با یک ورودی فوق العاده زیبا – و جادار – به خانه خود با نه یک درب ، بلکه دو درب خارجی حسی متفاوت ببخشید .

درب های دوتایی می توانند جذابیت زیادی به خانه بدهند . اعم از اینکه این درب ها در یک خانه مدرن ، سنتی ، روستیک یا هر سبک دیگری نصب شده باشند ، به نظر می رسد حضور این نوع درب ها نشانۀ استقبال گرم و مهمان نواز از میهمانان است – و مطمئناً این درب احساس راحتی و آرامش را به اندازۀ کافی به شما و میهمانانتان می دهد که بتوانید زمان های بعدیِ خود را به خوبی سپری کنید .

سبک های درب ورودی دو تایی

همانطور که می دانید درب های دوتایی دقیقاً مانند درب های تک ورودی در سبک ها و مواد متنوعی عرضه می شوند . انتخاب هایی در چوب ، فایبرگلاس و فلز پیدا خواهید کرد که همه مزایا و ملاحظات منحصر به فرد خود را دارند . در مورد طراحی ها ، بسیاری از افراد وقتی درب های ورودی دوتایی به ذهنشان خطور می کند ، به طور خودکار سنتی فکر می کنند ، با این وجود تعداد مساوی از گزینه ها در سبک های روستایی ، کلاسیک و مدرن وجود دارد که همه آنها می توانند به ورودی خانه شما ظاهری زیبا ببخشند . شما همچنین می توانید میزان نوری را که می خواهید به خانه خود وارد کنید در نظر بگیرید . به عنوان مثال ، اگر یک درب شیشه ای به میزان زیادی به نور اجازۀ ورود می دهد ، در نظر بگیرید که با درب دوتایی تا چه اندازه نور به خانۀ شما وارد می شود . هنگام انتخاب سَبک باید بدانید که بسیاری از درب های شیشه ای برای کمک به کنترل این نور پرده های داخلی را ارائه می دهند . این فقط یکی از ملاحظاتی است که ممکن است لازم به بیان باشد .

اندازه ها

مانند هر درب خارجی ، خرید و نصب و اندازۀ مناسب ، یکی از بزرگ ترین ضروریات است . اگر درب از تناسب مناسبی برخوردار نباشد ، احتمال ورود هوا یا خروج هوا از خانه وجود دارد که در طولانی مدت می تواند به صورتحساب های بالایی از مصرف انرژی اضافه شود . با داشتن درب های دوتایی این نگرانی بیشتر خواهد بود زیرا این نوع درب ها باید در مرکز یکدیگر برای ایجاد ایمنی باشند . خرید یک مجموعه با سیستم قفل سه نقطه ای ( بالا ، پایین و مرکز ) همچنین می تواند به اطمینان از بسته بودن درب ها و ایمن بودن درب ها کمک کند .

مزایا و معایب

به لطف باز شدن قاب سخاوتمندانه ، درب های دوتایی هنگام استفاده از وسایل بزرگ به خانه و خارج از خانه کمک می کند . این نوع درب ها همچنین می تواند تعادل را برای فضای داخلیِ بزرگی که دارای تعدادی پنجره یا نمای گسترده باشد فراهم کند . علاوه بر این ، درب های دوجدارۀ شیشه ای می تواند تناوب از نور طبیعی و نمای گسترده ای را ارائه دهند . با این حال ، مهم است که در نظر بگیرید که خانه شما ممکن است نسبت به عناصر بیرون کمی متفاوت باشد . همچنین توجه داشته باشید که درب های دوتایی ممکن است به دلیل ماهیت قفل مرکزی ، راحت تر ساخته شوند . اگر درب های ورودی شیشه ای را انتخاب می کنید ، می توانید یک پنجره یا پرده های داخلی را نیز در نظر بگیرید که می تواند از حریم خصوصی شما محافظت کند و به شما کمک کند تا میزان نوری که به خانه شما وارد می شود را کنترل کنید .

