همه چیز درباره چوب

چوب یک ماده آلی است که در ساقه و حتی ریشه گیاهان یافت می شود.. چوب گاهی اوقات فقط به عنوان بافت ثانویه در ساقه و ریشه درختان و حتی درختچه ها تعریف می شود و باعث می شود گیاهان چوبی بزرگ شوند و حتی استحکام ایستادن پیدا کنند.

جنگل های چوب کاج در منطقه سیبری
جنگل های چوب کاج در منطقه سیبری

همچنین آب و مواد مغذی را  بین برگ ها، سایر بافتهای در حال رشد و ریشه ها  منتقل می کند. چوب همچنین ممکن است به سایر مواد گیاهی با خواص قابل مقایسه و به موادی که از چوب یا تراشه های چوب یا فیبر ساخته می شوند نیز اشاره داشته باشد. درباره خصوصیات چوب و درختان

 نمایی از چوب های قطع شده 
چوب , تخته , الوار , صفحه چوبی , روکش
همه چیز درباره چوب, انواع چوب , انواع چوب و کاربرد آنها , تحقیق درباره انواع چوب
همه چیز درباره چوب 

از سال 2005، ذخایر رو به رشد جنگل ها در سراسر جهان حدود 434 میلیارد مترمکعب بود که 47٪ از آن تجاری به شمار می آمد.

به عنوان یک منبع تجدید پذیر فراوان و خنثی، کربن موجود در مواد چوبی به عنوان منبع انرژی تجدیدپذیر مورد توجه جدی قرار گرفته اند. در سال 1991 حدود 3.5 میلیارد متر مکعب چوب برداشت شد. کاربرد بیشتر آن برای مبلمان و ساخت و سازها بوده است.

  استخراج کربن از چوب مرده 
چوب , تخته , الوار , صفحه چوبی , روکش
کربن چوب

همه چیز درباره چوب – 

طبق تحقیقات صورت گرفته در استان نیوبرانزویک کانادا در سال 2011 این نتایج حاصل شد که اولین گیاهان شناخته شده برای تولید چوب مربوط به 390 میلیون سال می باشد. چوب را می توان با توجه به قدمت کربن در آن و در بعضی از گونه ها با دندروکرونولوژی ( درخت گاه شماری) که با سال‌یابی حلقه های درختان می توان چوب را قدمت گذاری کرد تا زمان ساخت یک شئ چوبی مشخص شود.

درخت گاه شماری

چوب , تخته , الوار , صفحه چوبی , روکش
گاه شماری درخت , هنر چوب , زیبایی چوب و صنعت

همه چیز درباره چوب – 

مردم هزاران سال است که از چوب استفاده می کنند از جمله به عنوان سوخت یا به عنوان مصالح ساختمانی برای ساخت خانه ها، ابزارها، اسلحه، مبلمان، انواع میزها، بسته بندی، آثار هنری و کاغذ. ساخت و سازهای شناخته شده با استفاده از چوب به ده هزار سال قبل بر می گردد. ساختمان هایی مانند خانه بلند نوسنگی اروپایی در درجه اول از چوب ساخته شده بودند .

جدیدا استفاده از چوب با افزودن فولاد و برنز به آن گسترش یافته است. تغییر سال به سال در عرض درخت حلقه و فراوانی ایزوتوپی سرنخ هایی را به آب و هوای غالب در زمان قطع درخت می دهد. تغییر سال به سال در عرض حلقه ی درخت و فراوانی ایزوتوپی، سرنخ هایی را راجع به آب هوای غالب در زمان قطع درخت در اختیار قرار می دهد.

نمونه ای از اسلحه چوبی

چوب , تخته , الوار , صفحه چوبی , روکش
اسلحه چوبی , قنداق چوبی یک شات گان

همه چیز درباره چوب

دندروکرونولوژی ( درخت گاه شماری)

دندروکرونولوژی (یا قدمت گذاری حلقه های درخت) به مشخص کردن سال دقیق شکل گیری آن ها کمک می کند. علاوه بر قدمت درختان، می تواند داده هایی برای دندروكلیماتولوژی، بررسی وضعیت آب و هوا و شرایط جوی در دوره های مختلف در طول تاریخ از چوب به دست آورد.

