گلوله های چوبی

گ

لوله های چوبی توسط تجهیزات تمام اتوماتیک تولید می شوند. این خط تولید می تواند مناسب برای مواد اولیه مانند: انواع خرده چوب، برنج پوسته خاک اره نی ساقه پنبه بادام زمینی نی، نی انگور خشک یونجه چمن سیاهههای مربوط چوب جنگل جنگل شاخه چوب جنگل چوب و ضایعات ضایعات چوب، و غیره. انواع ضایعات توده چگالی بالا سطح صاف قطر 6 میلیمتر یا 8 میلیمتر قطر گلوله طول 33 متر را میتوان حاصل کرد.

تجهیزات کارخانه‌ گلوله های چوبی با هدف تولید گلوله های عالی با هر چوب چوب سخت و نرم ساخته شده است. گلوله های تولید شده، همچنین گلوله های سوخت زیستی نامیده می شوند: سبز، کم کربن، سوخت زیست محیطی که می تواند سوخت های سنتی مانند زغال سنگ، گاز، بنزین و … را جایگزین کند

بازار گلوله های چوبی بسیار پر رونق است و دلیل آن افزایش قیمت سوخت میباشد. اما نباید فراموش کنیم با اینکه چوب یک انرژی تجدید پذیر است و پایان ناپذیر نیست.

گلوله های چوبی

در سال 2011، Enviva – بزرگترین صادر کننده ایالات متحده از گلوله های چوبی – گلخانه تولید گلوله های گلخانه ای خود را در Ahoskie، کارولینای شمالی افتتاح کرد. این کارخانه سالانه 850،000 تن درخت و چوب زباله را به گلوله های کوچک تبدیل می کند که به اروپا حمل می شوند و در نیروگاه ها برای آنچه که به عنوان یک شکل تجدید پذیر از برق مورد استفاده قرار می گیرد، سوخته است

Ahoskie، NC، گیاه گلوله چوب Enviva، 850،000 تن درخت و چوب را هر سال به گلوله تبدیل می کند. اتحاد دوگانه
دو سال بعد Enviva یکی دیگر از کارخانه ها را در 50 کیلومتری شهر Northampton County کارولینای شمالی باز کرد و تا سال 2016 این شرکت انتظار می رود که هشت دستگاه گلوله چوب را از ویرجینیا به می سی سی پی بفروشد. در سایر نقاط جنوب شرقی ایالات متحده، شرکت های دیگر در حال برنامه ریزی و یا سریع ساختن امکانات برای تولید گلوله های چوبی هستند. گیاه برنامه ریزی شده توسط Biomass Power Louisiana در Natchitoches، La.، سالانه 2 میلیون تن گلوله تولید خواهد کرد. Drax، یک ابزار بریتانیا که اقدامات خود را برای تبدیل شدن به یک ژنراتور انرژی به طور عمده از زیست توده تبدیل می کند ، گفته است که چهار کارخانه بزرگ خود را برای تولید گلوله در می سی سی پی، کارولینای جنوبی و لوئیزیانا باز خواهد کرد.

تقاضا برای این انرژی به ظاهر سبز، چنان قوی است که صادرات پلت چوب از ایالات متحده آمریکا از سال 2012 تا 2013 تقریبا دوبرابر شده و انتظار می رود تقریبا دوبرابر شود تا به 5.7 میلیون تن در سال 2015 برسد. این افزایش تولید ناشی از افزایش تقاضا در انگلستان است و اروپا، که از گلوله های چوبی برای جایگزینی زغال سنگ برای تولید برق و حرارت استفاده می کنند. برنامه آب و هوا و انرژی 2020 اتحادیه اروپا گلوله های چوبی را به عنوان یک نوع انرژی کربن خالص از انرژی های تجدید پذیر طبقه بندی می کند و شرکت های اروپایی میلیاردها دلار برای تبدیل گیاهان زغال سنگ به گیاهانی که می توانند گلوله های چوبی را بسوزانند، سرمایه گذاری کرده اند.