جوانب مثبت و منفی یک درب جلویی چوبی

درب های ورودی چوبی دارای جذابیت و فواید زیادی هستند ، با این حال برخی از ملاحظات را نیز باید در نظر گرفت . قبل از انتخاب درب ورودی چوبی ، همه موارد را به خوبی بشناسید .

مزایای درب های شیشه ای
مزایای درب های شیشه ای

درب های چوبی دارای ویژگی غنی از ظاهر و زیبایی هستند . شاید این را بتوان به دانه های چوب طبیعی ، ظاهر غالباً لک دار ( و نه رنگ آمیزی ) و احساس سنگین و بادوام این درب ها نسبت داد . علاوه بر این ، این درب ها می توانند یک روش خیره کننده برای زیبایی بکر و خاق العاده در ورودی خانۀ شما باشند و همچنین میهمانان شما را با زیباییِ خود به وجد بیاورد . در این مقاله چند ویژگی درب چوبی آورده شده است که باید قبل از نصب در ورودی خانه خود به آن توجه کنید .

طرفداران درب ورودی دو تایی

همانطور که در بالا ذکر شد دانۀ چوب یکی از جذاب ترین ویژگی های یک درب خارجی چوبی است . مانند مبلمان چوبی ، گزینه های بی شماری از چوب وجود دارد که می توانید برای درب ورودی خانه تان انتخاب کنید . شما می توانید از یک بامبو یا ساج مدرنِ شیک گرفته تا بلوط سنتی یا چوب ماهون یا حتی یک درخت سرو یا کاج گره دار در سَبکِ روستایی تر – و یا انتخاب های زیادی که در این بین قرار دارد ، داشته باشید . صفحات درب ، قالب و هر ویژگی خاصی را که می خواهید در چوب ساخته می شود . همچنین می توانید پایان بندیِ درب خود را با لکه یا رنگ سفارشی کنید . لکه ها اغلب یک انتخاب محبوب هستند که به شما امکان می دهد دانه های طبیعی چوب را به نمایش بگذارید . اکثر این درب های ورودی نیز از چوب جامد هستند و یا دارای هسته چوب مهندسی جامد هستند ، به این معنی که از دوام و عایق بندی بالاتری نسبت به بقیه برخوردار هستند . این امر ممکن است نه تنها به نگرانی های امنیتی و صرفه جویی در مصرف انرژی کمک کند ، بلکه می تواند میزان سر و صدایی را که از خارج خانه می شنوید را کاهش دهد .

یکی دیگر از کیفیت های جذاب درب های چوبی این است که می توان آن ها را به صورت سفارشی متناسب با هر اندازه باز یا برش خورده در یک درب مخصوصِ اندازۀ خاص ساخت . در این راستا ، چوب ماده ای است که کار با آن آسان است و می تواند متناسب با نیازهای دقیق شما ساخته شود . حتی می توانید پنجره ها یا فضایی را برای قرار دادن درب های شیشه ای در یک درب سفارشی اختصاص دهید .

نکات منفی درب ورودی دو تایی

درب های چوبی به کمی دقت و نگهداری نیاز دارند تا در اوج خود به نظر برسند و عملکرد آن ها حفظ شود . به عنوان مثال ، این درب ها باید قبل یا بلافاصله پس از نصب مهر و موم شوند . اگر این مرحله مهم را انجام ندهید ، درب های چوبی ممکن است رطوبت را جذب کنند ، که باعث می شود با گذشت زمان تاب خورده یا متورم شوند . هر دو سال یک بار باید به آن رسیدگی کامل کنید . به همین ترتیب ، ممکن است لازم باشد هر چند سال یکبار لکه را تمدید یا رنگ آمیزی کنید ، زیرا ممکن است با فرسودگی نرم شده با در آن پارگی ایجاد شود .

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که درب های چوبی – به دلیل مواد سنگین – ممکن است به مرور آویزان شوند . باز هم می توان با تعمیر و نگهداری معمول یا به روزرسانی سخت افزار و فریم این مشکل را برطرف کرد .

به یک درب جلوییِ شیشه ای فکر می کنید ؟ این مقاله را تا انتها بخوانید

دلایل مختلفی برای نصب درب بیرونی تمام شیشه وجود دارد ، اما چند نکته مهم را نیز باید در نظر گرفت . در ادامه این مقاله متوجه خواهید شد که آیا درب ورودی شیشه ای مناسب خانه شما است یا خیر .