حلقه های موجود در درخت قطع شده

چوب , تخته , الوار , صفحه چوبی , روکش
تنه درخت , اسلب چوب طبیعی

همه چیز درباره چوب – عکس مقطع برش خورده یک چوب کاج معروف به برش کالباسی

دندروکرونولوژی برای تعیین سن دقیق نمونه ها مفید است به خصوص مواردی که برای گرفتن تست رادیو کربن قدمت خیلی زیادی دارند که در این گونه تست ها یک رنج از دقت دقیق در اندازه گیری تا دقت های متغیر می دهد. با این حال، برای مشخص کردن تاریخ دقیق مرگ یک درخت، نمونه کاملی تا لبه درخت مورد نیاز است که بیشتر چوب های بریده شده این نمونه را در اختیار نمی گذارند.

هم چنین داده هایی را در مورد زمان وقایع مختلف، میزان تغییر در محیط (آب و هوا) و هم چنین اطلاعاتی در چوب های موجود در باستان شناسی و نمایشگاه های آثار هنری و معماری مانند نقاشی های پانل قدیمی ارائه می دهد. هم چنین از آن به عنوان یک تست رادیو کربن استفاده می کنند تا سن رادیو کربن موجود در چوب را برای مشخص کردن قدمت درخت کالیبراسیون کنند.

رشد جدید درختان در لایه ای از سلول های اطراف پوست رخ می دهد. در مقطع افقی بریده شده از تنه درخت حلقه های رشد قابل مشاهده است که به آن ها حلقه های درخت یا حلقه های سالانه گفته می شود. رنج رشد درخت در یک الگوی قابل پیش بینی در طول سال در پاسخ به تغییرات آب و هوایی فصلی تغییر می کند. هر حلقه چرخه کاملی از فصول یا یک سال را در زندگی درخت نشان می دهد.

حلقه های رشد ناشی از رشد جدید در کامبیوم عروقی است، لایه ای از سلول های اطراف پوست که گیاه شناسان به عنوان یک مریستم جانبی طبقه بندی می کنند. این رشد قطر به عنوان رشد ثانویه شناخته می شود. یک حلقه به طور کلی علامت عبور یک سال از عمر درخت را نشان می دهد. برداشتن پوست درخت در یک منطقه خاص ممکن است باعث تغییر شکل حلقه ها شود زیرا گیاه این شکاف و بریدگی را ممکن است بیش از حد را گسترش دهد.

  پژوهشگر در حال تعیین سن درخت

چوب , تخته , الوار , صفحه چوبی , روکش
تنه یک درخت بریده شده

همه چیز درباره چوب –

انواع چوب و کاربرد آن

به طور کلی سه نوع چوب وجود دارد: نرم چوب، سخت چوب و چوب مهندسی.

نرم چوب به الوارهایی گفته می شود که از درخت مخروطی یا همیشه سبز بریده شده است. نرم چوب ها اغلب به عنوان مصالح ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرند. چوب هایی از درختان همیشه سبز و مخروطی مانند کاج، سرو یا صنوبر به دست می آیند. از نرم چوب برای بسیاری از پروژه های نجاری استفاده می شود زیرا معمولاً کار با آن قوی و آسان است. نرم چوب توسط بسیاری از متخصصان در زمینه نجار ، از جمله نجاران، کابینت سازها، سازندگان مبلمان و کارگران چوب استفاده می شود.

طبقه بندی چوب گمراه کننده است زیرا نرم چوب لزوماً نرم نیست. در حالی که سخت چوب ها متراکم تر از چوب نرم هستند ولی بسیاری از انواع نرم چوب ها بسیار سخت تر هستند. نرم چوب ها از نظر ساختاری مشابه سخت چوب ها نیستند  زیرا برای انتقال آب به مجرا نیاز ندارند. استفاده از نرم چوب از نظر محیط زیست سازگار است زیرا این درختان با سرعت بیشتری نسبت به درختان سخت چوب رشد می کنند.

