چوب روسی و قیمت چوب در بازار چوب ایران

 سهم اصلی گونه های درخت مخروطی روسیه شامل: کاج ، صنوبر ، کاج اروپایی، سدر می باشد.

 صنعت جنگل روسیه را می توان به چهار گروه اصلی تقسیم کرد.

جنگل تایگا بزرگترین این جنگل ها می باشد. روسیه بیش از یک پنجم از جنگل های جهان را در اختیار دارد که این امر آن را به بزرگترین کشور جنگلی جهان تبدیل می کند.

قیمت چوب کاج روسی ( قیمت آنلاین چوب )

لیست قیمت و ابعاد انواع تخته کاج روسی

چوب های روسی موجود در بازار ایران

چوب های روسی ساسنا، یولکا و نراد چوب های روسی هستند که در ایران بسیار مهم و کاربردی بود و در دسترس می باشند.

براورد قیمت

قیمت چوب های روسیه بسیار مناسب است.

این چوب ها تقریبا ارزان ترین قیمت را در بازار ایران دارند. در عین حال مطمئن و خوب می باشند.

چوب های جنگل های روسیه

طبق تحقیقات سال 2012 توسط سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل یا FAO، روسیه نسبت به سال 2010 حدود 8.8 میلیون کیلومتر مربع جنگل داشت، که اکنون بیشتر شده است.

این مقدار 20 درصد از کل جهان و بیشتر از هر کشور دیگری است. برزیل با حدود 5.1 میلیون کیلومتر مربع در رده دوم است.

با وجود این واقعیت که رایج ترین درخت در روسیه کاج اروپایی است ، نماد این کشور هنوز توسکا است ، که مناطق بزرگی را نیز اشغال می کند.

خصوصیات چوب روسیه

چوب کاج روسی یک چوب قوی، متراکم و در عین حال مستحکم و با مقاومت بالا است که در کف سازی و مبلمان بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

این نوع چوب کاج نسبت به فرایند گرما دهی چوب مقاومی است و به رنگ مایل به قرمز با رنگ بنفش تیره تر می گراید. دارای دانه مستقیم و با بافت یکنواخت یکنواخت است.

درختان بومی روسیه

درختان روسیه در دو گروه اصلی قرار می گیرند: درختان همیشه سبز مخروطی و درختان برگ‌ریز ، بید، صنوبر و درخت طوفان، و صنوبر مانند کاجها، صنوبرها و سروها نیز معمول است. کاج ها در فاصله نزدیک به هم رشد می کنند و دچار مشکل نمی شوند.

صنعت چوب سهم قابل توجهی در اقتصاد روسیه دارد و ارزش آن در حدود 20 میلیارد دلار در سال است. صنعت جنگل داری روسیه مجموعه ای از صنایع روسی مربوط به چوب است. کاشت و جنگل داری، برداشت و فرآوری چوب یکی از قدیمی ترین بخش های اقتصاد کشور روسیه است.

در خاک روسیه 1/4 از ذخایر چوبی جهان موجود است. بر اساس داده های سال 2015 کل منطقه جنگلی از 885 میلیون هکتار فراتر رفته است و 45٪ از کل مساحت کشور را تشکیل می دهد. در همین زمان صنعت چوب در زمینی به مساحت 82 میلیارد متر مکعب قرار دارد.

سهم اصلی گونه های درخت مخروطی که در ابتدا گفتیم یعنی کاج ، صنوبر، کاج اروپایی، سدر در ایران بسیار مهم هستند به خصوص یولکا، ساسنا و نراد.

ساخت وسایل زیبا را با این چوب ها به ما بسپارید. در صورت لزوم روی آن روکش چوب گردو می کشیم تا وسیله به صورت ساخته شده از چوب گردو به حساب آید.

گالری تصاویر کاج روسی :

WhatsApp us