چوب راش کشور گرجستان، چوبی پرکاربرد و مفید با هزینه مناسب

نام درخت

چوب راش : کسانی که قصد تجارت با کشور گرجستان را دارند باید نام انگلیسی آن یعنی Beech را بدانند. اسم علمی درخت نیز Fagus می باشد.

بحث پیرامونی

اگر شما خواننده محترم، سلسله گفتارهای ما را راجع به چوب و چوب شناسی دنبال نموده باشید با چوب های کشورهای فدراسیون روسیه آشنایی  در خور توجهی را پیدا کرده اید.

بحث فنی

 چرا چوب راش گرجستانی در ایران مقرون به صرفه است؟

 حال این نکته را برایتان روشن می نماییم که در کل کشورهای فدراسیون روسیه پرورش درختان مولد چوب های پرکاربرد از دیر باز تا کنون رواج داشته است. کشور گرجستان از نظر مسافت با ایران در نقطه قابل قبولی برای حمل و نقل چوب قرار دارد.

این کشور درختان راش بسیار خوبی را پرورش می دهد و به بازارهای جهانی عرضه می نماید.

شایان ذکر می باشد که به علت پایین بودن نسبی هزینه کار و کارگران نسبت به روسیه، کشورهای اروپایی و نیز کشورهای آمریکای شمالی قیمت تمام شده چوب های راش در گرجستان نسبت به کشور های مذکور کمتر است.

رقبای دیگر کشور گرجستان که در تولید چوب فعالند و در این نوشته مورد اشاره قرار گرفتند، دارای ارزهایی می باشند که در برابری با ریال ایران، طرف ایرانی را ملزم به پرداخت نقدینگی بیشتری می نمایند.

جمع بندی پراهمیت

بنابر آنچه از نظر گذشت، چوب های گرجی که مهم ترین آن ها، چوب راش می باشد که شما از این امر مطلع می باشید برای ورود به ایران پر منفعت هستند. چرا که دارای قیمت تمام شده کمتری برای تجار ایرانی می باشد.

مسافت کمتر و قرابت ارزی بیشتر هم مزید بر علت شده است تا چوب راش گرجی چوبی پرطرفدار برای دست اندرکاران صنعت چوب ایران زمین باشد.

ابعاد و فیزیک حدودی درخت راش

 ارتفاع درخت راش: 30 تا 40 متر

قطر درخت راش: 1 تا 1.5 متر

وزن مخصوص: 710 کیلوگرم بر متر کعب (چوب خشک راش اروپایی)

راش آمریکایی

راش آمریکایی یک گیاه طبیعی است که در جنگل های آمریکا وجود دارد. در واقع گیاهی تهاجمی نیست و نقش مهمی را در زیستگاه های بومی خود بازی می کند.

 بحث تهاجمی بودن درخت راش از آنجا ناشی می شود که درختان راش به علت توانایی سازگاری با محیط و در نتیجه رشد بالا می توانند به عنوان محدود کننده طبیعی گونه های گیاهی دیگر که حساس تر می باشند، شناخته می شوند.

 ممکن است در حال حاضر به این دلیل که  گوزن های آمریکایی ترجیح می دهند نهال های غیر درخت راش را بخورند، باز هم تطابق محیط به نفع درختان راش به هم بخورد.

حساسیت و آلرژی

چوب درخت راش، از نظر حساسیت و آلرژی در سطح بسیار خوبی می باشد و با خیال راحت می توانید از این چوب در خانه و کاشانه و اداره خود بهره ببرید.

 باید به شما بگوییم که آنچه درباره حساسیت زایی درخت راش شنیده اید، فقط مربوط به کار طولانی مدت با چوب خام این درخت است که برای برخی از چوب برها و کسانی که در مشاغل مشابه فعالیت دارند، روی می دهد.

 قیمت و مشاوره درباره چوب راش

جدای از قیمت هایی که روزانه در سایت ما مطرح می گردد، پیرامون سوالات شما از نظر قیمت، با ذکر ابعاد مورد نظر خویش، از ما بهای روز را بگیرید.  

گالری تصاویر چوب راش :

مطالب مرتبط با چوب راش :

  • چوب راش: از جنگل تا خانه شما
    چوب راش، با نام علمی Fagus sylvatica، از محبوب‌ترین و پرکاربردترین چوب‌ها در صنایع مختلف است. این چوب از درخت راش به دست می‌آید که در جنگل‌های مناطق معتدل اروپا و شمال ایران یافت می‌شود.
  • خواص چوب راش برای استفاده در نرده چوبی پله
    خواص چوب راش برای نرده چوبی راه پله و ساخت و نصب کف پله ، استفاده از چوب راش در دکوراسیون داخلی منزل، نکات مهم در اجرای نرده چوبی پله
  • خرید چوب راش گرجستان
    خرید چوب راش گرجستان تهران خاوران بازار چوب ایران ، انواع چوب راش گرید aa , تخته چوب راش روسی
  • همه چیز درباره فروش چوب راش گرجستان در تهران
    همه چیز درباره چوب راش گرجستان ، خدمات فروش انواع چوب راش تهران ، قیمت چوب راش تهران خاوران بازار چوب ایران
  • فروش چوب راش تهران خاوران
    فروش عمده چوب راش گرجستان رومانی در تهران بازار چوب ایران آماده ارائه خدمات برش و cnc چوب در ابعاد دلخواه با کیفیت عالی

با تشکر از توجه شما

WhatsApp us