چوب کاج روسی : قیمت چوب روسی خشک کن رفته

چوب , تخته , الوار , صفحه چوبی , روکش
تخته کاج روسی , چوب چهار تراش روس, چوب روسی ارزان قیمت

همه چیز درباره چوب-  نرم چوب

چوب های نرم مانند کاج، صنوبر)  (SPF، سرو، صنوبر، سدر و ردوود چگونه استفاده می شوند؟

اکثر چوب های دسته نرم، چوب های قوی ای هستند و معمولاً در بسیاری از کاربردهای مختلف در ساختمان مورد بهره برداری قرار می گیرند. صنوبر، کاج و صنوبر (SPF) معمولاً در مراکز بازسازی خانه ها تحت عنوان SPF دو بعدی فروخته می شوند. این چوب ها معمولاً در قاب بندی ساخت و سازهای جدید و هم چنین در ساخت و ساز های سبک به کار گرفته می شوند.

بسیاری از این چوب ها، به ویژه چوب های نرم از خانواده سرو، به دلیل توانایی مقاومت در برابر پوسیدگی و حشرات مشهور هستند. این امر باعث می شود درختانی مانند سرو و ردوود برای پروژه های خارجی مانند دکوراسیون و مبلمان فضای باز ایده آل باشند.

SPF دو بعدی

چوب , تخته , الوار , صفحه چوبی , روکش
تخته کاج روسی , چوب چهار تراش روس, چوب روسی ارزان قیمت

همه چیز درباره چوب – 

سخت چوب اصطلاحی توصیفی است که در مقایسه با چوب هایی که متراکم ترین و سفت ترین هستند کاربرد بیشتری دارند و از آنژیو اسپرم ها مانند گردو ، حشیره یا افرا سرچشمه می گیرند. مزیت اصلی سخت چوب ها این است که تمایل به ماندگاری بیشتری نسبت به سایر نرم چوب ها دارند. تخته های چوبی که بیشتر در ساخت کابینت آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرند از چوب درخت های گیلاس، بلوط، هایکوری و افرا هستند. سخت چوب های دیگری نیز وجود دارد اما به ندرت از آن ها برای ساخت کابینت استفاده می شود.

شاید ساخت کابینت با چوب سخت بسیار ایده آل به نظر برسد اما اشکالاتی در تهیه این انتخاب وجود دارد. سخت چوب معمولاً گران تر خواهد بود. بیشتر مشتریانی که تصمیم به نصب کابینت از جنس سخت چوب می گیرند، به دلیل الگوی جالب دانه و کیفیت رنگ مرتبط با آن ها، این کار را انجام می دهند. کابینت های چوبی معمولاً نقاشی نمی شوند بلکه برای چشمگیر جلوه کردن در فضا، رنگ آمیزی شده اند.

سخت چوب

چوب , تخته , الوار , صفحه چوبی , روکش
چوب سخت , کفپوش چوب بلوط

همه چیز درباره چوب – 

چوب مهندسی شده: محصولات چوبی تولیدی

گروه سوم چوب که با آن سر و کار خواهیم داشت، چوب های مهندسی شده هستند. چوب مهندسی شده به طور طبیعی در محیط وجود ندارد بلکه طی پروسه ای تولید می شود.

این تخته ها معمولاً با چوب ساخته می شوند که از روش های خاصی برای ساخت آن ها استفاده می شود. هم چنین چوب های مهندسی شده به عنوان چوب کامپوزیت نیز شناخته می شوند. این محصولات غالباً از باقی مانده های چوبی در کارخانه ها ساخته می شوند.کاربرد چوب مهندسی شده در ساختن محصولات چوبی است که به طور کلی اندازه های خاصی دارند و به دست آوردن این ابعاد از طبیعت دشوار است لذا چوب های مهندسی شده اغلب با استفاده از مواد شیمیایی یا فرآیند گرما برای تولید این محصولات چوبی خاص استفاده می شوند.

