چوب ترمووود فنلاندی و ایرانی گرید a.b.c

گروه فن و هنر : در راستای احترام به حقوق مشتریان سعی در انتخاب برترین های مصالح چوبی دارد تا بتواند تجربه خود را در این بازار در رابطه با انواع چوب به مشتریان منتقل کند در همین راستا اقدام به گرید بندی چوب میتواند یک اقدام ضروری باشد تا مشتری بتواند از طریق درجه بندی متوجه این موضوع شود که چوبی را در حال خریداری است . مثال :

چوب ترمووود, ترمووود یا همان چوب حرارت دیده , قیمت انواع تخته چوب ترمو چوب نما
چوب ترمووود, ترمووود یا همان چوب حرارت دیده , قیمت انواع تخته چوب ترمو چوب نما

توجه داشته باشید فنلاندی ها گرید ندارند و همه درجه یک هستند . جهت مشاهده لیست قیمت چوب ترمووود به لینک مراجعه فرمایید .

گرید c : چوب همراه با ترک , گره خرد شده و لبه های ناهموار و شکستگی , این چوب دور ریز بسیاری دارد و برای محیطی مناسب است که بعنوان زیرسازی یا دور از دید استفاده شود . اختلاف ابعاد در اندازه ثبت شده با اندازه متر شده به این صورت که چوب از اندازه اعلام شده کمتر است .

گرید b : این درجه چوب ها شکستگی ندارند , گره های چوب تا حدی خرد شده هستند , در لبه ها و رو و پشن ناهمواری بسیار کم است ولی در برخی از چوب ها دیده می شود . اختلاف ابعاد در اندازه ثبت شده با اندازه متر شده به این صورت که چوب از اندازه اعلام شده کمتر است .

گرید a : در این گرید گره ها سالم هستند و چوب خوب و سالم است , ایرادت خیلی کم در چوب دیده می شود . اختلاف ابعاد در همه حالت وجود دارد ولی در گرید a کمتر است .

گرید سوپر : بدون هیچ ایرادی و در حد نمونه های فنلاندی است .

توجه داشته باشید در بهترین نمونه ها کیفیت چوب ایرانی خیلی درجه یک نیست و نمی تواند جای ترمو فنلاندی را بگیرد .

در هنگام خرید چوب ترمو ایرانی حداقل 8 الی 10 درصد برای پرت در نظر بگیرید .

چوب ترمووود, قیمت چوب ترموود نما
چوب ترمووود, قیمت چوب ترموود نما

قیمت هر متر مربع ترمووود؟

اصولا چوب ها بر اساس متر مربع محاسبه می شوند مگر پروفیل های بلند و باریک که بر اساس متر طول و یا تنه های بزرگ چوب که بر اساس متر مکعب محاسبه می شوند .

پروفیل های چوبی که برای سطح , دیوار و سقف کاربرد دارند مبنای متراژ و قیمت‌گذاری آنها بر اساس هر متر مربع است . مثل ورق های فینگر جوینت , ورق های ام دی اف , ورق های سه لایی , لمبه چوب کاج و اکثر پروفیل های ترمووود همه و همه با متر مربع محاسبه می شوند .

برای مشاهده قیمت ها به لینک : لیست قیمت چوب های ترمووود مراجعه کنید .

مطالب مرتبط با چوب ترمووود :

با تشکر از توجه شما

WhatsApp us