چوب کوکوبولو  (retusa Dalbergia)

رزوود

نام مشترک (ها): کوکوبولو، Cocobola، Cocabola

نام علمی: Dalbergia retusa

توزیع: امریکا مرکزی

اندازه درخت: 45-60 فوت (14-18 متر)، 1.5-2 فوت (50-60 سانتی متر) قطر تنه

به طور متوسط وزن خشک: 69 پوند / فوت 3 (1095 کیلوگرم / متر 3 )

وزن مخصوص (عمومی، 12٪ MC): 0.89، 1.10

Janka سختی:  2960 پوند F (14140 N)

مدول پارگی:  22،910 پوند F / در 2  (158.0 مگا پاسکال) *

مدول الاستیک:  2،712،000 پوند F / در 2  (18.70 معدل) *

خرد کردن قدرت:  11،790 پوند F / در 2  (81.3 مگاپاسکال) *

* ارزش از ارزیابی گروه قدرت آزمایشی در  چوب آمریکای جنوبی

انقباض:  شعاعی: 2.7٪، مماسی: 4.3٪، حجمی: 7.0٪، T / نسبت R: 1.6

ocobolo-wood

چوب و روکش چوب رزوود برزیلی , cocoboloچوب کوکوبولوخیلی شکل گرفتcocobolo dalbergiaچوب کریستالretusa cocoboloدالبرژی عجیب و غریب

رنگ / ظاهر: کوکوبولو را می توان در یک لوله شکل نما از رنگ های مختلف دیده می شود، اعم از زرد، نارنجی، قرمز، و سایه های قهوه ای با رگه های سیاه و سفید یا بنفش است. برون چوب معمولا بسیار کم رنگ زرد است. رنگ ها سبک تر که تازه سمباده / برش، و تیره با سن؛ برای اطلاعات بیشتر، این مقاله در دید جلوگیری از تغییر رنگ در جنگل های عجیب و غریب .
دانه / بافت: دانه است مستقیما به قفل، با حتی یک بافت خوب. خوب درخشش طبیعی.
Endgrain: منتشر متخلخل؛ متوسط تا منافذ بسیار بزرگ در هیچ ترتیب خاصی، تعداد بسیار کمی. تقسیم عددی بر مضرب انفرادی و شعاعی 2-3؛ ذخایر معدنی مختلف گاهی اوقات در حال حاضر، پارانشیم منتشر در واحدهای وابسته، vasicentric و حاشیه؛ اشعه باریک، فاصله نسبتا نزدیک است.
مقاومت پوسیدگی:  امتیاز به عنوان بسیار با دوام، و همچنین به حمله حشرات مقاوم در برابر. روغن های طبیعی آن گزارش به آن مقاومت خوبی در برابر کاهش از مرطوب / چرخه خشک.
کارایی: با توجه به محتوای بالای نفت موجود در این چوب، ممکن است گاهی باعث مشکلات را با چسب . همچنین، رنگ چوب می تواند به چوب اطراف خونریزی در هنگام استفاده کرد، بنابراین باید دقت شود در کت مهر و موم اولیه گرفته شده به لام رنگ چوب / روغن به مناطق اطراف آن است. Tearout می توانید در طول برنامه ریزی اگر دانه قفل وجود دارد رخ می دهد؛ چوب همچنین دارای یک اثر blunting متوسط بر لبه برش / ابزار به علت چگالی بالا آن است. کوکوبولو دارای خواص عطف بسیار عالی است.
بو: کوکوبولو دارای عطر و بوی ادویه مانند متمایز زمانی که در حال کار می کرد، که برخی از پیدا کردن ناخوشایند: هر چند از آن شده است در عطر حداقل یک زنان استفاده می شود.
آلرژی / سمیت:  به شدت آلرژی زا. گزارش به عنوان حساس؛ می توانید پوست، چشم، و تحریک دستگاه تنفسی، و همچنین حالت تهوع، صورتی و چشم، و علائم آسم مانند شود. مقالات را ببینید چوب آلرژی و مسمومیت و غبار چوب ایمنی برای اطلاعات بیشتر.
قیمت گذاری / در دسترس بودن: کوکوبولو در عرضه محدود است، و نیز در تقاضا نسبتا بالا، (برای اهداف زینتی)، و به احتمال زیاد به بسیار گران است. قیمت ها باید به طور مشابه به دیگر مقایسه rosewoods در جنس Dalbergia .
پایداری:  این گونه های چوبی در CITES ضمیمه دوم، و در فهرست قرمز IUCN. آن را به عنوان آسیب پذیر به علت کاهش جمعیت بیش از 20 درصد در سه نسل های گذشته، ناشی از کاهش در محدوده طبیعی خود، و استثمار ذکر شده است.
کاربردهای رایج: مبلمان خوب، آلات موسیقی، چرخش، و دیگر اشیاء تخصص کوچک است.
نظرات:  یکی از تخته ارزشمند ترین امروز برای رنگ برجسته و شکل آن؛ در عین حال نیز یکی از بدنام ترین برای مشکل خود را درشوی ، و تمایل آن به علت  واکنش های آلرژیک در دستگاه های خانگی.