چوب مهندسی شده

چوب , تخته , الوار , صفحه چوبی , روکش
کفپوش چوب مهندسی شده

همه چیز درباره چوب –  چوب مهندسی شده

نمونه های معروف چوب های مهندسی شامل تخته سه لا، تخته رشته شرقی، تخته فیبر متوسط ​​و صفحه کامپوزیت است. ونیرهای چوبی نیز می توانند بعضاً به عنوان چوب مهندسی طبقه بندی شوند زیرا اغلب برای دستیابی به اندازه خاص یا الگوبرداری از چوب از طریق تکنیک های مخصوص برش یا پیوستن قطعات به یکدیگر باید دستکاری شوند. اکنون که این سه نوع اصلی چوب را درک کردیم ، آماده هستیم تا کاوش در مورد انواع مختلف چوب هایی که ممکن است با آنها روبرو شوید و آنچه را که بیشتر برای آن ها استفاده می شوند، شروع کنیم.

انواع چوب برای نجاری، مبلمان و ساختمان

در حالی که چوب های اصلی به سه نوع تقسیم می شوند، هزاران گونه مختلف چوب در طبیعت موجود دارد. در این بخش به رایج ترین چوب هایی که ممکن است در ساخت و ساز و نجاری با آن روبرو شوید، خواهیم پرداخت. برای هر نوع چوب، مروری بر خصوصیات رایج آن ها خواهیم داشت و این که کدام نوع چوب مناسب ترابری هر استفاده ای است.

چوب آلدر: چوب توسکا , این نوع از چوب یک نوع سخت چوب است که به دلیل جذابیت ذاتی و کاربرد بالا علاقمندان فراوانی دارد و در نواحی شمال غربی کالیفرنیا و همچنین جنوب غربی کانادا بیشتر یافت می شود و در خانواده ی همان درخت غان قرار دارد. به نظر می رسد که آلدر هنگامی که تازه برش می شود تقریباً سفید است اما به سرعت به قهوه ای عسل تغییر رنگ می دهد که در معرض هوا و نور خورشید قرار می گیرد.

این چوب با چگالی متوسط برای کنده کاری، تراشکاری و ماشین کاری ساده استفاده می شود. این چوب هم چنین با انواع مختلفی از تکمیل کننده های مختلف به خوبی کار می کند. چوب آلدر وقتی بتونه کاری می شود سطح صافی دارد که به راحتی می توان آن را رنگ آمیزی کرد.

چوب توسکا

چوب , تخته , الوار , صفحه چوبی , روکش
انواع چوب در رنگ های مختلف

همه چیز درباره چوب  – چوب آلدر

درخت آلدر ( چوب توسکا ) از لحاظ قطر یا ارتفاع آن قدری رشد نمی کند که عظیم و حجیم شود بنابراین این مورد را باید در نظر بگیرید که اگر به قطعات چوبی جامد بسیار بزرگ احتیاج دارید ممکن است این کار مشکل تر باشد و بنابراین به دست آوردن آن گران تر است .آلدر اغلب در ساخت مبلمان و کابینت استفاده می شود. همچنین برای فریم های عکس و سایر اشیاء تزئینی یک انتخاب محبوب است .شاید یکی از کاربردهای تخصصی تر برای چوب آلدر در بدنه سخت گیتارهای برقی باشد. چوب آلدر باعث تولید صدای بسیار تمیزی در گیتار می شود که تکرار آن با چوب های دیگر دشوار است. در گیتارهای برقی، استفاده از چوب آلدر اغلب مناسب تر از سخت چوب هایی مانند چوب درخت ماهون (ماهوگانی) است.

استفاده از چوب آلدر در بدنه ی گیتار

چوب , تخته , الوار , صفحه چوبی , روکش
بدنه یک گیتار ساخته شده از چوب خالص

همه چیز درباره چوب – استفاده از چوب آلدر در بدنه ی گیتار

چوب  اش: یافتن این نوع چوب در حال حاضر بسیار دشوار است به ویژه با توجه به یک آفت تهاجمی که باعث مرگ بسیاری از این درختان شده است. اگر در مناطقی زندگی می کنید که درختان خاکستر بومی در آن جا هستند و به وفور رشد می کنند، پیدا کردن این چوب آسان تر از آن است که در جایی زندگی کنید که چنین درختان کم یابی وجود نداشته باشند.

