بایدها ونبایدها در استفاده از رنگ آبی

اگر جنبه آرامش بودن و تسکین دهندگی آن مد نظرتان است باید از طیفهای آبی فیروزه ای استفاده کنید.این طیفها چون از دل طبیعت بیرون امده اند میتوانند بسیار ارام بخش باشند.

برای اتاق نشیمن و فضاهای پر رفت امد باید از طیفهای گرم آبی از قبیل آبی نیلی و آبی کبالتی استفاده کنید.این نوع ابی بسیار انرژی بخش ومحرک بوده وبرای چنین فضاهایی بسیار مناسب است.

دکوراسیون رنگ آبی

دکوراسیون رنگ آبی

در اتاق نشیمن باید از طیفهای بسیار تیره رنگ ابی از قبیل سورمه ای یا ابی اقیانوسی در شب استاده کرد زیرا این طیف ابی احساسی شاعرانه و نرم به فضا میدهد و برای فضای ناهارخوری بسیار مناسب است.

ابی های ملایم مثل ابی اسمانی سبب پایین امدن فشارخون و درمان بیخوابی و در نتیجه به ارامش رسیدن فرد میشود از اینرو این طیف باید در اتاق کودک اتاق خواب و سرویس بهداشتی استفاده کرد.

برای گچبری های اتاقی که با ابی تیره نقاشی شده است از رنگ سفید استفاده کنید.تضاد در این حد فاحش سبب خراب شدن و تخریب تاثیر رنگ ابی خواهد شد و فضا کوچکتر به نظر میرسد.

دکوراسیون رنگ آبی

دکوراسیون رنگ آبی

در خصوص استفاده از وسایل سفید در اتاقی به رنگ ابی خساست به خرج ندهید برای مثال حوله های سفید در یک سرویس بهداشتی ابی یا مبلمان سفید در اتاق نشیمنی به رنگ ابی ملایم میتواند روح و طراوت را به فضا دعوت کند و زیبایی فضا را چندین برابر سازد.

از استفاده از مقداری رنگهای متضاد همچون نارنجی یا مقداری صورتی در کنار ابی نترسید زیرا این کار به فضا جان میدهد وسبب افزایش جذابیت فضا خواهد شد.

دکوراسیون رنگ آبی

                        دکوراسیون رنگ آبی

http://www.tebyan.net/

WhatsApp us