اخبار روز تهران ( ساختمان پلاسکو )

 

در حال به روز رسانی؛
اعلام اسامی مصدومین حادثه/ ۲۰ الی ۲۵ آتش‌نشان گرفتار آوار/ حداقل ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان کالا در آتش سوخت/ تکذیب خبر تماس آتش‌نشانان از زیر آوار +تصاویر
رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ از وقوع آتش سوزی گسترده در ساختمان پلاسکو در پایتخت خبر داد و گفت: عملیات امداد رسانی همچنان ادامه دارد.

سرویس اجتماعی فردا: سرگرد علی اصغر شریفی با اعلام خبر وقوع آتش سوزی گسترده در ساختمان پلاسکو واقع در چهار راه استانبول پایتخت گفت: از دقایقی پیش شعله های آتش و دود غلیظ ناشی از آتش سوزی از یکی از طبقات این ساختمان اداری تجاری مشاهده شد که بلافاصله نیروهای امدادی اعم از ماموران پلیس راهور، اورژانس و نجات گران آتش نشانی در محل حادثه حاضر شده و عملیات امدادرسانی را آغاز کرده اند .

وی با اعلام اینکه به دلیل گستردگی شعله ها پلیس راهور در محدوده خیابان جمهوری، چهار راه استانبول و خیابان سعدی محدودیت ترافیکی خاص اعمال کرده است، افزود: محدودیت های اعمال شده برای تسهیل در تردد خودروهای امدادی و آتش نشانی است و بعد از مهار شعله های آتش برچیده خواهد شد .

تازه‌ترین تصاویر از آتش‌سوزی در پلاسکو را اینجا ببینید
تصاویر قدیمی از ساختمان پلاسکو را اینجا ببینید

 

وی ادامه داد: در حال حاضر محدودیت تردد در مسیر غرب به شرق خیابان جمهوری و جنوب به شمال خیابان فردوسی  از سوی عوامل پلیس راهور در دست اجراست.

شریفی از رانندگان خواست برای تسهیل در تردد خودروهای امدادی با عوامل پلیس راهور نهایت همکاری را داشته باشند .

به گزارش خبرنگار مهر شعله های آتش از دقایقی پیش به جان ساختمان اداری تجاری معروف در چهار راه استانبول افتاده و عملیات مهار شعله ها همچنان ادامه دارد، هنوز علت آتش سوزی و تلفات احتمالی آن مشخص نشده است .

اطفای حریق پلاسکو با ۸ ایستگاه و ۱۵ خودروی آتش‌نشانی

سید جلال ملکی نیز با اعلام خبر حریق در ساختمان پلاسکو اظهار کرد: پس از وقوع حریق در ساختمان پلاسکو واقع در خیابان جمهوری آتش‌نشانان به محل حادثه اعزام شدند، حریق از طبقات هشتم و نهم ساختمان پلاسکو آغاز شده و به طبقات بالایی سرایت کرده است.همچنین دود بسیار زیادی ساختمان را فراگرفته است.

سخنگوی آتش‌نشانی تهران ادامه داد: در حال حاضر مأموران هشت ایستگاه آتش‌نشانی همراه با 15 دستگاه انواع خودروی عملیاتی و سه دستگاه نردبان هیدرولیکی در محل حادثه مشغول فعالیت هستند و مأموران هشت ایستگاه آتش‌نشانی دیگر نیز در معابر اطراف آماده باش هستند.

آتش سوزی ساختمان پلاسکو مهار شد

دقایقی پیش، سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران گفت: خوشبختانه در حال حاضر شعله‌های آتش مهار شده و بیش از ۹۰ درصد حریق به طور کامل اطفا شده است.
وی افزود: در حال حاضر همه چیز تحت کنترل بوده و آتش نشانان در حال انجام عملیات لکه‌گیری و تخلیه دود هستند.

