چوب ترمووود ، چوب نما

چوب یک عنصر پاک ، زیبا و بهینه برای ساختمان است . چوب ماده ای دوست داشتنی است . چوب از ابتدایی ترین مواد و مصالح در زندگی انسان است . و با پیشرفت و ایجاد تجهیزات به روز چوب نیز تغییر کرده و با مقاومت و ماندگاری و زیبایی بیشتری در زندگی ما وجود دارد .

در این مقاله میخواهیم چوب های فنلاندی و کاج روسی ترمو شده یا همان اصلاح شده حرارتی را به شما معرفی کنیم . ( هم اکنون در بازار فقط ترمووود فنلاندی موجود است )

در بخش پایانی این مطلب لیست قیمت چوبهای ترمووود نیز قرار دارد که میتوانید قیمت آن را در آن مشاهده و مقایسه کنید .

ابعاد پروفیل ترمووود٬ ترمووود٬ ترمووود تهران٬ قیمت ترمووود٬ نمای چوبی ترمووود٬

آیا میدانید سوزاندن یا نیم سوز کردن چوب مقاومت آن را بالا می برد . ثابت شده است چوب نیمسوز یا ذغال روی یک تخته تا دمای بسیار بالایی میتواند دربرابر آتش‌سوزی مقاومت کند . به همین دلیل تحقیقات بسیاری روی چوب های حرارت دیده انجام شد تا زمانی که نسل اول چوب های ترمووود به بازار صنایع چوب و ساختمان ارسال گردید و همگان تاثیرات چوب های گرما دیده را با چشم خود مشاهده کردند .

نکته مهم :   حتی نیم سوز شدن تخته هم دلیل بر عدم رنگ کاری یا عدم نگهداری چوب نمی شود ، بلکه ترمو کردن چوب ، اشباع شدن چوب ، نیم سوز شدن فقط 20 تا 30 درصد میتواند مقاومت چوب را بالا ببرد و این رنگ و نگهداری است که میتواند باعث حفظ سازه چوبی شما شود .

با ورود چوب به عنوان مصالح مورد استفاده برای نما ، یک اتفاق بسیار خوش آیند در صنعت ساختمان ایران افتاد . چوب در نمای ساختمان یعنی حس بودن در کنار طبیعت و این زیبا است و مطمئنا تاثیرات بسیار خوبی را در محیط خود خواهد گذاشت .

تخته چوب اش ترمووود

تخته چوب اش ترمووود

  نمای ساختمان شما لباس ساختمان است ، یک نما نشان دهنده ارزش ساختمان و فرهنگ آن منطقه است ، نمای زیبا و جالب نشانگر میزان نظم در ساختمان ، امکانات و ذوق تزیین و خانه آرایی طراح و مالک و زیبا تر جلوه دادن چهره شهر می باشد.
با توجه به زندگی شهر نشینی و به تبع آن ماشینی شدن جامعه ، ازدیاد جمعیت ، آلودگی هوا ، آلودگی صوتی …… با وارد کردن چوب که عنصری از طبیعت می باشد می توان حس زیبایی شناسی و آرامش را به شهر باز گرداند.
 

استفاده از چوب بعنوان یک عنصر طبیعی و قابل بازیافت و ماندگار در صنعت ساختمان و شهر سازی در کشور فنلاند که پس از سال‌ها تحقیق و آزمایش در زمینه تیمار حرارتی چوب، به روشی به نام ترمو وود (THERMO WOOD) طی مراحل مختلف دست یافت.

نمونه رنگ ترمووود، رنگ فضای بیرون، رنگ چوب

نمونه رنگ ترمووود، رنگ فضای بیرون، رنگ چوب

فاز اول:

ابتدا چوب‌ها را برش داده و به اشکال مختلف در می‌آورند و سپس در داخل دستگاه ترمو وود آن‌ها را تا 100 و سپس 130 درجه سانتی گراد تحت شرایط خاص گرما می‌دهند که این مطلب باعث خشک شدن چوب و کاهش رطوبت آن می‌شود.

