چوب و صدا

اغلب دیده ایم که برای ساخت ساز از چوب استفاده میکنند .  مثلا در گیتار سه بخش باعث تقویت و صدای خوب در سازه ساز می شود یکی لایه رویی , لایه زیرین و لاییه ای که بین این صفحه قراردارد .

چوب های محبوب و گران قیمت : بررسی تاثیر انواع چوب بر صدای اسپیکر های چوبی

  1.  رز وود (Rosewood) یکی از محبوبترین چوبهای دنیا است که در سه تیره یا گونه در بازار یافت می شود . رزوود برزیل , رزوود ماداگاسکار , رزوود هند . در ایران رزوود برزیل در دسترس است .
  2. بامبو بعنوان یک الیاف برای ساخت چوب استفاده می شود و ممکن است استاندارد قابل قبول آن موجود نباشد . صفحات بامبو در ایران از قیمت بالایی برخوردار هستند .
  3. کاج نوئل از کشور روسیه وارد ایران می شود ولی به تازگی بسیار کمیاب شده . اطلاعات بیشتر درباره کاج نوئل
  4. ماهاگونی (Mahagony) یک چوب بسیار سخت با تراکم و چگالی بالا ,  بعنوان یک چوب لوکس و گرانقیمت در ساخت لوازم خاص استفاده می شود . ماهاگونی
  5. ساپلی (Sapele) یک چوب افریقایی است که از ماهاگونی سبکتر است . ساپلی
  6. چوب سرو (Cedar)
  7. چوب سدار  کمی از چوب کاج نوئل تیره تر است .
  8. افرا (Maple) یک چوب خاص برای ساخت لوازم صوتی است , صدای آن بلند تر و رساتر است رنگ این چوب شیری یا نخودی روشن است و از چگالی متوسطی برخوردار است اگر بخواهیم با چوبهای بالا مقایسه کنیم از سدار سنگین تر و از ماهون سبک تر است .

چوب اسپیکر باید از تراکم بالایی برخوردار باشد .

اغلب شرکت ها برای سه لایی های باند و اسپیکر خودرو از سه لایی استفاده میکنند .

اسپیکر چوب بامبو

اسپیکر چوب بامبو

این بلندگوهای قابل حمل با کیفیت بالا فقط چند دقیقه دقیقه شارژ میشوند، به مدت شش ساعت با شارژ مجدد شارژ میشوند و از بامبو و سختافزار منبع باز ساخته شدهاند. به آینده خوش آمدید .

 

WhatsApp us