چوب اش همان استحکام و خصوصیات چوب بلوط سفید را تقلید می کند اما اگر بتوانید آن را در یک خانه محلی در نزدیکی خود پیدا کنید  با قیمت مناسب تری از بودجه تان می توانید تهیه اش کنید.این  چوب به راحتی لکه می گیرد و می تواند برای انواع مختلفی از پروژه ها مورد استفاده قرار گیرد.

چوب , تخته , الوار , صفحه چوبی , روکش
تخت خواب چوبی , تخت خواب چوب اش

همه چیز درباره چوب –  استفاده از چوب خاکستر برای ساخت تخت

چوب آسپن: درختان آسپن اغلب در تولید چوب سونا استفاده می شود. آسپن یک چوب با رنگ روشن است که رنگ ناشی از رنگ آمیزی را به خوبی به خود جذب می کند. گاهی اوقات ممکن است به نظر برسد که این نوع چوب بافت کرک مانند یا همان پرز دار دارند.

آسپن یک سخت چوب است که در شمال شرقی آمریکا پرورش یافته است اما یافتن آن بعضی اوقات دشوار است. به دلیل محدودیت استفاده عمومی از این چوب، معمولاً فقط برای پروژه های بسیار خاص که در آن چوب آسپن ایده آل است استفاده می شود. یکی از تخصصی ترین کاربردهای چوب آسپن در ساخت سونا است.

چوب دارای گرما نیست و می تواند رطوبت را به خوبی تحمل کند. از آن جا که گرما را به راحتی هدایت نمی کند، در بعضی مواقع در تولید کبریت نیز مورد استفاده قرار می گیرد .این خصوصیات هم چنین چوب آسپن را برای ساخت کشو های مبلمان مناسب می کند. زیرا این امر می تواند به کاهش چسبندگی کمک کند. این چوب همچنین بدون بو و بدون طعم و مزه است و این ویژگی چنین چوبی را برای ساخت چوب های خردکن , تخته گوشت خردکن و ظروف آشپزخانه ایده آل می کند.

چوب , تخته , الوار , صفحه چوبی , روکش
درخت و چوب صنوبر

همه چیز درباره چوب –  درخت آسپن

چوب بالسا: بالسا یک سخت چوب با وزن بسیار کم است که معمولاً در انواع سرگرمی و ماکت و پروژه ها استفاده می شود. علیرغم دید نه چندان مثبت نجاران به چوب بالسا به جهت ضعف آن، اما استقبال بسیاری از این چوب می شوند و کاربردهای آن متنوع است.

بیشتر ما برای اولین بار در کاردستی های دوران کودکی از چوب بالسا استفاده کرده ایم. چوب بالسا ممکن است بیشتر به عنوان ابزار بازی کودکان تلقی شود تا مصارف جدی تر و ابزار کار نجاران اما شاید این همان کاتالیزوری باشد که بسیاری از افراد را به کار با چوب و ساخت و ساز معرفی می کند .این چوب هم چنین از تاریخ بسیار غنی برخوردار است به خصوص به این دلیل که اغلب در طول جنگ جهانی اول و جنگ جهانی دوم در هواپیما ها و کشتی ها به عنوان جایگزین مورد استفاده قرار می گرفت.

چوب , تخته , الوار , صفحه چوبی , روکش
ساخت لوازم چوبی

همه چیز درباره چوب – کاردستی درست شده از چوب بالسا

چوب بالسا معمولاً از آمریکای جنوبی و آمریکای مرکزی به آمریکای شمالی وارد می شود. چوب بالسا خیلی سریع رشد می کند اما طول عمر آن نسبتاً کوتاه است به طوری که بیشتر درختان قبل از 10 سالگی فقط چوب های قابل استفاده تولید می کنند. این چوب می تواند به حالت شناور بماند و بسیاری از مردم مشتاق می شوند که یاد بیاموزند که چوب بالسا اغلب در ساخت قایق ها و انواع مواردی که قابلیت شناور ماندن را دارند، مورد استفاده قرار می گیرد. تخته ی مخصوص اسکی روی آب نمونه ای عالی از پروژه های زیبا و ظریفی است که می تواند از چوب بالسا ساخته شود.