جستجو برای یافتن مصدومان حادثه ساختمان پلاسکو

ملکی با بیان اینکه گروهی دیگر از آتش نشانان با مراجعه به طبقات عملیات نجات را آغاز کردند، گفت: با توجه به اینکه برخی از کارگاه‌های تولیدی در این ساختمان شیفت شبانه نیز داشته‌اند آتش نشانان چندین نفر را از داخل کارگاه‌ها نجات داده و به محل امن انتقال دادند.

ملکی با بیان اینکه تا به این لحظه این حادثه مورد فوتی نداشته است، گفت: با این وجود جستجو در ساختمان پلاسکو همچنان ادامه دارد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه در حال حاضر همه چیز تحت کنترل بوده و آتش نشانان در حال انجام عملیات لکه‌گیری و تخلیه دود هستن، گفت: میزان دقیق خسارات و همچنین تعداد افراد نجات یافته پس از جمع بندی نهایی اعلام خواهد شد.

به گفته وی پس از اتمام عملیات اطفای حریق کارشناسان آتش نشانی اقدامات خود برای یافتن علت حادثه را آغاز خواهند کرد.

دلیل آتش سوزی پلاسکو چه بود؟
یکی از فروشندگان پلاسکو در رابطه با این حادثه به خبرنگار «فردا» می گوید: در طبقه یازدهم مراسم زیارت عاشورا برگزار شد و بعد از آن چند نفر برای پخت غذا رفتند اما متاسفانه آتش سوزی اتفاق افتاد و تا طبقه هشتم این آتش سوزی ادامه پیدا کرد.

حادثه پلاسکو امنیتی نیست

محسن نسج همدانی معاون امنیتی وانتظامی استان تهران درباره علت فروریختن مجتمع پلاسکو اظهار کرد: این حادثه بر اثر دامنه زیاد آتش سوزی رخ داده است و هیچ گونه موضوع امنیتی درباره این حادثه وجود ندارد.

وی افزود: سفارتخانه‌هایی را که در اطراف مجتع پلاسکو وجود داشته است تخلیه کرده‌ایم تا آسیبی به آنها نرسد.

معاون امنیتی وانتظامی استان تهران تصریح کرد: مدیریت بحران داخل شهر تهران بر عهده شهرداری است ودرحال حاضر تمامی واحدهای آتش‌نشانی پیرامون این موضوع فعال هستند.

وی تاکید کرد: درحال حاضر باید منتظر باشیم تا اطلاعات دقیق درباره تعداد مصدومین که بیشتر آنها نیز از آتش‌نشان هستند اعلام شود.

همدانی خاطرنشان کرد: مدیریت بحران و عمرانی استان تهران در حال حاضر در صحنه حادثه حضور دارند و اقدامات لازم را انجام می دهند.

اعزام دو تیم سگ‌های زنده یاب به محل حادثه پلاسکو

مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: در حال حاضر بر اساس آخرین گزارش‌ها 20 تیم امدادی به همراه هشت تیم آماربردار به محل حادثه ساختمان پلاسکو اعزام شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر افزود: هشت وانت کمک دار و 10 دستگاه آمبولانس به همراه 100 برانکار به محل حادثه برای امدادرسانی اعزام شده‌اند.

وی تاکید کرد: دو تیم سگ‌های زنده یاب نیز به محل این حادثه اعزام شدند تا در امدادرسانی به سانحه دیدگان احتمالی گرفتار در ساختمان امدادرسانی کنند.
احتمال شهادت ۳۰ نفر از آتش نشانان

یک منبع آگاه  در گفتگو با فارس گفت: براثر ریزش ساختمان پلاسکو احتمالاً 30 نفر از آتش نشانانی که به داخل ساختمان رفته بودند شهید شدند.

حضور شهردار تهران و فرماندار انتظامی در محل حادثه
در پی اطفای حریق و ریزش ساختمان پلاسکو، محمد باقر قالیباف شهردار تهران و سردار حسین ساجدی نیا فرمانده انتظامی تهران بزرگ با حضور در محل حادثه مدیریت عملیات را بر عهده گرفتند.

