درب ورودی خود را با این پروژه ها زیباتر کنید تا هر زمان که به خانه می آید با دیدن زیبای درب چوبی خود حس های خوب را دریافت کنید . اگر درب ورودی خانه خود را لبخند خانه خود می دانید ، می خواهید تا آنجا که ممکن است ، جذاب و بی نظیر به نظر برسد – دقیقاً مانند لبخند روی لب شما !

برای ایجاد چنین برداشتی ، دکوراسیون درب باید مکمل معماری خانه باشد و نشان دهنده شخصیت صاحب خانه باشد . بنابراین ، فراتر از همان تاج گل فصلی قدیمی بروید و واقعاً درب ورودی خود را تازه کنید و از ایده های اینجا الهام بگیرید . سپس همه کسانی که آن را می بینند – از همسایگان و رهگذران گرفته تا اعضای خانواده – وقتی با لبخندی دوست داشتنی روبرو می شوند انها از سلیقه شما مطمئن می شوند :

13 ایده تزئین درب

خلاق باشید

درب چوبی زیبا
درب چوبی زیبا

بارزترین و مقرون به صرفه ترین روش برای تازه سازی دکوراسیون درب ، کار با رنگ تأثیرگذار است . در حالی که رنگ های روشن مانند نارنجی یا قرمز در چند سال گذشته محبوب بوده است ، اخیراً تغییر در روند درب ورودی به سمت رنگ های پررنگ ، تیره و بد حالت مانند رنگ بادمجانی ، آبی نیمه شب و ذغالی صورت گرفته است – همه سایه هایی که با نمای خنثی است .

به یاد داشته باشید که رنگ فقط برای درهای چوبی نیست .

برای یک ارتقا سریع ، می توانید درب صفحه چوبی قدیمی را از بین ببرید و درب چوبی جلوی آن را با سایه ای کاملاً جالب توجه رنگ کنید . مطمئناً ، درب های صفحه هدف خاصی را دنبال می کنند ، به شما این امکان را می دهد با وجود همه مشکلات بتوانید به راحتی نور و هوای تازه را به داخل خانه بیاورید  .

بنابراین اگر درب چوبی شما روزهای زیادی را گذرانده و فرسوده شده است  ، آن را با یک درب تزئینی جدید جایگزین کنید یا به تعمیر یک مدل قدیمی بپردازید .

پانل های درب چوبی را رنگ کنید

اگر بیش از یک رنگ مورد علاقه دارید ، چرا اجازه نمی دهید که تعدادی از آنها در درب ورودی چوبی خانه از شما استقبال کنند ؟

 پس از آماده سازی ، تمام سطح را با رنگ پایه رنگ کنید ، در جهت دانه بروید ، که احتمالاً در قسمت های مختلف درب متفاوت خواهد بود . هنگام رنگ آمیزی رنگ اضافی روی پانل ها ، برای اطمینان از لبه های دقیق ، از نوار نقاش استفاده کنید .

از شابلون استفاده کنید .

نمونه ای از درب چوبی
نمونه ای از درب چوبی

طیف الگوهای شابلون بسیار گسترده است ، سخت ترین قسمت این درب قدیمی چوبی ممکن است انتخاب  رنگ و شابلون آن باشد ! برای موفقیت در ایجاد شیب ، فقط نوک قلم مو را به رنگ آغشته کرده و مقدار اضافی آن را پاک کنید . اگر برس شما خیلی خیس است ، رنگ زیر شابلون تراوش می کند و خطوط را درهم می کند .  رنگ را با تکنیک ” تپش ” بزنید : با حرکات کوتاه و سریع ، قلم مو را روی شابلون بزنید .

آن را افزایش دهید

چرا به جای طراحی شابلون صاف ، به معنای واقعی کلمه با برجستگی درب آن را یک درجه به جلو ببرید تا بافتی به خوبی به نظر برسد ؟ یک محصول اکریلیک با وزن و پایه آب مانند Wood Icing استفاده کنید . پس از خشک شدن ، متناسب با فانتزی خود رنگ ، لکه یا لعاب بزنید ، سپس روی آن را چندین لایه پلی اورتان با پایه آب یا روغن قرار دهید تا یک پایان ساخت زیبا و با دوام باشد .

زیبای همه جانبه

یک روش رنگی محبوب برای مبلمان و دیوارهای پایه ای ، امبرا می تواند جلوه ای سه رنگ ظریف برای درب ورودی نیز ایجاد کند .

دو سایه رنگ انتخاب کنید ، یکی روشن تر ، یکی تیره تر ، و سپس این دو را مخلوط کنید تا رنگ میانی بدست آید . با ترکیب رنگ مرطوب با برس خشک به اثر ترکیبی خواهید رسید .