چوب , تخته , الوار , صفحه چوبی , روکش
تخته موج سواری

همه چیز درباره چوب-  تخته اسکی روی آب ساخته شده از چوب بالسا

 چوب بالسا چوبی با چگالی پایین بوده و چندان قوی نمی باشد. از همین روی، در پروژه هایی که به تحمل فشار و وزن بیشتر نیاز باشد، کارفرمایان چوب درخت غان را همراه با چوب بالسا استفاده می کنند. از طرف دیگر، اگر شما نیاز به ساخت چیزی از چوب دارید که بتواند به سرعت از هم پاشیده یا از هم جدا شود، مانند مواردی که برای ساخت مجموعه برای مراحل تئاتر و فیلم استفاده می شود، بالسا انتخاب بسیار خوبی است. دانه های چوب را می توان به راحتی رنگ آمیزی کرد تا از آن به عنوان روکش استفاده شود تا از آن برای نما هایی که می خواهید قیمت کمتری بابتش بپردازید استفاده شود. هنگام مونتاژ پروژه هایی که از چوب بالسا استفاده می کنند، اغلب استفاده از چسب ضروری است زیرا چوب با میخ یا پیچ خیلی خوب ارتباط برقرار نمی کند. قطعات بسیار نازک چوب بالسا را ​​غالباً می توان با چیزی بیش از یک ابزار خوب یا چاقوی کاردستی خرد کرد.

چوب , تخته , الوار , صفحه چوبی , روکش
چوب بالسا

همه چیز درباره چوب –  چوب بالسا

چوب بامبو: اگرچه بامبو از نظر فنی چمن است و چوب نیست اما به دلیل سختی و تراکم ساقه های گیاه می توان از آن برای ساختن بسیاری از وسایل استفاده کرد. بامبو در آب و هوای گرمسیری به وفور رشد می کند و تعدادی گونه مختلف نیز در دسترس است که بین مناطق متفاوت است.گیاه بامبو دارای ساقه ای بلند و توخالی است. از این ساقه ها می توان استفاده کردو  یا می توان آن ها را به صورت نوارهای باریک برش داد تا روکشی ایجاد شود. از محصول روکشی از ساقه ها در ساخت چوب مهندسی شده مانند تخته سه لا استفاده می شود.

در حالی که ممکن است مردم فکر کنند که بامبو سبک، نرم است و یا حتی به آسانی خم و شکسته می شود ولی باید بدانند که این گونه نیست. بهتر است بامبو را با چوب درخت بلوط قرمزو چوب بلوط یا افرا مقایسه کنید زیرا از نظر سختی و استحکام از ویژگی های مشابهی برخوردار است.

صفحه ساخته شده از الیاف بامبو

چوب , تخته , الوار , صفحه چوبی , روکش
صفحات چوبی

همه چیز درباره چوب  – چوب بامبو

می توانید بامبو را در کابینت ها، مبلمان و حتی به عنوان کفپوش چوبی مشاهده کنید. بخشی از آن چه که بامبو را قادر به مقاومت در برابر پوسیدگی در فضای بیرون می کند، پوشش مومی طبیعی آن است. اگر مایل به رنگ آمیزی یا استفاده از  چسب روی چوب بامبو هستید، ابتدا باید چوب را بتونه کاری کنید تا از چسب چوب اطمینان حاصل کنید.

اگر در خارج از منزل از آن استفاده شود، بیشتر بامبو ها باید برای ماندگاری آب بندی و محافظت شون زیرا رطوبت می تواند باعث تورم یا انقباض بامبو شود. بنابراین بهتر است قبل از برش دادن آن را به حال خود بگذارید تا به آب و هوای جدید عادت کند به خصوص اگر آن را در آب و هوای خشک و سردتری نسبت به محلی که گیاه رشد کرده است برده باشید.

