چوب آکاسیا

ورق فینگر جوینت چوب آکاسیا
ورق فینگر جوینت چوب آکاسیا

آیا اقاقیا چوب خوبی است؟

چوب اقاقیا برای مبلمان , دکوراسیون اتاق خواب ، میز و صندلی اتاق غذاخوری و اتاق نشیمن بسیار مناسب است. از این چوب برای قفسه و شلف نیز استفاده می شود , زیرا به خوبی وزن اشیا را تحمل می کند .اگر به دنبال دکور یا شلف برای قراردادن اثاثیه سنگین هستید ، باید چوبی قوی و مقاوم در برابر ساییدگی را انتخاب کنید ، مبلمان چوبی اقاقیا می تواند نیاز شما را برآورده کند.


مشخصات فنی چوب اکاسیا – اقاقیا

دکوراسیون فینگر جوینت , ایده و مدل های میز کار ساخته شده از پانل فینگر جوینت , تصاویر جدید ورق فینگر جوینت چوب خالص گرید a وارداتی
میز مدیریت دکوراسیون فینگر جوینت , ایده و مدل های میز کار ساخته شده از پانل فینگر جوینت , تصاویر جدید ورق فینگر جوینت چوب خالص گرید a وارداتی

نام (ع) مشترک: اقاقیا ، wattle

اقاقیا یک گونه بسیار بزرگ و وسیع است که دارای انواع مختلفی از چوب است . بیش از 900 گونه در استرالیا و دیگر مناطق جهان ثبت شده است . برخی از این گونه ها وزنی در حدود گیلاس سیاه دارند و بسیار سخت و سنگین هستند .

توزیع: در درجه اول استرالیا؛ چند گونه در آسیا و جزایر اقیانوس آرام یافت می شود .

اندازه جنس: تقریباً هزار گونه (به فهرست گونه های موجود مراجعه کنید) اقاقیا اکاسیا

خصوصیات مکانیکی: تراکم بسیار متغیر است ، برخی از گونه ها می توانند بسیار سنگین و سخت باشند ، اگرچه بیشتر گونه های تجاری دارای وزن متوسط ​​هستند.

خصوصیات بصری: بسیاری از گونه ها دارای چوب قلب قهوه ای متوسط ​​تا تیره با چوب شور به شدت مشخص هستند. الگوهای دانه ای شکل مانند حلزونی (که معمولاً در استرالیا “حلقه” خوانده می شود) نیز دیده می شود.

هویت: چوب متخلخل پراکنده است (نه متخلخل) ، به طور معمول منافذ متوسط ​​و بزرگ. تمایل به پارانشیم . بسیاری از گونه های اقاقیا در زیر یک نور سیاه فلورسانس می شوند ، که می تواند به جداسازی آنها از دیگر جنسهای ظاهری کمک کند.

معرفی گونه اکاسیا – اقاقیا

مناطق رشد درخت اکاسیا

درخت اکاسیا , کرت , بابل
درخت اکاسیا , کرت , بابل

یک گونه بومی ماداگاسکار ، یک گونه دیگر به جزیره رئونیون ، 12 مورد در آسیا و بقیه گونه ها (بیش از 900) بومی استرالیا و جزایر اقیانوس آرام هستند .

رِئونیون جزیره‌ای در جنوب غربی اقیانوس هند و یکی از ناحیه‌های فرای دریاهای فرانسه و نزدیک‌ترین خشکی به این جزیره در ۱۷۰ کیلومتری آن کشور موریس است.

Acacia sl ، که معمولاً به عنوان mimosa ، acacia ، thorntree یا wattle شناخته می شود ، یک جنس از چند شاخه ای از درختچه ها و درختانی است که متعلق به زیرخانواده Mimosoideae از خانواده Fabaceae است. این گیاه توسط گیاه شناس سوئدی کارل لینایوس در سال 1773 بر اساس گونه های آفریقایی Acacia nilotica شرح داده شد. ویکیپدیا

اقاقیا ، که معمولاً با نام wattles یا اقاقیا شناخته می شود، جنس بزرگی از درختچه ها و درختان در زیر خانواده Mimosoideae از خانواده نخود فراباسه است . در ابتدا ، این گروه از گونه های گیاهی بومی آفریقا و استرالیا را تشکیل می داد ، با اولین گونه A. nilotica که توسط Linnaeus شرح داده شد.

اختلاف نظر در اوایل دهه 2000 پیش آمد كه آشكار شد كه جنس موجود ( درخت آکاسیا ) به صورت یکنواخت نبوده و لازم است چندین خط واگرا ( شاخه و دسته بندی ) در این گونه قرار گیرد. معلوم شد که یک سلسله نژاد متشکل از بیش از 900 گونه که عمدتا بومی استرالیا هستند ، ارتباط نزدیکی با اصل و نسب عمدتاً آفریقایی این گونه A. nilotica وجود دارد . این بدان معناست که نیاز به تغییر دسته بندی گونه استرالیایی (که پربارترین تعداد گونه ها) است می باشد .

ترجمه واژه به واژه :

گیاه شناس لو پدلی در این گروه از نام Racosperma نام برد که باعث ایجاد تناقض شده است . گیاه شناسان استرالیا پیشنهاد کردند که ایجاد گونه های مختلف انجام شود ( A. penninervis) اختلال سازنده باشد) و اجازه می دهد این تعداد زیادی از گونه باقی می ماند ( اقاقیا ) و در نتیجه دو دودمان آفریقایی حال تغییر نام Vachellia و Senegalia ، و این دو دودمان دنیای جدید تغییر نام Acaciella و Mariosousa . این رسما به تصویب رسید ، اما بسیاری از گیاه شناسان از آفریقا و جاهای دیگر مخالفند که این امر ضروری است.

WhatsApp us