به گزارش شهرنوشت، در پی حادثه پاساژ پلاسکو شهردار تهران سفرش به قم را رها کرد و خود را به محل حادثه رساند.

محمدباقرقالیباف که صبح امروز برای دیدار و گفتگو با مراجع تقلید به شهر قم سفر کرده بود‌ سفر خود را به دلیل آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو نیمه کاره رها کرد و به تهران بازگشت.

براساس این گزارش معاونان شهردار تهران و مسئولان شهرداری همگی از ابتدای بروز حادثه در صبح امروز در محل حاضر هستند.

تکذیب خبر ۳۰ کشته در حادثه پلاسکو

سید جلال ملکی درباره آخرین جزییات عملیات امداد رسانی در محل ساختمان پالاسکو گفت: آتش سوزی در مراحل پایانی بود که به دلیل حرارت بالا و انفجارها باعث شد ساختمان فرو بریزد.

ملکی گفت: آماری از تعداد افرادی که زیر آوار مانده اند وجود ندارد اما تعدادی از همکاران به همراه برخی از افرادی که از خروج از محل حادثه امتناع می کردند در محل حضور داشته اند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی افزود: بارها به هیات مدیره این ساختمان درباره ایمنی ضعیف آن هشدار داده بودیم اما متاسفانه هیچ کسی به هشدارهای آتش نشانی توجهی نکرده بود و باعث بروز این فاجعه شد

وی درباره اینکه دوباره احتمال شعله وری وجود دارد یا نه گفت: اولویت ما الان اطفای حریق نیست در حال حاضر فقط در حال آوار برداری  هستیم.

وی با رد شایعه ای که در شبکه های مجازی منتشر شده و خبر از کشته شدن ۳۰ اتش نشان می دهد گفت: هیچ آماری از تعداد کشته ها وجود ندارد و من این آمار رو تکذیب می کنم.

اسامی مصدومین حادثه ریزش پلاسکو

روابط عمومی اورژانس کشور اسامی مصدومین انتقالی به مراکز درمانی پایتخت را همراه با نام بیمارستان اعلام کرد. که به شرح زیر است:

1- امید حدادفر ( بیمارستان فیروزگر)
2-تیمور سلیمی (بیمارستان فیروزگر)
3-علی اصغر فهرست آوان لو ( بیمارستان پارس)
4-ابولفضل زارع (بیمارستان پارس)
5-فخرالدین گودرزی (بیمارستان پارس)
6-محمود فریادرس (بیمارستان پارس)
7-رحمان شکری (بیمارستان نفت)
8-جمال صدرنیا شایق (بیمارستان بانک ملی)
9-حسن بذرنیا (بانک ملی)
10 -ذکی دانشور( بانک ملی)
11 –محمد شاه محمدی( بیمارستان سینا)
12-سید نصیر حاجی اکبری( بیمارستان سینا)
13-محمد قاسمی( بیمارستان سینا)
14-حسن بختیاری( بیمارستان سینا)
15-پیمان آذرنیان (بیمارستان سینا)
16-بهنام آذرخانی( بیمارستان سینا)
17-امیر مهدیایی( بیمارستان سینا)
18-صادق ایمنی ( بیمارستان سینا)
19-مهدی نسیمی( بیمارستان سینا)
20-رضا هاشمی شا( بیمارستان سینا)
21-توکل هاشم پور(بیمارستان سینا)
22-سعید تفرشی(بیمارستان سینا)
23-محمد صالح (بیمارستان امیر اعلم)

تماس موبایلی آتش نشانان محبوس با همکاران خود

چند نفر از آتش نشان محبوس شده در موتورخانه ساختمان پلاسکو با تلفن همراه خود با همکاران خود تماس گرفته و اعلام کردند که زنده هستند.
قالیباف: شهروندان به شایعات توجه نکنند/ 20 الی 25 آتش نشان گرفتار آوار

محمدباقر قالیباف، شهردار تهران با عدم تایید برخی آمارها از کشته شدگان حادثه پلاسکو، از مردم درخواست کرد که به شایعات توجه نکنند.
قالیباف با ابراز تاسف از حادثه پلاسکو، گفت: آتش سوزی در ساعت 7:59 صبح به اطلاع نیروهای 125 رسید و آنها نیز در مدت 2 دقیقه در محل حادثه حاضر شدند.