فاز دوم:

حرارت را 180 تا 220 درجه سانتی‌گراد تحت همان شرایط بالا برده و در این حالت کلیه صمغ و رطوبت چوب خارج شده و به صفر نزدیک می‌شود. چوب ساعت‌ها در این دما و شرایط باقی می‌ماند و تمام قسمت‌های آن تا مرکز به رنگ قهوه‌ای روشن در می‌آید.

فاز سوم:

چوب آرام آرام سرد شده تا دمای آن به 100 درجه سانتی‌گراد برسد. سپس با پاشیدن آب و بخار آب دمای آن را به دمای محیط می‌رسانند. در این مرحله چوب رطوبت جذب کرده و رطوبت نهایی آن به 4 تا 6 درصد می‌رسد.

جنگل های چوب کاج , ترمووود فنلاندی در بازار چوب , قیمت ترمووود ایرانی , چوب ترمووود کاج روسی ترمووود تهران , ترمووود ایرانی بازار چوب ایران , ترمووود ایرانی بازار چوب ایران , قیمت ترمووود ایرانی , قیمت چوب ترمو ایرانی , قیمت هر متر مربع ترمووود؟ , قیمت چوب ترمو فنلاندی , ترمووود فنلاند , چوب ترمو ارزان , ابعاد چوب ترمووود , قیمت نصب ترمووود

جنگل های چوب کاج , ترمووود فنلاندی در بازار چوب , قیمت ترمووود ایرانی , چوب ترمووود کاج روسی ترمووود تهران , ترمووود ایرانی بازار چوب ایران , ترمووود ایرانی بازار چوب ایران , قیمت ترمووود ایرانی , قیمت چوب ترمو ایرانی , قیمت هر متر مربع ترمووود؟ , قیمت چوب ترمو فنلاندی , ترمووود فنلاند , چوب ترمو ارزان , ابعاد چوب ترمووود , قیمت نصب ترمووود

هیچ‌ نوع ماده شیمیایی در این فرایند استفاده نشده و تمام عملیات بدون هیچ گونه افزودنی انجام می‌گیرد که پس از این فرایند چوب‌ها در مقابل سرما، گرما، بارندگی، رطوبت و حشرات هر گونه تغییر شکل در محیط‌های بیرونی و داخلی مقاوم شده و به دو رده (CLASS) زیر تقسیم‌بندی می‌گردد:

CLASS THERMO-S

در این روش چوب تا 180 درجه سانتی‌گراد گرما می‌بیند و مقاومت آن بالا رفته و معمولا برای محیط‌های داخلی به کار می‌رود و تثبیت چوب افزایش پیدا کرده و در مقابل تغییرات ابعادی، ثبات پیدا می‌کند.

CLASS THERMO-D

در این روش چوب تا 220 درجه سانتی‌گراد گرما می‌بیند و استحکام آن در مقابل کلیه عوامل جوی بالا رفته و دوام چوب افزایش یافته و برای استفاده در محیط‌های خارجی و محوطه‌های باز بسیار مناسب می‌باشد.

کاربرد ترمو وود:

چوب‌های ترمو با 168 گونه چوب، برای فضاهایی که در شرایط جوی همچون سرما، گرما، بارندگی، رطوبت، حشرات و UV آفتاب قرار دارند؛ قابل استفاده می‌باشند. از آن جمله می‌توان نمای بیرونی ساختمان، کف محوطه‌های باز(دکینگ)، پل، فلاور باکس، کنار استخر، آلاچیق، پرگولا، سونا، کلبه، ویلای چوبی و… را نام برد.

روش نصب ترمووود :

چوب‌های ترمو روی زیرسازی انجام شده (فلزی یا چوبی) با اتصالاتی همچون پیچ یا میخ ضد زنگ نصب که باید از مصالح ساختمانی فاصله داشته تا هوا در اطراف ترمووود گردش پیدا کند و این جزو لازم در نصب می‌باشد. در نصب زیرسازی رعایت 60 تا 80 سانتی‌متر فاصله برای نمای ساختمان و 50 تا 60 سانتی‌متر برای دکینگ ضروری است.