انواع درب چوبی
انواع درب چوبی

مزایای یک درب جلویی تمام شیشه

هیچ چیزی کاملاً شبیه نور خورشید در خانه ، ورودی یا فضای آشپزخانه در یک روز گرم وجود ندارد . این می تواند هم انرژی بخش و هم نشاط آور باشد و همچنین یادآوری زیبایی از خارج از خانه برای شما باشد – و یک درب ورودی کاملاً شیشه ای این فرصت را به شما می دهد تا از همه اینها لذت ببرید . با این سَبک از درب ورودی ، نور خورشید و یک منظره زیبا می تواند بدون امکان ورود باد و حشرات به خانه شما جریان پیدا کند . در واقع ، درب های شیشه ای بسیاری از مزایای ورودی در فضای باز بدون عوامل بازدارنده را به شما می دهد .

ملاحظات

با این حال ، حتی با وجود این مزایا ، قبل از انتخاب کردن درب ورودی تمام شیشه ، باید چندین ملاحظه انجام شود . برای مبتدیان ، به میزان حریم خصوصی محله خود فکر کنید . آیا شما در زیربنای جنگلی و در همسایگی افراد کمی زندگی می کنید یا در یک زیر مجموعه یا آپارتمان پرجمعیت زندگی می کنید ؟ اگر در یک منطقه پرجمعیت هستید ، ممکن است درب شیشه ای سطح حریم خصوصی یا امنیتی را که می خواهید به شما ارائه ندهد . با این حال ، قرار دادن درب در ورودی یا سمت ورودی خانه شما ممکن است یک راه حل ایده آل باشد – بدون توجه به موقعیت مکانی شما ، بهترین های هر دو جهان را به شما ارائه می دهد .

صحبت از امنیت است ، این نگرانی وجود دارد که درب های شیشه ای توسط متجاوزان احتمالی که به دنبال دسترسی به خانه شما هستند ، شکسته شود . به همین دلیل ، ممکن است بخواهید شیشه دو جداره را به جای یک صفحه در نظر بگیرید . این امر علاوه بر اینکه سطح بالاتری از امنیت را برای شما فراهم می کند ، زیرا شکستن آن دشوارتر است ، با عایق اضافی خود به حفظ گرما یا هوای خنک در داخل منزل نیز کمک می کند – بدون آن ممکن است هزینه های انرژی اضافی را تجربه کنید . اگر در آب و هوای مخصوصاً گرم یا سرد زندگی کنید ، ممکن است این ویژگی به ویژه مهم باشد .

یکی از آخرین مواردی که باید در نظر گرفت تعداد حیوانات وحشی منطقه شماست . اگر در منطقه ای با تعداد زیادی حیوان کوچک ، پرنده و موجودات دیگر زندگی می کنید یا اگر فضای سبز شما برای جلب چنین موجوداتی طراحی شده است ، بدانید که ممکن است مستعد حمله یا تلاش برای ورود به خانه شما از طریق یک درب شیشه ای باشند .

اندازه ها ، سبک ها و انتخاب ها

اگر تصمیم می گیرید که یک درب جلویی کاملاً شیشه ای مناسب خانه خود را انتخاب کنید ، متوجه می شوید که تعدادی سَبک و اندازه وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید . از درب های مدرن تر که دارای پانل های کاملاً شیشه ای با سخت افزار مدرن و قاب بندی هستند ، تا درب های جلویی شیشه ای با صفحه های تقسیم شده و چهارچوب چوبی ، گزینه ها بی پایانی هستند . همچنین می توانید نوع شیشه ای را که می خواهید روی درب خود داشته باشید انتخاب کنید . به عنوان مثال ، شیشه های مات می توانند ظاهری شفاف داشته باشند ، که باعث می شود نور در حالی که هنوز سطح خاصی از حریم خصوصی را حفظ می کند ، از آن عبور کند . البته ، شما همیشه می توانید درب را به صورت سفارشی با کار با یک توزیع کننده شیشه و یک نجار انتخاب کنید . اگر در خانه ای قدیمی و دارای درب هایی که اندازه استاندارد ندارند زندگی می کنید ، این گزینه به ویژه می تواند برای شما مناسب باشد . این امر همچنین می تواند یک روش عالی برای قرار دادن شیشه های قدیمی یا عتیقه در خانه شما باشد . به عنوان مثال ، اگر قطعه ای از شیشه های رنگی یا عتیقه را پیدا کرده یا انتخاب کرده اید ، ممکن است بتوانید با یک درب ساز یا پیمانکار ماهر برای یک قاب درب برای ساخت این شیشه های تزئینی برای ظاهری منحصر به فرد و یا حتی معمولی در خانه خود مشورت کنید .

