چند منظوره و بسیار مفید ، یک میز کناری ممکن است بهترین مبلمان برای تکمیل تنظیمات اتاق نشیمن شما باشد. برای نگه داشتن فنجان قهوه گرفته تا نگه داشتن چراغی که به شما امکان می دهد عصر ها کتاب بخوانید ، مفید است ، این میز های کمکی ، عسلی در انواع مختلفی از سبک های مختلف موجود است که می تواند تقریباً هر نوع دکوراسیون اتاقی را تکمیل کند. در این مطلب شما را با میزهای گرد چوبی آشنا خواهیم کرد.

با طراحی های مختلف ، انتخاب های مختلف مواد و ظرفیت وزن متفاوت ، میزهای گرد همیشه نباید در گوشه ای فراموش شوند و در واقع می توانند هنگام ورود به اتاق توجه ها را به خود جلب کنند. امروز ، ما در مورد میزهای گرد صحبت خواهیم کرد و کشف خواهیم کرد که چه چیزی آنها را بسیار منحصر به فرد کرده است.

مزایای میزهای گرد چوبی

اشکال مختلفی برای انتخاب در میز وجود دارد ، طبیعی است که تعجب کنید که چرا یک میز گرد را نسبت به سایر اشکال موجود انتخاب می کنید.

  • آنها برای کودکان ( و تقریباً در مورد هر کس دیگری ) ایمن ترند . میزهایی که گوشه دارند اغلب برای بچه ها خطر ایجاد می کنند ، مخصوصاً وقتی بچه ها تازه می توانند روی پای خود بایستند و شروع به کشف جهان می کنند. به طور کلی ، گوشه های کمتر مبدل به آسیب کمتری برای بچه ها که همیشه مشغول حرکت و بلند شدن هستند ، می شود.
  • برخلاف میزهای کناری با اشکال دیگر ، میزهای گرد را می توان در فضاهای کوچکتر قرار داد و به دلیل اشکالشان ، فضای بیشتری برای چرخش و جابه جایی در اطراف آنها ایجاد می شود . بنابراین ، اگر می خواهید یک میز کناری داشته باشید در حالی که فضای کافی برای جابجایی در آن وجود دارد ، یک میز گرد بهترین گزینه است.
  • سبک های نامحدودی برای انتخاب وجود دارد. تصور نکنید که فقط به دلیل گرد بودن میز ، در گزینه های طراحی موجود تا حدی محدود هستید. این میزها را می توانید از انواع مواد از جمله چوب ، شیشه ، فلز ، پلاستیک و سایر موارد تهیه کنید.

موادی که باید جستجو کرد

می توانید میزهای گرد ساخته شده از طیف گسترده ای از مواد را پیدا کنید که هرکدام از آنها ظاهر و خصوصیات منحصر به فردی را ارائه می دهند که ممکن است نزدیکتر یا دورتر از نیاز شما باشد. میزهای جلو مبلی گرد به طور معمول از موارد زیر ساخته می شوند:

چوب

میزهای چوبی که از درجه های مختلف الوار طراحی شده اند ، از چوب طبیعی یا صنعتی ساخته می شوند ، بعضی از آنها دارای ذرات و تخته MDF هستند. بهترین گزینه های چوب طبیعی برای میزهای کوچک ، افرا ، گردو و بلوط است و رایج ترین گزینه های چوب صنعتی شامل سرو و صنوبر است.

فلز

از فلز معمولاً برای ساخت قاب یک میز استفاده می شود ، اما مدل هایی وجود دارد که فقط از فلز ساخته شده اند. این ماده ای است که اغلب با چوب ترکیب می شود تا ظاهر منحصر به فردتری برای یک میز ایجاد کند. همچنین می توانید مدل هایی با قاب های فلزی و رومیزی های شیشه ای انتخاب کنید ، زیرا ظاهر مدرن تری دارند.

شیشه

گرچه معمول نیست که مردم میز های کناری ساخته شده از شیشه را انتخاب کنند ، اما این ماده بسیار محبوب است زیرا برای قسمت بالای میز استفاده می شود. شیشه ضد ضربه بهترین انتخاب است زیرا قوی تر و ایمن تر است (در صورت شکستن شیشه ضد ضربه ، به قطعات کوچک خرد می شود که به اندازه کافی تیز نیستند دست شما را ببرد ).