وی بااشاره به تخلیه ساختمان قبل از ریزش تاکید کرد: ساختمان قبل از ریزش بطور کامل تخلیه شد و کسی از مردم و صاحبان پاساز در آن حضور نداشت .

نیروهای آتش نشانی بعد از خاموشی سعی کردند از طبقات بازدید کنند تا کسی باقی نمانده باشد و برخی از افراد نیز در طبقات بالا ساختمان گرفتار شده بودند که با پله اضطراری نجات داده شدند.  در عین حال ممکن است یک یا دو نفر از مردم داخل پاساژ مانده باشند.

شهردار تهران با بیان اینکه آمارهای ما در حال حاضر خیلی دقیق نیست، ادامه داد: حدود 20 الی 25 نفر از عزیزان آتش‌نشانی در زیر آوار گرفتار شدند و همچنین مجروحان نیز به بیمارستان منتقل شده‌اند.

به گفته قالیباف، در حال حاضر نیز نیروهای امدادی مشغول به فعالیت هستند. مدیران ارشد سازمان آتش نشانی نیز حضور دارند و همه تلاش ما این است که آوار ساختمانی را با برش و جرثقیل برداشته و افراد را با دستگاه های زنده یاب نجات دهیم.

شهردار تهران در خاتمه با عدم تایید برخی آمارها از کشته شدگان از مردم درخواست کرد که به شایعات توجه نکنند.
هجوم مردم تهران برای اهدای خون
مردم تهران بعد از بروز حادثه آتش سوزی و ریزش ساختمان پلاسکو با حضور انبوه خود در ساختمان‌های انتقال خون تلاش کردند تا خون خود را برای کمک به مصدومان اهدا کنند.
پیام رئیس جمهور
رئیس جمهوری با ابراز تأسف از حادثه پاساژ پلاسکو در دستوری خطاب به وزیر کشور خواستار تسریع در امدادرسانی، جبران خسارت به حادثه دیدگان و همچنین بررسی علل وقوع این حادثه شد.

دستور ویژه برای حضور آتش نشانان کرجی
مسئول روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج اعلام کرد که ماموران آتش نشانی کرج با تجهیزات ویژه برای امداد رسانی در ساختمان آسیب دیده پلاسکو ساعتی پیش عازم تهران شدند.
حضور جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و سید حسن هاشمی وزیر بهداشت  در محل حادثه
اسحاق جهانگیری: امیدواریم که دستگاه‌های اجرایی با هماهنگی هم آوار برداری را ادامه بدهند.
رئیس اتحادیه پیراهن دوزان و پیراهن فروشان تهران در گفت‌‌وگو با فارس گفت: در ساختمان پلاسکو 600 واحد صنفی فعال وجود داشت که بیش از 400 واحد آن عضو اتحادیه پیراهن‌دوزان و پیراهن فروشان بودند و بقیه واحدها هم جزء اتحادیه خیاطان بوده‌اند.
مجتبی درودیان گفت: با توجه به اینکه در ماه‌های آخر سال قرار داریم معمولا کسبه مغازه‌های خود را برای فروش بهاره آماده می‌کنند و می‌توان تخمین زد که در هر واحد صنفی حداقل بین 100 تا 200 میلیون تومان کالا وجود داشته است.
آتش نشانی: هیچ آتش نشانی از زیر آوار تماس نداشته است
جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت: «هیچ یک از آتش نشان‌های گرفتار در زیر آوار با همکاران خود تماس نداشته و این اخبار تأیید نمی شود.»
درحال حاضر کمیته آماریاب از سوی سازمان آتش نشانی درمحل حادثه تشکیل شده است.به دنبال مشخص کردن آمار نهایی تعداد مصدومان ویا شهدای احتمالی این حادثه هستیم.
کلمات کلیدی: آتش سوزی ، ساختمان پلاسکو ، پلیس راهور ، عکس