 نکته : برای درب ورودی ، ممکن است بخواهید تیره ترین رنگ را در پایین داشته باشید ، زیرا در آنجا ممکن است در خارج خاک بیشتری جمع شود .

نصب دستگیره کلون

درب چوبی با دستگیره کلون
درب چوبی با دستگیره کلون

تق تق ! کی اونجاست ؟ پایان دادن به شیک ترین مدل ها در دستگیره ها و دستگیره های درب جلو است . از جمله این موارد می توان به فلز برس زده ، فلز اسلحه ( نیکل گرافیت ) ، برنج ساتن ، پیوتر پرکاربرد و برنز شامپاین اشاره کرد .

اگر جایگزینی سخت افزار در بودجه شما نیست ، رنگ آمیزی اسپری را با یک رنگ متالیک در نظر بگیرید . برای رسیدن به بهترین نتیجه : قبل از پاشش با آستر فلزی و رنگ دلخواه ، سخت افزار را با پشم استیل تمیز کرده ، سپس سنباده بزنید و برای جلوگیری از گرفتگی ، یک قطعه نوار نقاش را در سوراخ کلید بچسبانید .

درب چوبی را شیشه بزنید

درب چوبی و شیشه ای
درب چوبی و شیشه ای

دربهای ورودی با پایه های شیشه ای کاملاً همه جا روشن می شوند – نه تنها به عنوان زیبایی ، بلکه راهی برای ورود نور طبیعی و ایجاد حس وسیع در ورودی . افزودن پنجره یا عنصر شیشه دیگر به درب چوبی موجود می تواند یک پروژه باشد .

نکته : هنگام برش دهانه شیشه ، سعی نکنید از عرض یک درب بیشتر بروید . درعوض ، تقریباً 3 سانتیمتر وارد شوید ، سپس درب را بچرخانید و در سمت دیگر تکرار کنید آن را با یک عکس برگردان بیرون بیاورید .

اگر یک پروژه کاملاً در دستور کار نیست ، هرگونه شکاف یا سوراخ در سطح در را پر کنید ، آن را تمیز و بدون گرد و غبار کنید ، سپس به راحتی پوست آن را بگیرید و بچسبانید .

درهم و برهم برای تحت تأثیر قرار دادن

همه چیز قدیمی دوباره مد روز شده است . دادن حالتی کهنه و فرسوده به در چوبی شامل لکه ، دو سایه رنگ متضاد و اتمام با خراشیدگی است . راز یک نگاه اصیل در استفاده از لکه بر روی مناطقی از چوب خالی است که دوست دارید در محصول نهایی قابل مشاهده باشد ، سپس آن را با آب مالش دهید و لکه ها را با ژل نفتی بپوشانید .

یک دریچه بگذارید .

افزودن یک طرح اولیه یا مونوگرام بزرگ به درب شما ساده و شیک است .  در چه اندازه ای ؟ به سراغ نوع 600 نقطه ای بروید و هیچ کس در محله آن را از دست نخواهد داد ! آن را گرم کنید ، می توانید از اتو استفاده کنید .

تکه تزئینی آهن فرفورژه روی پنجره شیشه ای درب .

درب های چوبی ورودی
درب های چوبی ورودی

برای آوردن زیبایی و جذابیت به درب ورودی ، هیچ چیز آهن فرفورژه نمی شود ، درب چوبی ورودی را زیبا می کند . افزودن یک درج تزئینی آهن فرفورژه می تواند باعث افزایش زیبایی شود در حالیکه امنیت را افزایش می دهد . آهن و فرفورژه فقط برای جذابیت خانه های قدیمی نیست – شما می توانید نسخه های مدرن آن را نیز پیدا کنید .

به قسمت بالای درب چوبی خود شکل بدهید .

با تمام این توجه که بیرون درب چوبی ورودی شما می شود ، احتمالاً شروع به بررسی دقیق داخل نیز خواهید کرد ! نصب قالب تاج در قاب داخلی می تواند نمای خوبی به ورودی شما بدهد .

ترفند این است که قالب را در زاویه 45 درجه در حالی که وارونه است برش دهید ( با منحنی هایی که پایین تاج به سمت بالا است ) . پس از برش قالب ، قطعات کوچک کناری را برش دهید تا بین قالب و دیواره قرار گیرد .

نویسنده : حسین عتیقی

کلمات کلیدی : تزئین درب چوبی ، درب چوبی ورودی ، درب ورودی لابی چوبی ، درب ضد سرقت چوبی

مقالات مرتبط با درب های چوبی ورودی:

WhatsApp us