سنگ

بعضی از میزها کاملاً از سنگ ساخته شده اند یا دارای پایه های سنگی یا رومیزی سنگی هستند و از مواد دیگر برای بقیه مراحل ساخت استفاده می کنند. میزهای مرمر زیبا و معمولاً گران ترند ، اما جذابیت طبیعی را به اتاق می بخشند . وقتی از سنگ در ساخت میزهای انتهایی استفاده می شود ، معمولاً روکش ها یا قطعات طبیعی را مشاهده می کنید.

سبک هایی که باید در نظر بگیرید

انتخاب سبک میز گرد ممکن است از نظر شکل ظاهری یک اتاق دور از ذهن باشد ، بنابراین مهم است که بدانید گزینه های شما چیست و تعیین کنید که کدام سبک میز گرد با دکوراسیون اتاق موجود شما مطابقت بیشتری دارد:

  • سبک های سنتی اغلب با ظاهری مجلل مشخص می شوند ، بعضی از مبلمان دارای جزئیات مجلل هستند. اگر می خواهید یک میز گرد به سبک سنتی خریداری کنید ، به دنبال مدل هایی باشید که دارای پایه های حکاکی شده و جزئیات تزئینی باشند.
  • وقتی نوبت به سبک های معمولی می رسد ، شما در واقع به دنبال میزهای کناری هستید که به اندازه تزئینات سنتی کنده کاری و حکاکی نداشته باشند ، اما به اندازه قطعات معاصر ساده نباشند. هنوز جزئیاتی از تزئینات در این سبک وجود دارد ، اما برای آوردن این میزها در مرز بین سنتی و معاصر تنش وجود دارد . یک میز معمولی اغلب دارای قالب تاج ، خطوط منحنی است و به گونه ای طراحی شده است که همزمان راحت و کاربردی است.
  • میز های سبک معاصر از نظر جزئیات چندان غنی نیستند ، اما درعوض بر عملکرد و فرم تمرکز می کنند. معروف است که آنها دارای اشکال هندسی و گوشه های گرد و دارای خطوط صاف هستند.
  • میزهای سبک کشور به طور معمول از چوب و جزئیاتی ساخته می شوند که شامل تو رفتگی ها و بر آمدگی  ، تزئینات کشیده شده و حتی رنگ های شیری می باشند.
  • میزهای گرد التقاطی ترکیبی از چندین سبک مختلف را گرد هم آورده است ، زیرا ترکیبی از روندهای مختلف در طول تاریخ است. با توجه به ماهیت این سبک ، می توانید این میزها را با انواع مبلمان ترکیب کنید ، به شرطی که مبلمان هایی را انتخاب کنید که دارای طرح / رنگ مشابه باشند.

بهترین میزهای گرد

میز کناری گرد با چوب طبیعی

میز کناری گرد با چوب طبیعی
میز کناری گرد با چوب طبیعی

در مرز بین روستایی و مدرن ، این میز گرد را پیدا می کنیم ، یک قطعه چوبی عالی با ظاهری کاملاً منحصر به فرد است  . این شاهکار گرد ساخته شده از چوب ساج ، یکی از بهترین چوب های مبلمان است و دارای ابعاد 45 سانتی متر ارتفاع ، 30 سانتی متر عرض و 30 سانتی متر عمق است و دارای صفحه با ضخامت 6 سانتی متر است. این میز می تواند تا 27 کیلوگرم را تحمل کند و دارای یک رنگبندی طبیعی قهوه ای یا قهوه ای تیره است . طراحی باز میز و نمای طبیعی و تاریک چوب به شما این امکان را می دهد که این میز را با انواع مختلف دکوراسیون اتاق ترکیب کنید.

میز گرد براکمن

نمونه میز گرد براکمن
نمونه میز گرد براکمن

کسانی که به دنبال یک میز گرد برای تکمیل یک خانه کشاورزی یا دکوراسیون روستایی هستند ، عاشق طراحی و ساخت این میز می شوند . با قرار گرفتن بر روی یک قاب فلزی ، یک قطعه چوب گرد پیدا می کنیم که ساخت میز با ابعاد 88 سانتی متر ارتفاع ، 80 سانتی متر عرض و 80 سانتی متر عمق را کامل می کند. طرح بشکه مانند میز ، ظاهر محکمی را ارائه می دهد و منجر به محصولی می شود که با موفقیت دو سبک مختلف را برای کاربردهای بیشتر ترکیب می کند.