همه آنچه که در 24 ساعت اخیر در خیابان جمهوری گذشت/ هنوز هیچ خبری نیست
تهران- ایرنا- درحالیکه 24 ساعت از زمان وقوع حادثه دردناک آتش سوزی و فرو ریختن ساختمان پلاسکو در مرکز تهران می گذرد همچنان از وضعیت زیرآوار ماندگان اطلاعات دقیقی بدست نیامده و تلاش بی وقفه امدادگران و آتش نشانان برای آزادسازی محبوسین ادامه دارد.
7:57 – 1395/11/01

یک شبی آتش در نیستانی فتاد
تهران – ایرنا – ساعت 7 و 58 دقیقه صبح روز پنجشنبه ساختمان 54 ساله پلاسکو دچار حریق شد و 3 ساعت بعد، به رغم تلاش و جان فشانی بی امان نیروهای آتش نشان به طور کامل فرو ریخت.
7:36 – 1395/11/01
در پی حادثه ساختمان پلاسکو؛
ابراز همدردی جهانی با حادثه دیدگان رخداد تلخ فرو ریختگی ساختمان پلاسکو
تهران- ایرنا- در پی حادثه ناگوار فروریختن ساختمان پلاسکو، مقام ها و شخصیت های جهانی با ارسال پیام های جداگانه ای با حادثه دیدگان این رخداد تلخ ابراز همدردی کردند.
6:34 – 1395/11/01
تمام تجهیزات آبفا در اختیار ستاد بحران پلاسکو /
کامیون‌ها در خیابان فردوسی برای حمل آوار صف کشیدند
تهران- ایرنا- بنا به دستور «محمد پرورش» مدیرعامل آبفای استان تهران، تمام امکانات و تجهیزات این شرکت در اختیار ستاد بحران ‏این حادثه قرار گرفته است.‏
4:12 – 1395/11/01
در پی حادثه ساختمان پلاسکو؛
سخنگوی وزارت کشور: اولویت اصلی کسب اطلاع از وضعیت زیر آوارماندگان و نجات آنهاست
تهران- ایرنا- «سیدسلمان سامانی» سخنگوی وزارت کشور در پی حادثه دردناک آتش سوزی و فرو ریختن ساختمان پلاسکو در مرکز شهر تهران ضمن ابراز همدردی با خانواده های عزیز آتش نشان ها، تاکید کرد: اولویت اصلی درحال حاضر کسب اطلاع و نجات جان افرادی است که در زیر آوار محبوس شده اند.
2:5 – 1395/11/01
در پی حادثه ساختمان پلاسکو و شهادت تعدادی از اتش نشانان
بیت آیت الله هاشمی: فداکاری این بزرگمردان در حافظه مردم قدرشناس ایران اسلامی خواهد ماند
تهران- ایرنا- در پی حادثه دردناک آتش سوزی و فروریختن ساختمان پلاسکو، بیت آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام با صدور پیامی تاکید کردند که ‎بی تردید فداکاری، ایثار و ازجان گذشتگی این بزرگمردان در چشم و جان و حافظه مردم شریف و قدرشناس ایران اسلامی خواهد ماند.
1:57 – 1395/11/01
رئیس اتاق اصناف ایران در گفت وگو با ایرنا:
خسارت 1500میلیارتومانی حادثه ساختمان پلاسکو/بخش قابل توجهی از اصناف این ساختمان بیمه نیستند
تهران- ایرنا- رئیس اتاق اصناف ایران، حادثه فروریختن ساختمان پلاسکو را یک زنگ خطر برای همه بخش های مدیریت شهری کشور دانست و برآورد خسارت این مجموعه را حدود 1500 میلیارد تومان اعلام کرد.
0:56 – 1395/11/01
یک منبع آگاه:
زنده بودن سه آتش نشان در موتورخانه ساختمان پلاسکو/چهار خبرنگار و عکاس در زیر آوار مدفون هستند
تهران – ایرنا – یک منبع آگاه از زنده بودن سه آتش نشان در موتورخانه ساختمان پلاسکو خبر داد و گفت: متاسفانه چهار نفر از عکاسان و خبرنگاران در زیر آوار مدفون شده اند.
0:43 – 1395/11/01
سخنگوی اورژانس کشور در گفت وگو با ایرنا:
افزایش دود سفید از زیرزمین ساختمان پلاسکو/هنوز هیچ فردی از زیر آوار خارج نشده است
تهران- ایرنا- سخنگوی اورژانس کشور شایعه نجات افراد مانده در زیر آوار را تکذیب کرد و گفت: هم اکنون دود سفید از زیرزمین ساختمان فروریخته پلاسکو افزایش یافته است بنابراین عملیات اطفای حریق با حضور آتش نشانان ادامه دارد، ضمن اینکه احتمال ریزش ساختمان های پشت پلاسکو نیز وجود دارد.
0:24 – 1395/11/01

