آموزش پتینه جعبه اسباب بازی

آموزش پتینه جعبه اسباب بازی

آموزش پتینه جعبه اسباب بازی

کاردستی

با انجام این پروژه می‌توانید یک جعبه چوبی ساده و معمولی را به عنصری چشم‌گیر و دکوراتیو تبدیل کنید. این کار را می‌توانید هم برای جعبه‌های نو انجام دهید و هم برای جعبه‌های قدیمی، …

با انجام این پروژه می‌توانید یک جعبه چوبی ساده و معمولی را به عنصری چشم‌گیر و دکوراتیو تبدیل کنید. این کار را می‌توانید هم برای جعبه‌های نو انجام دهید و هم برای جعبه‌های قدیمی، اما اگر می‌خواهید این کار را روی جعبه‌های چوبی قدیمی انجام دهید، باید ابتدا با کمک سمباده سطح چوبی جعبه را صاف و یکنواخت کنید و زیرسازی لازم را پیش از کار انجام دهید. با این کار همه گوشه‌های تیز و قسمت‌های ناصاف سطح جعبه، صاف و آماده انجام پروژه می‌شود. برای این پروژه، رنگ قرمز را برای رنگ زمینه انتخاب کرده‌ایم و همچنین از چهار مهر که به شکل قلب در طرح‌های و رنگ‌های متنوع هستند استفاده می‌کنیم که به صورت نامنظم و با زاویه‌های مختلف کنار هم قرارمی‌گیرند.

وسایل مورد نیاز:

جعبه اسباب‌بازی چوبی و در دار

رنگ لاتکس قرمز

قلم‌موی رنگ

رنگ اکریلیک به رنگ‌های سبز فسفری، سبز چمنی، آبی تیره و قهوه‌ای مایل به قرمز

بشقاب

غلتک فومی کوچک دستی

مهرهایی با الگوی قلب در اندازه‌ها و مدل‌های گوناگون

سمباده

قلم‌مو و جلادهنده برای پولیش

مراحل:

۱) همه سطح جعبه را با قرمز رنگ آمیزی کنید. برای رسیدن به نتیجه‌ای مطلوب، دو لایه رنگ بزنید و اجازه دهید که هر لایه به خوبی خشک شود.

۲) با کمک غلتک کوچک، حاشیه در جعبه و زوارها را با رنگ قهوه‌ای مایل به قرمز رنگ‌آمیزی کنید و اجازه دهید کاملا خشک شود.

۳) مقداری از رنگ سبز روشن را روی بشقاب قرار دهید و غلتک را به آن آغشته کنید، سپس با کمک غلتک، سطح یکی از مهرهای قلبی شکل را آغشته به رنگ کنید و به صورت نامنظم و اتفاقی و در جهات مختلف مهر را با فاصله روی قسمت‌هایی از سطوح جعبه بفشارید.

۴) مهرهای بزرگ‌تر را که الگوهای قلب متنوع‌تری دارند به کمک غلتک به همین رنگ آغشته کنید و باز هم به صورت اتفاقی و در جهات مختلف با فاصله روی سطوح خارجی جعبه بفشارید؛ فراموش نکنید که جا برای قلب‌ها با رنگ‌های دیگری نیز بگذارید.

۵) مهرها را بشویید و تمیز کنید و این بار این مراحل را با مهرهای متنوعی که دارید با رنگ سبز فسفری تکرار کنید.

۶) بار دیگر مهرها را تمیز کنید و آنها را به رنگ آبی تیره آغشته کنید، سپس چند قلب مختلف را با این رنگ روی سطوح جعبه مهر کنید.

۷) بار دیگر مهرها را تمیز کنید، این بار آنها را به رنگ قرمز مایل به قهوه‌ای آغشته کرده و تمام قسمت‌های خالی باقی‌مانده را با قلب‌های مختلف به این رنگ پر کنید، سپس اجازه دهید رنگ قلب‌ها کاملا خشک شود.

۸) با استفاده از سمباده‌ای زبر، روی سطح جعبه را سمباده بکشید تا نمای قلب‌ها حالتی طبیعی‌تر و دوست‌داشتنی‌تر به خود بگیرد.

۹) برای ایجاد جلوه‌ای گیرا و درخشان‌تر، باید در انتها با کمک قلم‌مویی تمیز، دو لایه جلادهنده روی سطوح جعبه قرار دهید. فراموش نکنید که قبل از قرار دادن لایه دوم باید اجازه دهید لایه اول کاملا خشک شود.

مجله منزل

باز نشر : مجله اینترنتی Bartarinha.ir

WhatsApp us