تفاوت بین میز کنسول و هاچ و بوفه

بوفه , میز کنسول
بوفه , میز کنسول چوب

تفاوت بین بوفه و میز کنسول

هنگامی که به دنبال مبلمانی هستید که به عنوان فضای ذخیره سازی بیشتری برای اتاق ناهارخوری شما باشد ، ممکن است با چندین گزینه متفاوت روبرو شوید که به نظر شبیه به هم هستند اما نام های متفاوتی دارند . ممکن است با  بوفه ، قفسه ، کریدنزا ، کابینت ، کنسول یا سرور مواجه شوید . دانستن اینکه چه تفاوت هایی بین این انواع مختلف مبلمان وجود دارد که به نظر می رسد همه آنها در نهایت یکسان هستند ، واقعاً دشوار است .

خوشبختانه ، کارشناسان دکوراسیون چوبی در اینجا هستند تا به شما کمک کنند .

یک دکوراسیون با این همه کارکرد شایسته نام های زیادی است . بیایید تفاوت‌ های بین بوفه و هاچ را بررسی کنیم .

بوفه

بوفه یک فضای ذخیره سازی بزرگ و زیاد است . از ویژگی های متمایز آن پایه های کوتاه و کابینت های آن است که حتی ممکن است تا سطح زمین برسد .

بوفه ها می توانند در مجموعه ای از سبک ها و با بسیاری از ویژگی های مختلف ارائه شوند . بوفه مدرن اغلب براق است و می تواند پایه های کمی بلندتر از بوفه های سنتی داشته باشد .

وقتی بوفه ها در اتاق نشیمن قرار می گیرند ، می توانند به عنوان یک مرکز توجه عمل کنند . بوفه ها به دلیل فضای ذخیره سازی زیادی که دارند و اکثر تلویزیون ها می توانند به راحتی در بالای آنها قرار بگیرند ، گزینه بسیار خوبی برای یک مرکز در خانه هستند .

هنگامی که بوفه در یک سرسرا قرار می گیرد ، می توان از آن بوفه برای پذیرایی از مهمانان با مکانی که برای نگهداری کلید ، پست و اقلام تزئینی استفاده می شود ، استفاده کرد .

میز بوفه

میز بوفه ، بسیار شبیه به بوفه ، مبلمانی است که فضای ذخیره سازی طولانی و زیادی دارد . بوفه ها معمولاً قسمت مهمی از مبلمان بین این دو هستند . بوفه ‌ها اغلب می‌ توانند کابینت ‌های بزرگ ‌تر و پایه های کوتاه ‌تری داشته باشند که باعث می‌ شود در کمترین فاصله از سطح زمین قرار بگیرند .

در نهایت ، یک بوفه و یک میز بوفه نام‌ های قابل تعویض برای یک قطعه مبلمان هستند . نام فقط بر اساس مکان قرارگیری مبلمان تغییر می‌ کند . بوفه ای که در اتاق غذاخوری قرار می گیرد میز بوفه نامیده می شود ، اما هنگامی که به اتاق نشیمن منتقل می شود ، تنها به آن بوفه می گویند .

بوفه ها به عنوان یک تکه مبلمان عالی برای اتاق غذاخوری شما عمل می کنند . ظروف نقره ، بشقاب های سرو و کتانی اغلب در بوفه ها نگهداری می شوند . میزهای کم ارتفاع آنها سطح بسیار خوبی برای سرو غذا ، قهوه یا چای در هنگام پذیرایی از مهمانان ایجاد می کند .

هاچ

هاچ مجموعه ‌ای از قفسه‌ ها یا کابینت‌ ها است که در بالای واحد پایینی با پیشخوان قرار می‌ گیرد که معمولاً از بوفه یا میز بوفه تشکیل شده است . یک هاچ می تواند کم ارتفاع با قفسه های باز یا بلند با کابینت های بسته باشد .

هاچ ها اغلب برای نمایش ظروف چینی و شیشه ای استفاده می شوند . هاچ ها را می توان به عنوان میز و همچنین در اتاق ناهارخوری یا به عنوان مبلمان آشپزخانه استفاده کرد . بسیاری از هاچ ها دارای یک آینه در پشت قفسه هستند تا توهم عمق و فضای بیشتری را به اتاقی که در آن نگهداری می شود اضافه کند .

از قفسه می توان برای سرو غذا ، چای یا قهوه استفاده کرد . فضای ذخیره سازی هاچ معمولاً به اندازه کافی بزرگ است که بتواند اقلام بزرگ یا نامناسب مانند بشقاب های کیک یا بشقاب های بزرگ سرو را ذخیره کند .

