در مقالات قبلی به طور کامل در رابطه با پاف صندلی ها و انواع و کاربرد هر یک از آن ها صحبت کردیم. اگر به دنبال یک دکوراسیون شیک و مدرن برای اتاق خواب خود هستید پاف سرویس خواب این کمک را به شما می کند تا این فضا را برای خود ایجاد کنید.

آشنایی با پاف سرویس خواب

پاف ها از انواع مختلفی برخوردارند که هر نوع آنها برای یک قسمت خاص طراحی شده و کاربردی جداگانه دارد. پاف های سرویس خواب نوعی اکسسوری بوده که برای زیباترشدن دکوراسیون اتاق خواب و تزئین اتاق انجام می شود.

انواع پاف سرویس خواب
انواع پاف سرویس خواب

همچنین این دسته از پاف ها علاوه بر زیبایی دادن به اتاق، برای پذیرانی از مهمان در اتاق خواب و نشستن هم مناسب می باشند.

نکات مهم برای خرید پاف سرویس خواب

بسیاری بر این باورند که پاف اتاق خواب باید با دیگر وسایل چوبی اتاق و از جمله تخت خواب ست باشد و از یک طرح و رنگ چوب و پارچه باشند. در صورتی که نوع چوب و پارچه و حتی و رنگ و طرح پاف سرویس خواب باید با دیگر اجزاء چوبی متفاوت باشد چذرکه این تفاوت و تضاد موجب زیبایی بیشتر اتاق شما می شود.

مورد دیگری که باید برای خرید پاف در نظر بگیرید این است که ارتفاع تخت شما باید بالا تر از ارتفاع پاف باشد تا وقتی پاف را پایین تخت خواب قرار دادید زیبایی دکوراسیون اتاق شما بیشتر به چشم آید.

سعی کنید جنسی را برای پاف انتخاب کنید که قابلیت شست و شو داشته باشد و تا مدتی پس از استفاده از آن و یا ریختن چیزی بتوانید آن را بشویید و قابل استفاده باشد.

نکات خرید پاف
نکات خرید پاف

انواع پاف سرویس خواب

پاف سلطنتی

معمولا سرویس خواب سلطنتی خود دارای پاف سرویس خواب و میز عسلی و … می باشد و شما دیگر نیازی نیست جداگانه آن را خریداری کنید.

پاف سلطنتی
پاف سلطنتی
انواع پاف سلطنتی
انواع پاف سلطنتی

پاف پایه دار

این نوع پاف همانند مبلمان اتاق نشیمن دارای پایه هستند و بیشتر از جنس چوب می باشند. در تصاویر زیر نمونه هایی از این دسته پاف را مشاهده می کنید.

پاف پایه دار
پاف پایه دار

پاف حصیری

استفاده از حصیر در پاف ها می تواند یک فضای گرم و صمیمی ایجاد کند. پاف های حصیری برای فضای های لوکس و شیک تجاری و اداری مناسب بودند برای فضا های دنج تر مناسب هستند.

انواع پاف حصیری
انواع پاف حصیری
پاف حصیری
پاف حصیری

پاف روکش چرم

استفاده از روکش چرم برای پاف سرویس خواب فضای اتاق را شیک و مجلسی نمایش می دهد. اگر قصد خرید این نوع پاف ها را دارید سعی کنید چرم مرغوبی را انتخاب کنید تا به مرور زمان پوست پوست و فرسوده نشود.

پاف چرم
پاف چرم

پاف صندوقی

همانطور که در تصاویر زیر مشاهده می کنید این دسته از پاف ها بر خلاف پاف های پایه دار یک فضای صندوقی در زیر نشیمن صندلی دارد که می توانید از آن برای ذخیره سازی وسایل استفاده کنید و از فضای اتاق بهینه تر استفاده کنید.

پاف صندوقچه ای
پاف صندوقچه ای
پاف صندوقی
پاف صندوقی

پاف سنتی

اگر فضای اتاقتان سنتی بوده و به دنبال پاف برای قرار دادن پا روی آن و استراحت هستید هیچ نگران نباشید زیرا پاف های سنتی هم برای شما موجود بوده و می توانید آن ها را خریداری کنید.

پاف سنتی
پاف سنتی
نمونه پاف سنتی
نمونه پاف سنتی

پاف استوانه ای

از پاف های استوانه ای معمولا به صورت جفت و دو تایی برای پایین تخت استفاده می شود. این پاف ها از رنگ های متنوعی برخوردارند. لازم به ذکر است که این مدل پاف های استوانه ای که سطح مقطع دایره یا بیضی شکل دارند برای دکوراسیون سنتی و کلاسیک مناسب هستند.

پاف استوانه ای
پاف استوانه ای

پاف مبل راحتی

این پاف ها شبیه به مبل راحتی هستند وعلاوه بر زیبا سازی اتاق می توانید ازآن به عنوان یک راحتی استفاده کنید. نمونه هایی از پاف های کاناپه شکل را در تصاویر پایین مشاهده می کنید.

پاف کاناپه ای برای سرویس خواب
پاف کاناپه ای برای سرویس خواب
پاف کاناپه ای
پاف کاناپه ای

پاف کتابخانه ای

نوع دیگری از پاف وجود دارد با عنوان پاف کشویی که اگر چند کتاب دارید که جایی برای نگهداری آن ندارید می توانید در این پاف ها قرار دهید. از این دسته پاف برای اتاق هایی که کتابخانه دارند بسیار استفاده می شود.

پاف کتابخانه ای
پاف کتابخانه ای
پاف کشویی
پاف کشویی

کاربرد پاف سرویس خواب

  • دکور و تزئین اتاق خواب
  • نشیمن
  • پذیرایی
  • دراز کردن پا
  • ذخیره سازی وسایل
  • چهار پایه

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

نویسنده: ف.حسنخانی

مقالات مرتبط با مبلمان چوبی:

WhatsApp us