دکوراسیون چوبی

 

همچنین، وجود دارد چند گزارش گمراه کننده کوکوبولو است سختی Janka بودن تنها در مورد 1100 پوند F ، و آن را مدول الاستیسیتهدر تنها در مورد 1،100،000 پوند F / در 2 : که اغلب یا یک غلط املایی یا یک چوب متفاوت از آنچه است که معمولا به نام کوکوبولو (Dalbergia retusa). گزارشها نشان میدهد که کوکوبولو قوی تر و چگال تر از است اقاقیای برزیلی ، و این که پایه و اساس ارزش قدرت (است مقاومت خمشی و مدول الاستیسیته ) که در بالای این صفحه به نقل از.

وزن مخصوص استفاده می شود برای پیش بینی سختی از چوب با درجه عادلانه دقت، و با توجه تراکم فوق العاده بالا، (آن را در آب غرق: ویدئو زیر را ببینید)، سختی کوکوبولو (و دیگر خواص قدرت) است به احتمال زیاد چندین بار بالاتر از 1100 پوند F که گاهی گزارش شده است.
گونه های وابسته:

آفریقایی بلک وود (Dalbergia melanoxylon)
آمازون چوب بلسان بنفش (Dalbergia spruceana)
BOIS د رز (Dalbergia maritima)
اقاقیای برزیلی (Dalbergia nigra) به
برمه بلک وود  (Dalbergia cultrata)
چوب بلسان بنفش برمه (oliveri Dalbergia)
شرق هند بلسان بنفش (Dalbergia latifolia و)
هندوراس چوب بلسان بنفش (Dalbergia stevensonii)
KINGWOOD (Dalbergia cearensis)
ماداگاسکار چوب بلسان بنفش (Dalbergia baronii)
چوب بلسان بنفش سیامی  (cochinchinensis Dalbergia)
Sissoo (Dalbergia sissoo)
Tulipwood (decipularis Dalbergia)
یوکاتان چوب بلسان بنفش (Dalbergia tucurensis)
مقالات مرتبط:

چسب پهن برگان گرمسیری چرب
جلوگیری از تغییرات رنگ در جنگل عجیب و غریب
محدود و گونههای در معرض خطر چوب
اسکن / تصاویر: زیر شما می توانید یک نمایش کوچک از آرایه گسترده ای از رنگ است که می تواند در کوکوبولو دیده را ببینید. همچنین، با توجه به آن چگالی بالا (بیش از 1000 کیلوگرم / متر 3 ) شما همچنین می توانید یک ویدیو از کوکوبولو نشان میدهد که چگونه آن را در آب غرق. یک تشکر ویژه از استیو Earis برای ارائه عکس تبدیل این گونه چوب.

cocobolo
چوب کوکوبولو
خیلی شکل گرفت
cocobolo dalbergia
چوب کریستال
retusa cocobolo
دالبرژی عجیب و غریب

 

 

WhatsApp us