سنتی ترین استفاده از هاچ نمایش زیبای چینی است . هاچ ها اغلب دارای کشوهایی در زیر پیشخوان هستند تا ظروف تخت را علاوه بر رومیزی ها و ملحفه های تا شده نگهداری کنند.

دکوراسیون چوب واقعی دارای مجموعه گسترده ای از دکوراسیون است که برای ایجاد فضای ذخیره سازی بیشتر مناسب است . چه به دنبال بوفه ای برای افزودن به سرسرای خود برای یک ورودی چشمگیر ، یک قفسه برای نمایش ظروف چینی سرو خود ، یا یک بوفه برای نگهداری رومیزی و کتانی هستید ، ما راه حل عالی مبلمان را برای شما و خانه شما داریم .

بوفه ها ، کنسول ها و میزهای بوفه ، چه تفاوت هایی دارند ؟

در صنعت  دکواسیون چوبی ، بوفه ، میز کنسول و میز بوفه همگی از مبلمان اتاق ناهارخوری محسوب می شوند . اصطلاحات ” بوفه ” و ” میز بوفه ” اغلب اشتباه گرفته می شوند زیرا به یک نوع مبلمان اشاره می کنند . به گفته اکثر متخصصان ، تفاوتی بین بوفه و میز بوفه وجود ندارد ، به جز اینکه وقتی کشوها و سینی های تاشو وجود دارد ، از بوفه استفاده می کنید ، در حالی که میز بوفه همیشه به آنها مجهز نیست .

در همین حال ، میز کنسول نوعی مبلمان اتاق ناهارخوری است که می تواند به تنهایی ایستاده یا در مقابل یک دیوار مقابل میز کنسول دیگری قرار گیرد . در ابتدا برای تحمل وزن یک آینه روی میز کنسول طراحی شده بود اما اکنون به میزی تبدیل شده است که صرفاً برای اهداف تزئینی طراحی شده است .

در اینجا تفاوت بین بوفه ، کنسول و میز بوفه شرح داده می شود :

میز بوفه در مقابل میز کنسول

عملکرد اصلی یک بوفه ارائه فضای ذخیره سازی اضافی در اتاق غذاخوری یا ورودی است . آنها معمولاً قطعات جامد هستند ، اما طرح ‌های باز نیز وجود دارند که جلوی شیشه ‌ای یا چوبی دارند . میز کنسول نوعی مبلمان اتاق ناهارخوری است که به صورت مستقل طراحی شده و در مقابل دو دیوار قرار می گیرد و معمولاً کشو ندارد .

در ابتدا به عنوان جایگزینی برای آینه ای طراحی شده بود که مردم زمانی بالای میز کنسول خود آویزان می کردند ، زیرا نمی توانست وزن زیادی را تحمل کند. امروزه آنها قطعات تزئینی منحصر به فردی هستند که اغلب در راهروها یا اتاق های غذاخوری استفاده می شوند . میز بوفه نوعی مبلمان اتاق ناهارخوری است که می تواند غذا سرو کند ، ظروف پذیرایی را نمایش دهد و فضای ذخیره سازی ارائه دهد .

یک قفسه باز در زیر میز دارند ، بنابراین می توان از آن برای نگهداری ظروف بزرگ در زمانی که برای سرو غذا استفاده نمی شود استفاده کرد . سبک های مختلفی برای میزهای بوفه وجود دارد ، اما تفاوتی بین آنها و بوفه ها وجود ندارد .

بوفه , میز کنسول چوب
بوفه , میز کنسول چوب

میز کنسول بوفه

میز کنسول بوفه قطعه ای از مبلمان اتاق ناهارخوری است که به تنهایی قرار می گیرد و معمولاً کشو ندارد . در ابتدا برای تحمل وزن یک آینه روی میز کنسول طراحی شده بود اما اکنون به میزی تبدیل شده است که صرفاً برای اهداف تزئینی طراحی شده است . بوفه ها اغلب به سینی های تاشو مجهز می شوند و گاهی اوقات شامل کابینت هایی در زیر میز هستند . این مبلمان همه کاره شامل هر نوع میز بالای 96 سانتی متر است .

بوفه , میز کنسول چوب
بوفه , میز کنسول چوب

نتیجه

بوفه ها ، کنسول ها و میزهای بوفه همگی قطعات انحصاری مبلمان اتاق غذاخوری هستند که می توانند به تنهایی قرار بگیرند و فضای ذخیره سازی را ارائه دهند . بوفه ، میز بوفه و هاچ تفاوتی با هم ندارند ، به جز جایی که در تعداد کشوهایشان با هم تفاوت دارند .