دستور دادستان کل کشور به دادستان تهران در پی حادثه دردناک ساختمان پلاسکو
تهران- ایرنا- حجت الاسلام والمسلمین «محمد جعفر منتظری» دادستان کل کشور در پی حادثه دردناک آتش سوزی و فروریختن ساختمان پلاسکو دستور ویژه ای به دادستان تهران صادر کرد.
23:52 – 1395/10/30

ترکیه جان باختن شهروندان ایران در حادثه ساختمان پلاسکو را تسلیت گفت
آنکارا- ایرنا- وزارت امور خارجه ترکیه طی انتشار بیانیه‌ای جان باختن شماری از شهروندان در حادثه فرو ریختن ساختمان پلاسکو تهران را به کشور ایران تسلیت گفت.
23:47 – 1395/10/30

پیام تسلیت سیدحسن خمینی در پی حادثه دلخراش آتش سوزی ساختمان پلاسکو
تهران – ایرنا- حجت الاسلام والمسلمین «سیدحسن خمینی» نوه حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی با انتشار یادداشتی در صفحه اینستاگرام خود حادثه دلخراش و دردناک آتش سوزی و فرو ریختن ساختمان پلاسکو را به خانواده جانباختگان این حادثه تسلیت گفت.
23:44 – 1395/10/30

پیام تسلیت رئیس جمهوری ترکیه به مناسب سانحه ساختمان پلاسکوی تهران
آنکارا- ایرنا- رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه پنجشنبه شب با ارسال پیامی به حسن روحانی ریاست جمهوری اسلامی ایران، کشته شدن شماری از شهروندان کشورمان در سانحه ساختمان پلاسکو در تهران را تسلیت گفت.
23:41 – 1395/10/30