تخته ترمووود , فروش انواع چوب روسی ، ایرانی ،ترمووود ,

تخته ترمووود , فروش انواع چوب روسی ، ایرانی ،ترمووود ,

مزایای ترمووود:

• دوام بالا

• ثبات مشخصات ابعادی

• طول عمر بالا

• زیبایی چشمگیر

• ثابت بودن رنگ قهوه‌ای در سراسر نقاط چوب

• فاقد هر گونه مواد شیمیایی

• فاقد هر گونه رزین

• عایق حرارتی

• مقاوم در برابر پوسیدگی

• کاهش وزن

• آزمایش شده از نظر تاثیر بر سلامتی انسان

تخته ترمووود , فروش انواع چوب روسی ، ایرانی ،ترمووود ,

تخته ترمووود , فروش انواع چوب روسی ، ایرانی ،ترمووود ,

قیمت انواع چوب در وب سایت اشووود

قیمت چوب و انواع تخته :
قیمت چوب درخت : تنه های درخت اگر ارزشمند نباشند بصورت کیلویی به فروش میرسند و بالاترین قیمت برای آنها هر کیلو هزار تومان است . هر متر مکعب چوب خشک حدود ۵۰۰ الی ۸۰۰ کیلو وزن دارد . چوب درختی مثل گردو بسته به کیفیت آن حدود قیمت هر کیلو 100 تا 2000 تومان هم بفروش می رسد .

( بدلیل نوسان قیمت چوب این قیمت ها معتبر نیستند )

قیمت چوب راش : قیمت چوب راش ایران : هر متر مکعب حدود 2 الی 2.5 میلیون تومان

قیمت چوب راش گرجستان : هر مترمکعب 2.7 الی 3 میلیون تومان

قیمت چوب راش المان : هر متر مکعب 4.5 الی 6 میلیون تومان

چوب راش بر اساس گرید A , B , C  قیمت گذاری می شوند .

عکس از صفحات روکش چوب راش سوپر گرجستان

تولید درب چوبی٬ درب چوب راش٬ درب چوبی جدید٬ درب چوبی ساختمان٬ ساخت درب چوبی٬

تولید درب چوبی٬ درب چوب راش٬ درب چوبی جدید٬ درب چوبی ساختمان٬ ساخت درب چوبی٬

قیمت تخته چوب : قیمت تخته ها ارزانتر از تنه و اسلب است چون از سایز پایین تری برخوردارند

قیمت چوب روسی : 1.5 میلیون تومان
قیمت چوب بلوط : 5 الی 7 میلیون تومان

قیمت روز چوب : روزانه با بالارفتن یورو و دلار قیمت چوب نیز کاهش یا افزایش می یابد .

قیمت چوب گردو : گردوی ایران : 
ساخت درب چوب گردو معاصر

ساخت درب چوب گردو معاصر

قیمت چوب گردو امریکایی :

قیمت چوب گردو افریقایی :

قیمت الوار چوب گردو : الوار ها و تخته های گردو به ضخامت یک اینچ ، دو اینچ

قیمت چوب ترمووود 

دکوراسیون و نمای ساختمان ترمووود , قیمت ترمووود , ترمووود چیست , قیمت نمای چوب ترمووود , ابعاد چوب ترمووود

روکوب و لمبه کوب ترمووود کاج فنلاندی

قیمت ها حدودی هستند و قیمت دقیق را از شماره های بالای سایت سوال کنید . ( بدلیل نوسان قیمت چوب این قیمت ها معتبر نیستند )

shp  کاج pine   به ابعاد 16*92  قیمت 126.000 تومان
uts  کاج  pine  به ابعاد 20*117 قیمت  156.000 تومان
utv کاج  pine  به ابعاد  20*117  قیمت 156.000 تومان
shp  کاج pine  به ابعاد    20*92 قیمت 156.000  تومان
deck  کاج  pine   به ابعاد 26*117 قیمت 166.000 تومان
shp  چوب اش  ash ابعاد  21*130 قیمت 334.000 تومان
tile  چوب کاج  pine  به ابعاد 30*30  به قیمت 299.000 تومان
tile  چوب اش ash  به ابعاد 30*30  به قیمت 354.000 تومان
تمامی قیمت بر حسب متر مربع و ابعاد بر میلیمتر میباشد .
 
WhatsApp us