میز کنسول نوعی مبلمان اتاق ناهارخوری است که به تنهایی قرار می گیرد و معمولاً زیر میز خود کشو ندارد ، در حالی که میز بوفه همان است با این تفاوت که یک قفسه باز در زیر میز یا قسمت میز دارد که می توانید در آن اقلام بزرگ ذخیره کنید . بوفه ها به دلیل نداشتن کشو شبیه میزهای کنسول هستند ، اما دارای سینی های تاشو هستند و گاهی اوقات شامل کابینت هایی در زیر میز نیز هستند .

راهنمای خرید بوفه چوبی

بوفه , میز کنسول چوب
بوفه , میز کنسول چوب

در حالی که برخی ممکن است آن را به عنوان یک بوفه بشناسند ، میز بوفه چوبی به عنوان یک مکمل عالی برای هر خانه ای عمل می کند ، صرف نظر از اینکه آن را با چه نامی انتخاب می کنید . میز بوفه به طور سنتی در اتاق غذاخوری خانه نگهداری می شود و یک واحد ذخیره سازی مفید برای همه ظروف ، فنجان ها و کارد و چنگال شما فراهم می کند .

بوفه در فرانسه منشا گرفت و در قرن هجدهم به عنوان یک وسیله محبوب برای اتاق ناهارخوری مورد توجه قرار گرفت . قبل از ظهور بوفه ‌ها ، غذاها روی سطوح صاف و بلند سرو می‌ شد . با ادامه تکامل بوفه ، قطعاتی که برای سرو استفاده می ‌شد بزرگ تر شدند .

اجزای ذخیره سازی داخلی با طولانی شدن قطعات شروع به گنجاندن کردند . قفسه بندی باز و بسته نیز به یک انتخاب محبوب برای خریداران بوفه تبدیل شد . خرید از هر فروشگاه دکوراسیون چوبی که وسایل اتاق ناهارخوری را ارائه می دهد یا حتی یک مغازه عتیقه فروشی که دارای طیف گسترده ای از قطعات اتاق غذاخوری مدرن و یا سنتی است ، آغاز می شود .

ویژگی های بوفه چوبی

بوفه , میز کنسول چوب
بوفه , میز کنسول چوب

زمانی که بوفه برای اولین بار معرفی شد ، قرار بود برای صاحبان خانه مکانی امن و محکم برای نمایش ظروف چینی خوب خود فراهم کند . بوفه همچنین مکانی را به صاحبانش می ‌داد تا در صورت داشتن سرویس غذاخوری رسمی ، غذای خود را تنظیم کند .

معمولاً طرح‌ های بوفه مالک را قادر می ‌سازد تا ظروف شیشه ‌ای خود را به رخ بکشد و در عین حال آن را ایمن نگه دارد . در هنگام خرید بوفه باید به نکات مختلفی توجه کرد ، مانند سبک قفسه بندی ، وجود درب کابینت ، و سایر تسهیل کننده های مهم ذخیره سازی .

در ادامه به بررسی دقیق‌تر این ویژگی‌های حیاتی می‌پردازیم .

قفسه بندی

بوفه , میز کنسول چوب
بوفه , میز کنسول چوب

مهم نیست که چه نوع بوفه ای را انتخاب می کنید ، به نوعی قفسه بندی مجهز خواهد بود . بسته به نیازهای شخصی شما ، قفسه ها می توانند برای اهداف کاربردی یا صرفاً برای نمایش استفاده شوند . این بستگی به درب بوفه و محل قفسه دارد . اگر یک بوفه با قفسه ‌های باز انتخاب کنید ، به چندین ردیف قفسه دسترسی دارید ، اما به محفظه کابینت دسترسی ندارید .

اگر مایل به خرید بوفه برای اهداف نمایشی هستید ، مهم است که قبل از انتخاب ارتفاع قفسه را بررسی کنید . مگر اینکه قفسه هایی با ارتفاع مناسب انتخاب کنید ، در غیر این صورت تلاش شما برای به رخ کشیدن آن مجموعه چینی خوب یا ظروف پایه کریستالی بیهوده خواهد بود .

از آنجایی که کابینت آشپزخانه قبلا وجود نداشت ، بوفه ها به طور برجسته در تمام قسمت های اتاق غذاخوری به نمایش گذاشته می شدند . ترتیبات رسمی غذاخوری به داشتن مکانی برای نگهداری بشقاب های سرو بستگی داشت . امروزه از بوفه مدرن نیز به دلایل ذخیره سازی استفاده می شود ، اما ناهار خوری خوب دستخوش نوسازی شده است .

