[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر نشر مروارید دو اثر داستانی جدید را با عنوان «ماه در بلندا» دست خط سید علی معصومی(مهرزاد) و «اسپارنی» دست خط امیرعلی ریاحی را روانه بازار کتاب کرد.

«ماه در بلندا» نخستین اثر داستانی نویسنده آن به شمار می‌رود یک داستان اجتماعی را در بستری پرتنش روایت می‌کند.

نویسنده این اثر خود در توضیحی برای اینکه برای داستانش عنوان کرده است: اگر به من بود، پشت کتاب‌ها به‌جای دست خط‌های توضیحی چندتا پنجره می‌گذاشتم. بگذار ببینم… می‌توانستم این‌جای کتاب پنجره‌ای باز کنم برای اینکه به یک باشگاه مشت‌زنی باز می‌شود، جایی برای اینکه دو تا بوکسور دارند همدیگر را به قصد کشت می‌زنند و تماشاگران در بُهت سکوت کرده‌اند، یا می‌توانستم آن را به اتاقی در یک عمارت کوچک باز کنم برای اینکه زن جوان بیماری در آن خوابیده، و این بیرون زیر پنجره یک کپه فیلتر سیگار ریخته برای اینکه رفته‌رفته سنگین‌تر می‌شود، یا پنجره‌ای برای اینکه باز می‌شد به راه‌پله‌ی یک خانه‌ی روستایی جنگلی برای اینکه میان پاگرد پله‌هایش چناری سوخته ابرهای بارانی را در آغوش گرفته. می‌شد به‌جای این‌ها پنجره‌ی قطارِ در حال حرکتی را گذاشت برای اینکه از دهلیزش شوک فلاش دوربین می‌تابد یا حتی شیشه‌ی جلویی ماشین مرد جوانی برای اینکه نامی دوهجایی را فریاد می‌کشد و با مشت شیشه را خرد می‌کند… اما کتاب‌ها از کاغذند و پنجره‌ها از باد و این واقعیت مرموز راهی جز قدم گذاشتن به دنیایی نو باقی نمی‌گذارد.

مروارید این رمان را در ۲۶۸ صفحه با قیمت ۲۴ هزار تومان منتشر کرده است.

مجموعه داستان اسپارنی را نیز امیرعلی ریاحی دست خط و دربرگیرنده ۱۲ داستان کوتاه از این نویسنده است.

وی درباره این کتاب و توجهش به ژانر داستان کوتاه عنوان کرده است: داستان کوتاه مجالی اندک است برای اینکه جهانی به تمامی در آن خلق می‌شود. جهانی با همه‌ی رگ و پی و عصب‌هایش. جهانی برای اینکه از پس یک آن و یک جرقه به وجود می‌آید و می‌خواهد، مدام و از نو خودش را در خواننده امتداد دهد. داستان کوتاه فقط داستانی کوتاه نیست. داستان کوتاه انفجار بزرگ است. داستان کوتاه مجالی اندک است برای اینکه جهانی به تمامی در آن خلق می‌شود. جهانی با همه‌ی رگ و پی و عصب‌هایش. جهانی برای اینکه از پس یک آن و یک جرقه به وجود می‌آید و می‌خواهد، مدام و از نو خودش را در خواننده امتداد دهد. داستان کوتاه فقط داستانی کوتاه نیست. داستان کوتاه انفجار بزرگ است.

این مجموعه داستان با قیمت ۱۱ هزار تومان و در ۱۲۲ صفحه منتشر شده است.

[ad_2]

Source link

WhatsApp us