اما با افزایش روندهای تولید پلت چوبی در جنوب شرقی ایالات متحده، دانشمندان و گروه های زیست محیطی، سوالات مهمی در مورد اینکه چگونه گلوله های سبز سوخت واقعا وجود دارد، مطرح می کنند. صنایع چوب پلت می گوید که استفاده از گلوله های چوب و شاخه های دیگر چوب برای ساختن آنها به شکل انرژی کربن خنثی استفاده می کند. اما بسیاری از محققان محیط زیست و دانشمندان معتقدند که عملکردهای صنعت در حال حاضر چیزی غیر از کربن هستند و بعضی از آخرین اکوسیستم های باقی مانده مختلف در جنوب شرقی ایالات متحده را تهدید می کنند، از جمله حوضه رودخانه روانوک در اطراف اگوشکی، NC، گیاه و اکوسیستم کاج بلند در نزدیکی چوب بزرگ انوویا آسیاب گلوله در Cottondale، Fla.

منتقدان ادعا می کنند تولید کنندگان پلت فرم اغلب درختان درختان جنگلی را می گیرند که می توانند مدت زیادی طول بکشد.
منتقدان ادعا می کنند که انوویوا و سایر تولید کنندگان گلوله ها اغلب کل درختان – از جمله جنگل های سخت از مناطق دشت های بیابانی را می گیرند – که می توانند مدت زیادی طول بکشد تا سوختگی گلوله های چوبی به عنوان منبع کلی انتشار CO2 تولید شود.

Debbie Hammel، یکی از متخصصان ارشد منابع با شورای دفاع از منابع طبیعی (NRDC) می گوید: “آنها آنها را کاهش می دهند و آنها را برای تولید انرژی در اروپا سوزاندند – عملی که هر دو باعث کاهش زیستگاه جنگل حیاتی و افزایش انتشار کربن می شود.” )

NRDC کمتر از یک سال پس از بازسازی گیاه Ahoskie Enviva شروع به نظارت کرد که این تأسیسات بر روی جنگل های اطراف تاثیر می گذارد و چه نوع درخت ها برای تولید گلوله استفاده می شود. همانطور که تقاضا برای چوب برای تولید گلوله بیشتر افزایش یافت، NRDC متوجه شد که تالاب های جنگلی در حوزه آبریز Roanoke ناپدید می شوند.

هامل می گوید: “بخش قابل توجهی از منبع انوویا از چوب استفاده می شود که از جنگل های طبیعی چوب جنگلی می آید”، اشاره می کند که ورود به چنین تالاب های جنگلی و مناطق دوردست، تاثیرات زیست محیطی مهمی را شامل می شود، از جمله تهدید گونه ها مانند طوفان های چوب و گرگ وحشی. به نظر هامل و دیگران، سوخت زیست توده پلت چوب برای تولید برق برای محیط زیست و آب و هوا بسیار مضرتر از منابع انرژی مجتمع مانند انرژی خورشیدی و باد است.

با این حال، مقامات صنعت می گویند که تولید و سوزاندن گلوله های چوبی بخش مهمی از ترکیب گزینه های انرژی تجدید پذیر است. ست گینتر، مدیر اجرایی انجمن صنایع پلت فرم صنعتی ایالات متحده ، می گوید که گلوله های چوبی یک “جایگزین کم هزینه و ارزان قیمت” برای ذغال سنگ است. علاوه بر این، او می گوید، زیست توده چوب در گوگرد، نیتروژن، خاکستر، کلر و سایر مواد شیمیایی کمتر از زغال سنگ و سوخت های فسیلی سنتی است.

طبق گفته Ginther، تولید کنندگان گلوله چوب در بسیاری از موارد از چوب زائد و فیبر چوب کم کیفیت استفاده می کنند. این بازار طاقچه بعضی از صاحبخانه ها را قادر می سازد تا در حال رشد و کاشت درختان، به جای خرد کردن زمین های جنگلی برای توسعه تجاری یا کشاورزی. گینتر می گوید: “صنعت ما کمک می کند که صاحبان جنگل ها را مجبور به جنگیدن دوباره و دوباره پرورش کنند، بنابراین این بازار کار خود را برای حفظ کار در جنگل ها ادامه می دهد.”

گلوله های چوب سوختن به مقدار زیاد یا حتی بیشتر از دی اکسید کربن را در هر واحد از سوختن ذغال سنگ آزاد می کنند.

WhatsApp us