اطلاعیه نیروی انتظامی در پی حادثه ناگوار فروریختن ساختمان پلاسکو/استمرار حضور نا جا در محل حادثه
تهران- ایرنا- در پی حادثه ناگوار فروریختن ساختمان پلاسکو، نیروی انتظامی با صدور اطلاعیه ای از استمرار حضور عوامل پلیس تا واپسین لحظات مدیریت و کنترل کامل حادثه، در صحنه و ارائه خدمت رسانی پلیس خبر داد.
23:16 – 1395/10/30
در پی فروریختن ساختمان پلاسکو؛
وزیر بهداشت: کاش فجایعی چنین تلخ، درس عبرتی برای توجه بیشتر به قانون باشد
تهران- ایرنا- سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پی حادثه دردناک آتش سوزی و فرو ریختگی ساختمان پلاسکو در تهران در یادداشتی نوشت: ای کاش فجایعی چنین تلخ و دردناک، درس عبرتی برای توجه بیشتر به قانون، پیشگیری از تکرار حوادث و البته برخورد جدی‌تر با متخلفان باشد.
22:59 – 1395/10/30
در پی حادثه ساختمان پلاسکو؛
صالحی امیری: ملت ایران اکنون دلشان نگران سرنوشت تک تک امدادرسانان پرافتخار است
تهران- ایرنا- «سید رضا صالحی امیری» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی حادثه دردناک آتش سوزی و فرو ریختگی ساختمان پلاسکو در تهران با صدور پیامی ضمن آرزوی رحمت بی کران الهی برای آتش نشانان شهید، نوشت: اکنون ملت ایران و انسان های دیگر نقاط جهان، دلشان نگران سرنوشت تک تک این امدادرسانان پرافتخار است.
22:49 – 1395/10/30

قاسمی شهادت جمعی از هموطنان در حادثه غمبار آتش سوزی در مرکز تهران را تسلیت گفت
تهران- ایرنا- «بهرام قاسمی» رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه در پیامی حادثه دلخراش آتش سوزی در مرکز تهران و به دنبال آن، مصدوم شدن و شهادت جمعی از هموطنان بویژه پرسنل شجاع و جان برکف سازمان آتش نشانی را تسلیت گفت و با نجات یافتگان این حادثه، بازماندگان شهدا و ملت صبور ایران ابراز همدردی کرد.‌
22:28 – 1395/10/30
برادر یکی از آتش نشانان شهید:
رئیس آتش نشانی شهادت برادرم را به ما تسلیت گفت/او رفت و هیچی با خودش نبرد
تهران- ایرنا- جوانی که خود را برادر یکی از آتش نشانان شهید بنام مرحوم «داداشی» عنوان کرد، از شهادت برادرش خبر داد و گفت: برادر 30 ساله ام زیر آوار ساختمان پلاسکو مانده بود.
22:22 – 1395/10/30

پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی حادثه دردناک آتش‌سوزی و فروریختگی ساختمان در مرکز تهران
تهران- ایرنا- حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی حادثه دردناک آتش‌سوزی و فرو ریختگی ساختمان پلاسکو در مرکز تهران، پیامی را صادر کردند.
22:8 – 1395/10/30

سردار ساجدی نیا: شهروندان نگران اموال خود در ساختمان پلاسکو نباشند
تهران – ایرنا – فرمانده انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد که مالکان واحدهای پلاسکو نگران اموال شان نباشند.
22:6 – 1395/10/30

ماموریت لاریجانی به 3 کمیسیون مجلس به منظور بررسی حادثه ساختمان پلاسکو
تهران- ایرنا- «علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی به کمیسیون های عمران، اجتماعی و بهداشت و درمان مجلس مأموریت داد تا با همکاری دستگاه های اجرایی انتظامی و امدادرسان به بررسی ابعاد مختلف حادثه آتش سوزی و فرو ریختن ساختمان پلاسکو بپردازند.
21:58 – 1395/10/30
در پی حادثه ساختمان پلاسکو صادر شد
پیام تسلیت نخست وزیر و وزیر خارجه ترکیه به معاون اول رئیس جمهوری ایران
آنکارا- ایرنا- بینالی یلدریم نخست وزیر و مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه پنجشنبه شب با ارسال پیامی به اسحاق جهانگیری معاون اول ریاست جمهوری اسلامی ایران و وزیر امور خارجه ایران، درگذشت عده ای از شهروندان کشورمان در حادثه آتش سوزی و ریزش ساختمان پلاسکو را تسلیت گفتند.
21:47 – 1395/10/30