میز ساخته شده از چوب بامبو

دکوراسیون چوبی , میز چوبی
میز چوبی و صندلی

همه چیز درباره چوب –  میز ساخته شده از چوب بامبو

آشنایی با چوب درخت کاج روسی

کاج دارای چوب قوی، سنگین و جمع و جور است. در برابر کرم های چوبی مقاوم است و رنگ آن قرمز با لکه هایی به رنگ بنفش تیره تر است. گونه هایی به عنوان کاج روسی در سراسر جهان مشهور است دوام، کارآیی و ظاهر استثنایی دارند. چوب کاج برای ساخت و ساز و در کار خانه ها مورد استفاده واقع می شود.

چوب کاج از لحاظ تجاری از جمله مهمترین گونه هایی از چوب است که در مناطق معتدل و گرمسیری جهان استفاده می شود. بسیاری از آن ها به عنوان منبع خمیر چوب برای تولید کاغذ رشد می کنند. دلیل این امر این است که آن ها چوب های نرم در حال رشد هستند که می توانند در غرفه های نسبتاً متراکم کاشته شوند و تیغه های پوسیده و اسیدی آن ها ممکن است رشد سایر گیاهان رقیب در مناطق زراعی را مهار کند .معمولاً برای ساخت سقف، دیوارها، کابینت ها و ظروف چوبی استفاده می شوند. رنگ آن ها معمولا از کرمی روشن تا قهوه ای مایل به قرمز و هم چنین به رنگ چوب زرد و سفید است.

آشنایی با چوب درخت کاج روسی

چوب , تخته , الوار , صفحه چوبی , روکش
تخته کاج روسی , چوب چهار تراش روس, چوب روسی ارزان قیمت

همه چیز درباره چوب –  آشنایی با چوب درخت کاج روسی

آشنایی با چوب ماسیو

ماسیو (LVL) محصولی از جنس چوب است که از چندین لایه از چوب نازک جمع شده تشکیل شده که با چسب به هم چسبیده اند. این نوع معمولاً برای تیرها، تخته سنگ و مواد لبه ساز استفاده می شود. LVL چندین مزیت نسبت به الوارهای آسیاب شده معمولی ارائه می دهد. به دلیل ماهیت کامپوزیت آن، پیچ و تاب، پیچ خوردگی، بزرگ یا کوچک شدن در آن بسیار کمتر از چوب معمولی است. LVL نوعی چوب کامپوزیت ساختاری است.  

این نوع از چوب برای سازگاری با فریم های کف و سقف منازل مسکونی سازگار است. LVL به عنوان یک مصالح ساختمانی بسیار قابل اطمینان در نظر گرفته شده است که بسیاری از همین ویژگی های مرتبط با چوب های بزرگ را ارائه می دهد. LVL همچنین می تواند در ترکیب با گلولام مورد استفاده قرار بگیرد تا استحکام تیر گلوتام را افزایش دهد. با این حال، با توجه به این واقعیت که چسب های مونتاژ نفوذ مواد شیمیایی را که معمولاً برای درمان الوارهای خارجی استفاده می شود محدود می کند، LVL ممکن است برای مصارف در فضای باز مناسب نباشد.

چوب , تخته , الوار , صفحه چوبی , روکش
صفحات چوبی مهندسی شده , lvl wood

همه چیز درباره چوب –  آشنایی با چوب ماسیو

آشنایی با چوب چهار تراش

همه چیز درباره چوب –  چوب چهار تراش

کلمات کلیدی: همه چیز درباره چوب – دندروکرونولوژی – درخت گاه شماری – انواع چوب و کاربرد آن –  چوب مهندسی شده – انواع چوب برای نجاری، مبلمان و ساختمان – چوب آلدر – چوب آسپن – چوب بالسا – چوب بامبو – چوب کاج روسی – چوب ماسیو – چوب چهار تراش – تخته روسی

نویسنده : رحیم نعمتی لیمائی

WhatsApp us