در خانه ، دفاتر یا بردن آنها به سفرهای خانوادگی در نظر بگیرید. این تخت ها باعث انعطاف پذیری بدن شده و از پشتیبانی خوبی نیز برخوردار هستند. با این وجود طرح های زیادی وجود دارد که می توانید در بازار تهیه کنید. آنها فضای کمتری را اشغال می کنند و جلوه زیبایی به خانه شما می بخشند.

نویسنده: ف.حسنخانی

مقالات مرتبط با تختخواب چوبی:

WhatsApp us