فوویسم
سبک نقاشی بر پایه استفاده اغراق آمیز از رنگ های غیر طبیعی و تند که اولین جنبش پیشروی هنر اروپا بین آغاز سده 20 تا آغاز جنگ جهانی اول بحساب میومد . این جنبش امپرسیونیسم ، اسم خودشو مدیون توصیف کنایه آمیز یک منتقده.
برجسته ترین خصوصیت آثار اونا رنگ های خیلی تند و خیره کننده بود؛ رنگ های خاصی که آگاهانه برای ایجاد جلوه های حسی و تزئینی و برخی اوقات هم برای فضا سازی تابلو استفاده میشن. بغیر ازاین وجه اشتراک ، هیچ برنامه مشترکی نداشتن.
اوج جنبش در نمایشگاه هایی بود که در بین سالهای 1905و1906 به ترتیب در سالن پاییزه و سالن مستقل ها بر پا کردن . فوویسم برای بیشتر گروه خود ، تنها مرحله ای انتقالی و گذرا بود که با عبور از اون تونستن تا سبک ها و روش های متنوعی را اختراع کنن. درسته که عمر فوویسم کوتاه بود ولی تاثیر زیادی بر رشد و گسترش اکسپرسیونیسم آلمان گذاشت.
کارگاه های آلمان
اسم سازمانی بود که در زمینه تولید ماشینی مبلمان های با طراح مناسب و کالاهای دیگر شبیه فعالیت داشت. کارگاه های آلمان توسط کرال اشمیت یکی از پیروان آلمانی ویلیام موریس در سال 1898 در درسدن تاسیس شد و اسم اولیه اون ” کارگاه های صنایع دستی درسدن” بود . اعضای این کارگاه ها پیشروان تولید انواع مبلمان با قطعات استانده بودن.
کبرا
عده ای از نقاشان اکسپرسیونیست که در سال 1948 با تعدادی از هنرمندان هلندی و اسکاندیناوی در پاریس تشکیل شد. کلمه کبرا از حروف اول اسم پایتخت های سه کشور موطن هنرمندان گرفته شده بود- کپنهاک ، بروکسل و آمستر دام . هدفشون ارائه بیان آزادانه ناخود آگاهی و رها و فارغ از هوش و ادراک بود . اعضا گروه کبرا نمایشگاه های کبرا را در کپنهاک ، آمستردام ، و لژه برپا کردن ، اما دیری نگذشت که اعضای اون هر کدوم راه خود را رفتن و گروه در سال 1951 از بین رفت.
سبک ها و مکتبهای هنری