درب کابینت

بوفه , میز کنسول چوب
بوفه , میز کنسول چوب

از چوب و شیشه هر دو در ساخت درب کابینت بوفه استفاده می شود . مواد مورد استفاده بستگی به طراحی خاص بوفه دارد . طراحی بوفه سنتی معمولاً از چوب برای درب کابینت خود استفاده می کند ، در حالی که اکثر درب های کابینت مدرن با در نظر گرفتن شیشه طراحی شده اند . شیشه می تواند ساده باشد یا کسانی که به دنبال شکوفایی طراحی هستند ممکن است شیشه مات را انتخاب کنند .

درب ها یا دارای لولا هستند یا می توانند به صورت کشویی باز و بسته شوند . گزینه درب کشویی برای خانه هایی که فضای محدودی دارند بهترین است . اگر فضایی برای باز و بسته کردن درب های لولایی ندارید ، بهتر است از درب های کشویی استفاده کنید .

قفسه های شراب

بوفه , میز کنسول چوب
بوفه , میز کنسول چوب

برای کسی که به دنبال یک بوفه برای نوشیدنی هایش است ، این گزینه وجود دارد که یکی را با یک محفظه مخصوص در دسترس برای ذخیره تمام نوشیدنی های گران قیمت خود خریداری کند . در حالی که در گذشته قفسه شراب قابل جدا شدن بود ، بوفه های مدرن قفسه شراب را در طراحی خود گنجانده اند .

برخی از بوفه ها شامل قفسه برای نوشیدنی به عنوان یک کشوی محفظه هستند ، در حالی که برخی دیگر یک کمد کامل را برای نگهداری نوشیدنی ها اختصاص می دهند . این به صاحبان خانه این امکان را می دهد تا در صورت تمایل ، بوفه خود را به یک نوار ذخیره سازی تبدیل کنند .

هاچ بوفه

بوفه , میز کنسول چوب
بوفه , میز کنسول چوب

بوفه های مدرن شامل یک هاچ است که به قسمت بالایی نصب می شود و به طور ایمن به مرکز بوفه در پشت بسته می شود . هاچ فضای ذخیره سازی اضافی را فراهم می کند و یک عنصر طراحی معاصر است که در سال های اخیر اضافه شده است .

مکان و اندازه

بوفه , میز کنسول چوب
بوفه , میز کنسول چوب

تطبیق پذیری بوفه به این معنی است که می توان آن را در هر اتاقی که انتخاب کردید قرار دهید ، حتی اگر اکثر خانواده ها آن را در قسمت غذاخوری قرار می دهند . بسته به چیدمان خانه ، بوفه می تواند به عنوان کریدنزا یا حتی جایگزین کمد مورد استفاده قرار گیرد . حتی برخی از خانه ها از آنها به عنوان فضای ذخیره سازی رسانه استفاده می کنند و دی وی دی و سی دی خود را در کشوهای بوفه نگه می دارند .

ارتفاع بیشتر بوفه ها تقریباً 92 سانتی متر است . اکثر بوفه ها به گونه ای ساخته شده اند که ارتفاع میز ناهارخوری متوسطی دارند . قبل از انتخاب یک بوفه برای بردن به خانه ، باید برای تان مهم باشد که اندازه گیری های مناسب را انجام دهید . عرض و عمق می تواند متفاوت باشد و هیچ کس نمی خواهد بوفه ای بخرد که خیلی بزرگ باشد یا خیلی کوچک باشد .

بوفه ها نباید آنقدر بزرگ باشند که بر هر چیز دیگری در اتاق غلبه کنند و در عین حال اندازه کافی داشته باشند که در پس زمینه محو نشوند . دانستن اینکه بوفه دقیقاً در کجای خانه قرار می گیرد قبل از خرید کمک زیادی به شما می کند .

در مجموع ، طراحی بوفه از زمان شروع اولیه آنها در فرانسه تغییر چندانی نکرده است . این بوفه برای ارائه کمک های مورد نیاز صاحبان خانه برای نمایش و سرو شام مجلل خود قرار داشت و از آن زمان به بعد ، بوفه تبدیل به قسمتِ مهمی در اتاق غذاخوری شده است .

هنگام تصمیم گیری در مورد یک بوفه چوبی ، حتماً انواع فروشگاه ها و تولیدکنندگان را بررسی کنید تا بتوانید بوفه ای را تهیه کنید که به بهترین وجه نیازهای شخصی شما را برآورده می کند و به خوبی با طرح و طراحی موجود شما مطابقت دارد .

مترجم : حسین عتیقی

کلمات کلیدی : بوفه چوبی  ، انواع بوفه چوبی ، تفاوت هاچ و بوفه چوبی

منبع huset.com

مطالب مرتبط با میز کنسول چوبی :

WhatsApp us