انتخاب درب جلویی خانه

هنگام تصمیم گیری درب ورودی ، گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد . حقایق را بخوانید تا بتوانید بهترین مورد را برای نیازهای خود انتخاب کنید .

نمونه درب جلویی
نمونه درب جلویی

چوب

درب های چوبی معمولاً در موقعیت های طراحی سفارشی یا تخصصی مورد استفاده قرار می گیرند ، زیرا دستکاری آنها آسان است . با گزینه های بی شماری ( چوب ماهون ، چراغ های جانبی ، ترانس ، شیشه های تزئینی و … )  می توانید ظاهر خاصی را که برای ورودی خود می خواهید به صورت سفارشی طراحی کنید . یکی دیگر از مزایای طراحی این است که نصب شفافیت های تزئینی مانند شیشه در درب های جلوییِ چوبی راحت تر است .

یک عیب داشتن درب خارجی چوبی این است که با گذشت زمان ، قرار گرفتن در معرض عناصر می تواند باعث تاب خوردگی چوب شود و در نتیجه باعث شکستن و قابلیت درزگیری هوا در آن می شود .

فایبرگلاس

درب های فایبرگلاس به شکل سنتی چوب دست پیدا می کند

این درب های روکش دار بدون ایجاد فرورفتگی می تواند مقاومت بسیار زیادی داشته باشد . درب های فایبرگلاس نه تنها از نمونه مشابه چوبی دوام بیشتری دارند ، بلکه می تواند برای دستیابی به همان ظاهر سنتی چوب لکه دار شوند . و به لطف یک هسته عایق بندی شده ، درب های فایبرگلاس از عناصر ، محافظت بیشتری می کند . به خاطر داشته باشید که ممکن است هزینه درب های ورودی فایبرگلاس کمی بیشتر از چوب باشد ، اما صرفه جویی در مصرف انرژی در طولانی مدت می تواند اختلال را جبران کند .

فولاد

درب جلوییِ فلزی یا استیل باعث افزایش امنیت می شود .

درب های فولادی
درب های فولادی

درب های جلویی فلزی دارای کف عایق بندی شده در داخل پانل ها و فولاد در هر دو طرف هستند و ایمن ترین گزینه ها به حساب می آیند . با این حال ، یکی از مشکلات اصلی درب فلزی ، دندان درآوردن است که ترمیم آن دشوار است . این می تواند منجر به نیاز به تعویض کامل درب شود .

انواع مهر و موم

انواع مهر و موم
انواع مهر و موم

در درب های مهر و موم شده فشرده سازی از یک واشر انعطاف پذیر PVC استفاده می کنند که در چهار طرف راه ورودی قرار می گیرد . وقتی درب بسته می شود ، واشر در جای خود فشرده می شود تا یک مهر و موم محکم ایجاد کند . درب های مهر و موم شده مغناطیسی از فلز یا فولاد ساخته شده اند و دارای مهر و موم مغناطیسی مشابه آنچه در درب های یخچال یافت می شود هستند . آنها گزینه گران تری هستند ، اما به همان نسبت بسیار کم مصرف هستند .

نویسنده : حسین عتیقی

کلمات کلیدی : درب چوبی ، انواع درب چوبی ، درب چوبی دوتایی ، درب چوبی تکی

مقالات مرتبط با درب چوبی:

WhatsApp us