درخت راش، انواع وسایل زیبای سفارشی شما با چوب راش

می دانستید چوب درخت راش از پرکاربرد ترین چوب ها در وسایل و دکوراسیون چوبی امروزی می باشد.

یک گونه آسیایی یعنی راش چینی (F. engleriana)، حدود 20 متر (حدود 65 فوت) قد،  راش آبی ژاپنی (F. japonica)، تا 24 متر (79 فوت) قد، در پایه (یعنی از ابتدای تنه که از زمین محاسبه می شود) به چند ساقه (شاخه) تقسیم می شود.

به عنوان تزئینی در نیمکره غربی زمین هم به خوبی رشد می کند. راش مکزیکی یاF. Mexicana) )، یک درخت بلند مولد چوب است که اغلب 40 متر (130 فوت) قد دارد.  دارای برگهای گوه ای شکل است.

 راش شرقی (F. orientalis) ، یک درخت هرمی اوراسیایی است که در روسیه رشد خوب و کاربرد صنعتی دارد. طول 30 متر (حدود 100 فوت) بلندا دارد. دارای یک تنه سفید خاکستری مایل به سبز دارد. برگهای گوه شکل موج دار با طول حتی 15 سانتی متر (6 اینچ) دارد.

تصاویر چوب راش , تخته راش
تصاویر چوب راش , تخته راش

راش روسی، بازارو قیمت

ببینید در بازار ایران، سابقا انواعی از راش در بازار ایران موجود بود. راش ایرانی که امروزه کمیاب شده است در قدیم کار می شد. امروزه اگر هم یافت شود از رطوبت بسیار بالایی برخوردار است.

 به گفته برخی صاحب نظران بهترین چوب از نظر سهولت یافتن و در دسترس بودن در تمام طول فصول سال و مقرون به صرفه بودن راش گرجی بهترین گزینه برای فعالان بازار چوب می باشد.

به همین دلیل اغلب پیشنهاد صرف نظر نمودن از چوب درخت راش آلمانی و ترکیه ای که در بازار پیدا می شود، به فعالان حوضه چوب ارائه می گردد و چوب گرجی پیشنهاد می شود.

 در ایران راش گرجی (محصول کشور گرجستان) را هنوز هم با نام قبلی آن یعنی کاج روسی می شناسند. بنابرین افرادی که تازه وارد مارکت چوب و مصنوعات چوبی شده اند به این نام توجه کافی داشته باشند.

مسافت گرجستان تا ایران کم است. به علاوه این امر را هم از نظر دور ندارید که لاری یعنی واحد پول گرجستان از نظر برابری با پول ایران یعنی ریال در وضع بسیار بهتری می باشد.

در نظر بگیرید که تفاوت لاری با یورو چقدر می باشد! به همین علت وارد کردن راش ار کشور آلمان مقرون به صرفه نیست. به علاوه بحث مسافت کشورها و هزینه تمام شده واردات را هم در نظر بگیرید.

راش روسی، بحث فنی و نجاری

چوب روسی (گرجی) در ضخامت های 2.5، 5 و 7.5  سانتی متر، عرض  13 سانتی متر و طول 215 سانتی متر موجود است.

 چوب درخت راش گرجستان  قابلیت رنگ پذیری بالایی دارد و از آن در صنعت چوب ، دکوراسیون داخلی ، درب سازی ، مبل سازی ، پارکت سازی و ماکت سازی استفاده می‌شود.

چوب روس و صنایع چوب ایران زمین

همانطور که در این مقاله ملاحظه فرمودید چوب راش گرجی جهت اکثر کارهای چوبی مورد استفاده قرار می گیرد و برای بازار ایران زمین اهمیت استراتژیک دارد.

چوب راش
چوب راش

نمایی زیبا از راش روسی

چوب راش
چوب راش

رنگی دیگر از چوب راش

صندلی چوب راش
صندلی چوب راش

صندلی ظریف و دکوراتیو از چوب راش

صندلی چوب راش
صندلی چوب راش

صندلی راحت و دلپذیر از چوب راش

مذاکره و خرید

جهت امور تجاری مربوط به چوب راش لطفا در کانال پیام رسان ما یعنی واتس آپ، پیام داده تا کارشناسان ما در ساعات اداری به شما پاسخ داده و کار به نحو احسن انجام گردد. با امید موفقیت برای شما همکاران  .

گالری تصاویر چوب راش :
WhatsApp us