با  انتخاب درب چوبی متناسب با سبک شخصی و نمای بیرونی منزل خود  سلیقه خود را نشان دهید .

 کدام قسمت یک خانه مانند یک درب ورودی چوبی زیبا و جذاب به مهمانان خوش آمد می گوید . خوشبختانه امروز سبک های مختلفی برای انتخاب وجود دارد – اطمینان حاصل کنید که فقط ظاهر و طرحی را که می خواهید پیدا خواهید کرد . علاوه بر این ، هر یک از سبک های ذکر شده در زیر باید گزینه های موجود در چوب و فایبرگلاس را داشته باشد – دو ماده درب که بیشتر استفاده می شود . شما همچنین می توانید گزینه های فلزی را پیدا کنید – ماده دیگری که اغلب بدنبال آن هستند .

در اینجا نگاهی کوتاه به برخی از محبوب ترین سبک های بازار می اندازیم .

درب جلو سنتی

دربهای کلاسیک ممکن است دارای صفحات برجسته در هر تعداد از دو تا دوازده باشد . آنها همچنین ممکن است دارای درج های شیشه ای با پیچ دستی یا صفحه های رنگی باشند . این سبک ها به طور سنتی در گزینه های چوب ، فلز و فایبرگلاس که از قبل آویزان شده و پس از خرید آماده نصب هستند ، وجود دارد . گزینه های سفارشی برای درب های سنتی نیز موجود است . اگر به دنبال دستیابی به طرحی خاص هستید یا در خانه ای زندگی می کنید که دهانه درب اندازه استاندارد ندارد ، این می تواند بسیار مفید باشد .

درب جلو صنعتی

درهای خانه به سبک صنعتگران از چوب یا فایبرگلاس ساخته می شوند و اغلب دارای خطوط مستقیم با ظاهری الهام گرفته از شاکر هستند ، که برای بسیاری از خانه ها بسیار محبوب است – از کلبه ها گرفته تا مکان های بزرگ کوهستانی درهای صنعتگر می توانستند یک پنجره در بالا با شیشه های رنگی یا شیشه های طرح دار سیاه یا چوب و دو یا سه صفحه پانل برجسته مستطیلی شکل در پایین آن داشته باشند . یکی دیگر از گزینه های محبوب درب های صنعتگر ، یک درج شیشه ای بزرگ است ( به همان سبکی که در بالا ذکر شد ) که نمای سخاوتمندانه تری به فضای بیرونی ارائه می دهد . مانند سایر سبک ها ، گزینه های سفارشی نیز در دسترس هستند .

درب جلو نوین ( مدرن )

خطوط مستقیم و براق نیز یکی از اجزای متداول موجود در درب های چوبی جلو به سبک مدرن است ، اما به روشی استفاده می شود که آنها را از دربهای سبک صنعتگر جدا می کند . علاوه بر این ، ممکن است صفحه های مسدود یا مربع شکل یا شیشه های مات یا شفاف را ببینید . مینیمالیستیک به سبک آنها – در عین حال اغلب در ابعاد بزرگ – سخت افزاری که در درب های مدرن دیده می شود از همان سبک خطوط تمیز پیروی می کند .

درب جلو روستایی

درب هایی به سبک روستایی که اغلب در کابین ها و خانه هایی که نمای بیرونی چوب ، سنگ یا آجر دارند ، اغلب از چوب ساخته می شوند . ممکن است قوسی یا به شکل مستطیل سنتی باشند . از آنجا که بسیاری از درهای روستایی دارای ضخامت و رفتاری هستند که نشان دهنده مقاومت است ، ممکن است سخت افزار بزرگی را پیدا کنید که آنها را همراهی می کند . صفحات برجسته ، خطوط نمره دار و شیشه های شفاف از دیگر ویژگی هایی است که معمولاً در درب های روستایی یافت می شود .

قوس دار

در حالی که درهای قوسی ممکن است در انواع مختلفی از جمله سنتی ، صنعتگر و روستایی قرار بگیرند ، اما طراحی منحنی آنها ظاهر و جذابیت متمایزی را به آنها می بخشد . این درب ها به احتمال زیاد سفارش خاصی دارند یا سفارشی ساخته می شوند تا متناسب با مشخصات دقیق خانه شما باشند . سبک منحنی یک ویژگی معماری چشم نواز را با جذابیت های فراوان ارائه می دهد .

نصب درب ورودی جلو با چراغ های فرعی

با این انتخاب محبوب درب ، نور و سبک طبیعی را به فضای بیرونی خانه خود وارد کنید .