ابراز همدردی رئیس گروه دوستی پارلمانی ترکیه با ایران
آنکارا- ایرنا- یوسف بیازیت رئیس گروه دوستی پارلمان ترکیه با ایران در تماس تلفنی با محمد ابراهیم طاهریان فرد سفیر جمهوری اسلامی ایران، به مناسبت حادثه ساختمان پلاسکو در تهران که طی آن شماری از ماموران آتش نشانی کشورمان شهید شدند، ابراز همدردی کرد.
21:29 – 1395/10/30
واکنش جهانی به حادثه پلاسکو/
ابراز همدردی الکساندر کارلین اسطوره کشتی جهان با مردم ایران
تهران- ایرنا – الکساندر کارلین پرافتخارترین فرنگی کار تاریخ کشتی جهان در پیامی حادثه تلخ آتش سوزی ساختمان پلاسکوی تهران را تسلیت گفت.
21:25 – 1395/10/30
مأموریت ویژه رحمانی فضلی به معاون وزارت کشور؛
گزارش جامع و دقیق از عملکرد دستگاه های ذیربط و معرفی قاصرین و مقصرین احتمالی تهیه شود
تهران – ایرنا – وزیر کشور به معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی خود ماموریت داد گزارش جامع و دقیق از عملکرد دستگاه های ذیربط و معرفی قاصرین و مقصرین احتمالی حادثه ساختمان پلاسکو تهیه کند.
20:40 – 1395/10/30

توضیحات سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص تمهیدات ایمنی و امنیتی سفارتخانه های اطراف محل آتش سوزی
تهران – ایرنا -سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن ابراز تاسف و تاثر عمیق از وقوع حادثه ساختمان پلاسکو گفت: از دقایق اولیه وقوع این حادثه، وضعیت سفارت خانه های آلمان ، ترکیه و انگلیس با کمک پلیس دیپلماتیک، نیروهای امدادی، نیروهای انتظامی و اداره کل تشریفات این وزارتخانه، تمامی تمهیدات ضروری را از لحاظ امنیتی و ایمنی به مرحله اجرا در آوردند.
20:14 – 1395/10/30
استاندار تهران:
اولویت های عملیات امدادی ساختمان پلاسکو/ تلاش برای تعیین سرنوشت 20 تا 30 نفر محبوس
تهران- ایرنا- استاندار تهران شامگاه پنجشنبه گفت که نجات 20 تا 30 نفری که در زیرزمین ساختمان پلاسکو گرفتار شده اند، اولویت اصلی عملیات تیم های امداد و نجات مستقر در محل است.
20:5 – 1395/10/30
آخرین اخبار از ساختمان پلاسکو(3)؛
78 مصدوم حادثه ساختمان پلاسکو؛انتقال 27 مجروح به بیمارستان/ مقامات در محل حادثه
تهران – ایرنا – مدیر روابط عمومی مرکز اوژانس تهران گفت: تعداد مصدومان حادثه صبح امروز ساختمان پلاسکو تا این لحظه به 78 نفر رسیده که 27 نفر از مصدومان به دلیل شدت جراحات وارده به بیمارستان منتقل شدند.
18:5 – 1395/10/30

تقدیم اجراهای شب ششم جشنواره موسیقی فجر به حادثه دیدگان پلاسکو
تهران – ایرنا – اجراهای ششمین شب برگزاری سی و دومین جشنواره موسیقی فجر به حادثه دیدگان مجتمع تجاری پلاسکو تهران تقدیم شد.
18:1 – 1395/10/30

لغو پخش کنسرت های آنلاین جشنواره موسیقی فجر به دلیل حادثه ساختمان پلاسکو
تهران-ایرنا- مدیرسامانه کنسرت آنلاین جشنواره موسیقی فجر گفت: برای همدردی با حادثه دیدگان و مردم غمزده ای که درانتظار شنیدن خبرسلامتی آتش نشانان باغیرتشان هستند پخش آنلاین کنسرت های ششمین روز جشنواره موسیقی فجر لغو شد.

WhatsApp us