از شما می پرسیم چه نوع چوب و الوار برای روکش کردن خانه باغ شما ایده آل است ؟ خوشبختانه ، ما چوب های برتر را که برای این عملیات مناسب هستند را جمع آوری کرده ایم – همچنین برخی از مشاوره ها درباره بهترین مشخصات روکش را در این مقاله آورده ایم .

یک سوله باغ باید بتواند در برابر آب و هوای سرد و خنکِ منطقه مقاومت کند – بنابراین انتخاب گونه و مشخصات مناسب برای روکش سوله شما ضروری است .

این سه نوع الوار برای روکش کردن باید به شما در ساختن سوله باغ که می خواهید در آب و هوای گوناگون از آن استفاده کنید ، کمک کند.

 1 .  بلوط اروپایی

بلوط اروپایی گونه ای چوب بی انتها ، قابل اعتماد و واقعاً همه کاره است .

بلوط اروپایی چوب سخت و پایداری است که در طیف وسیعی از اندازه ها موجود است و تقریباً برای هر پروژه داخلی و خارجی مناسب است .

چوب بلوط اروپایی با مقاومت فوق العاده در برابر پوسیدگی طبیعی ، چوبی مناسب برای یک سوله شیک و با کیفیت است که می تواند بار هوای نامساعد را تحمل کند !

نه تنها به صورت خارق العاده ای به عنوان روکش کاری عمل می کند ، بلکه بلوط اروپایی متفاوت نیز به نظر می رسد . رنگ قهوه ای زرد و دانه مستقیم متمایز آن همچنین این چوب را به یک چوب جذاب و زیبا از نظر ظاهر تبدیل می کند که همچنین یک روکش مناسب است و پایان بندی هر کاری را زیبا می کند .

در حین نصب این چوب مراقب باشید – بلوط با آهن واکنش نشان می دهد ، بنابراین استفاده از مهره یا پیچ های فولادی ضد زنگ یک امر ضروری است !

2 . سرو قرمز غربی

سرو قرمز برای روکش کردن
سرو قرمز برای روکش کردن

قابل توجه بسیاری از معماران ، طراحان و اصلاح کنندگان خانه ، Western Red Cedar  گزینه ای زیبا برای هر نوع روکش فلزی است .

همانطور که از نام این چوب پیداست ، این چوب یک رنگ قهوه ای یا صورتی مایل به قرمز دارد و دارای رگه های قرمز تیره تر است – که در هنگام استفاده جذابیتِ فوق العاده خود را به خانه می دهد .

این گونه در کنار زیبایی ظاهری ، از ویژگی های فیزیکی خارق العاده ای برخوردار است ، فوق العاده پایدار ، بادوام ، سبک و دارای مقاومت بسیار چشمگیر و طبیعی در برابر پوسیدگی است – که همچنین به این معنی است که نیازی به درمان ندارد و می تواند به طور طبیعی هواساز باشد .

باز هم ، هنگام نصب دقت کنید. در مقابله با فلزاتِ خاص از خود رنگِ قرمز مایل به سیاه تولید می کند بنابراین مهره یا پیچ های فولادی ضد زنگ در کار با این چوب ضروری است .

3 .  صنوبر سیبری

صنوبر سیبری
صنوبر سیبری

چوب صنوبر سیبری نوع دیگری از روکش های الوار است که کاملا برای یک پروژه سوله باغ مناسب است – جذاب و قوی .

این چوب دارای دسته های نامرتب گره های کم ، دانه ای مستقیم و در سایه های مختلف زیبا از زرد تا قهوه ای مایل به قرمز ، صنوبر سیبری گزینه ای مناسب برای خانه باغ یا مخفیگاه با ظاهری طبیعی است .

صنوبر سیبری به آرامی رشد می کند و از رزین سرشار است ، این ماده برای چوب نرم – 575 کیلوگرم در متر مربع بسیار متراکم است ، این بدان معنی است که این چوب بسیار مقاوم است .

با استفاده از این چوب می توانید یک پایان بندی بسیار خوب داشته باشید ، صنوبر سیبری را می توانید به طور طبیعی با 50 سال + عمر حفظ کنید !

چوب صنوبر سیبری به A (Unsorted I-III) و  B  (Sawfalling I-V)طبقه بندی می شود .

دسته A گره های نادر و کوچک تر را امکان پذیر می کند ، در حالی که دسته B گره های بیشتری در هر تخته دارد – اما هر دو برای روکش های سوله باغ عملکرد بسیار خوبی دارد .

4 . ترمووود

چوب ترمووود
چوب ترمووود

اگر بودجه کمی دارید اما هنوز هم می خواهید برای روکش خانه باغ خود ، چوبی با عملکرد بالا و زیبا داشته باشید ، ترمووود را از دست ندهید .

این چوب در مقابل پوسیدگی مقاوم و پایدار است .

ترمووود با تصفیه گرما و بخار اصلاح می شود ، این به چوب ویژگی های فیزیکی بی عیب و نقصی می دهد که متناسب با هر پروژه ای بتوان به عنوان روکش خارجی از آن استفاده کرد.

از چه نمایی روکش برای سوله باغ استفاده کنیم ؟

همان اندازه که نوع چوبی که انتخاب می کنید مهم است مشخصات آن بسیار مهم است – در ادامه مقاله چسباندن روکش را به یکدیگر برای تان توضیح می دهیم.

شکل های مختلف برای برنامه های مختلف مناسب ترند .

روکش کشتی مترادف سوله باغ است ، به گونه ای طراحی شده است که به صورت افقی متناسب باشد و دارای شکل منحنی صاف برای کمک به خالی شدن آب باران است . 

فرم های روکش مناسب انواع مختلف دیگری نیز دارند – این موارد شامل لبه تیز ، زبانه ، V- Groove و سایه شکاف است .

نویسنده : ن . پاکزاد

مقالات مرتبط با مبلمان چوبی:

WhatsApp us