میز گرد پایه ضربدری انریکه

میز گرد پایه ضربدری انریکه
میز گرد پایه ضربدری انریکه

طرفداران راه اندازی های صنعتی و خانه های کشاورزی قصد دارند طراحی میز انریکه را دوست داشته باشند. همراه با یک قاب فلزی که از فولاد روکش دار پوشانده شده است تا اطمینان حاصل شود که دوام ساخت و ساز قابل اعتراض نباشد . این قاب با یک MDF درجه بالا و صفحه روکش شده است ، و منجر به ساختاری می شود که می تواند وزن 11 کیلوگرم را تحمل کند. این میز با ابعاد 58 سانتی متر ارتفاع ، 45 سانتی متر عرض و 45 سانتی متر عمق ، مناسب برای فضاهای کوچک است. گزینه های مختلف رنگبندی صفحه میز برای انتخاب وجود دارد ، مانند خاکستری ، گردوی تیره یا بلوط روستایی.

میز کینچن دو تکه ای لبه دار چوبی

میز کینچن دو تکه ای
میز کینچن دو تکه ای

میز کناری دو تکه ای لبه دار همیشه کاربردی خواهند بود زیرا لبه های مرتفع مانع از افتادن چیزها به زمین می شوند ( ویژگی با مزایای بی چون و چرا ، به ویژه صاحبان گربه ها که از پایین انداختن وسایل بر روی میزشان خسته شده اند ). این ست دو تکه از چوب MDF ساخته شده و دارای میزهای دو سایز است که بزرگترین آنها دارای قطر 50 سانتی متر و قطر میز دوم 40 سانتی متر است. شما چندین گزینه رنگ برای انتخاب دارید: سفید ، سیاه ، قهوه ای و خاکستری.

میز گرد مونیکا با فضای ذخیره سازی

میز گرد مونیکا
میز گرد مونیکا

مصرف کنندگان بزرگی که به دنبال سرمایه گذاری در یک میز گرد به سبک کابینت با طراحی چوبی جذاب هستند ، قطعاً باید نگاهی به میز گرد مونیکا بیندازند . این یک شبح استوانه ای است که ترکیبی از چوب سخت و صنعتی را به وجود می آورد تا یک مبلمان ایجاد کند که می تواند وزن 13 کیلوگرم را تحمل کند و دارای ابعاد 66 سانتی متر ارتفاع ، 45 سانتی متر عرض ، 45 سانتی متر عمق است . طراحی شامل یک کابینت و یک کشو برای نگهداری راحت و در رنگ بندی مانند ساتن سیاه ، سفید ، عسل و گیلاسی موجود است.

میز گرد تک پایه بث

میز گرد تک پایه بث
میز گرد تک پایه بث

هنگامی که چوب سخت و تولیدی را ترکیب می کنید ، اغلب به تکه های دکوراسیون شگفت انگیزی مانند میز گرد تک پایه بث دست پیدا می کنید. این میز با یک پایه چوبی از عناصر طراحی جالب توجهی برخوردار است و به لطف پایه خمیده آن باعث جلب توجه می شود. این میز در انبوهی از رنگهای مختلف از جمله سیاه ، زرد ، مایل به قرمز یا قرمز موجود است.

میز گرد شروپشایر

میز گرد شروپشایر
میز گرد شروپشایر

هنگامی که به دنبال خرید یک میز با رنگ زیبا به سبک سنتی هستید ، این میز دارای تمام عناصر مشخصه برای این سبک است. این میز از چوب سخت و ساخته شده و ابعاد 60 سانتی متر ارتفاع ، 45 سانتی متر عرض و 45 سانتی متر عمق ساخته شده است ، به یک کشو مجهز است که به شما کمک می کند هنگام لذت بردن از قهوه خود یا خواندن کتاب ، وسایل کوچک را که می خواهید در کنار خود داشته باشید کنار بگذارید.

نتیجه نهایی

میزهای گرد جذابیت خاصی به اتاق می بخشند و گاهی اوقات می توانند مزایای بیشتری را در اختیار شما قرار دهند که میز ها با اشکال دیگر نمی توانند داشته باشند. با انتخاب تعداد زیادی سبک و مطابقت آسان با چندین دکوراسیون اتاق ، میزهای گرد عملی هستند ، جابجایی آسان دارند ، می توانند به شما در صرفه جویی در فضا کمک کنند و در صورت داشتن فرزند دارای امنیت بیشتری هستید زیرا فاقد گوشه های تیز هستند.

نویسنده : حسین عتیقی

کلمات کلیدی : میز های جلو مبلی چوبی ، میز کناری چوبی ، عسلی چوبی و MDF

مقالات مرتبط با مبلمان چوبی:

WhatsApp us