نمونه ای از درب های چوبی
نمونه ای از درب های چوبی

بعضی اوقات نمای بیرونی خانه به ظاهری اساسی یا تزئینی بیشتر از یک درب چوبی ورودی نیاز دارد . چراغ های فرعی ، پنجره های باریکی که درب  چوبی ورودی را قاب می گیرند ، یک روش جذاب و مفید برای ارتقا ایوان یا زیبا شدن خانه شما هستند .

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مزایا و همچنین سبک ها و اندازه های موجود ، ادامه مطلب را بخوانید .

فواید

یکی از بزرگترین مزایای چراغ های فرعی – آنهایی که دارای شیشه های شفاف و نیمه شفاف هستند – این واقعیت است که باعث می شود نور طبیعی به خانه شما سرازیر شود . این نه تنها می تواند یک منبع نور برای روز باشد ، بلکه می تواند با نور کافی دادن به آنجا ، زیبای بیشتری به درب چوبی خانه شما بدهد .

چراغ های فرعی کاملاً شفاف ، همچنین به شما امکان می دهد هنگام زنگ درب ، می توانید شخص پشت درب را ببینید  – بدون اینکه بخواهید از چشمی کوچک سنتی نگاه کنید . علاوه بر این ، بسیاری از حیوانات خانگی دوست دارند روز را در زیر چراغ بگذرانند ، که ( طوری طراحی شده که همه جا را روشن می کند  ) منظره ای از فضای باز را ارائه می دهد که اغلب برای آنها  به اندازه مناسب است .

سرانجام ، همانطور که در بالا ذکر شد ، اگر ورودی شما کمی بیشتر به محتوای بیشتری احتیاج دارد یا اگر می خواهید از یک پنجره چوبی را در نمای جلو خانه خود باز کنید ، چراغ های فرعی می توانند راهی عالی برای تحقق این امر باشند .

سبک های موجود

فایبرگلاس و درهای ورودی چوبی دو نوع متداول درب ها هستند که گزینه چراغ های کناری را ارائه می دهند . بسیاری از این درب ها دارای درج های شیشه ای با اسکرول ، شیشه های رنگی یا نقش و نگار طراحی هستند و چراغ های جانبی را می توان با این درج ها مطابقت داده یا هماهنگ کرد . چراغ های فرعی ممکن است در تمام طول وجود داشته باشند ، به این معنی که شیشه بیشتر طول درب را اجرا می کند . آنها همچنین ممکن است جزئی از شیشه درست در قسمت بالا یا به شکل بیضی متمرکز باشند . یا ممکن است دارای شیشه ای باشند که سه چهارم نور جانبی را پوشش می دهد . اگر فقط به یک چراغ فرعی نیاز دارید – به جای یک جفت که درب منزل شما را قاب می کند – سبک های موجود در این گزینه را می توان بصورت سفارشی سفارش داد . علاوه بر این ، بسیاری از چراغ های فرعی را می توان با نقطه های کور شخصی تنظیم کرد که باعث ایجاد حریم خصوصی می شوند و به شما امکان کنترل نور را می دهند .

یک گزینه اضافی برای یادداشت ترانزم است که با سبک ، اندازه و طرح چراغ های فرعی هماهنگ شده و در بالای درب قرار می گیرد تا نور از این فضا عبور کند . از آنجا که نه تنها سبک درب ، بلکه سبک پنجره ها نیز مطابقت دارد ، هنگام انتخاب باید مطمئن شوید که نمای کل خانه خود را در نظر بگیرید .

اندازه ها

با توجه به ماهیت منحصر به فرد و تنوع درب و اندازه چراغ های عقب ، بیشتر درهای ورودی چوبی جلو با چراغ های فرعی به سفارش احتیاج دارند . این همچنین به شما امکان شخصی سازی درب با ویژگی های فوق را می دهد . فروشگاه های بهسازی منزل گزینه های اساسی سخت افزار را انجام می دهند . این ها به طور سنتی از یک درب استاندارد با چراغ های کناری 25 سانتی متری  بهره می برند . گزینه های prehung که پیدا خواهید کرد عموماً  152- x  203 سانتی متر یا  162 – x  203  سانتی متر هستند ، از جمله در و دو چراغ عقب . اگر از اندازه دهانه خارجی خود اطمینان ندارید ، قبل از خرید با یک پیمانکار یا مشاور حرفه ای مشورت کنید .

نویسنده : حسین عتیقی

کلمات کلیدی : درب چوبی ، طراحی درب چوبی ، انواع درب چوبی ، سبک های مختلف درب چوبی

مقالات مرتبط با درب چوبی:

WhatsApp us