تکنیک ها و نکاتی برای نقاشی مانند یک حرفه ای

یک چوب بدون رنگ قبل از رنگ آمیزی چوب نیاز به آماده سازی دارد تا نتایج بهتری به دست آید.تکنیک مناسب هنگام رنگ آمیزی چوب می تواند پایان بهتری ایجاد کند . این روش ها برای آستر زدن چوب نیز مفید خواهند بود .  

آستر، یک پوشش محافظ شفاف یا براق یا مات ، می تواند از چوب محافظت کند و حتی گاهی باعث تقویت دانه و الگوهای چوب می شود . با این حال ، ظاهر نهایی چوب همیشه به سطح و نوع چوب تحت درمان بستگی خواهد داشت .

 نحوه تهیه یک سطح بدون رنگ آمیزی چوب

اگر برای اولین بار یک سطح را نقاشی می کنید ، مهم است که ابتدا با سنباده زدن سطح شروع کنید . سنباده زدن سطح با کاغذ سنباده خیس یا خشک 280-320 ، صاف شده و سطح را برای اولین لایه آماده می کند . ذرات سمباده زده شده با استفاده از پارچه ای بدون پرز آغشته به مواد رقیق کننده رنگ کاملاً برداشته می شوند ، زیرا رطوبت پارچه باعث جمع شدن  پرزهای سست می شود .

برای پایان عالی این مراحل را دنبال کنید

    یک لایه از آستر سفید بزنید و بگذارید سه تا چهار ساعت خشک شود . 

    آغازگر آستر چوب هنگامی که قرار است چوب در معرض رطوبت باشد توصیه می شود .این نوع پرایمر منافذ و حفره های چوب را در چوب پر می کند .

    دو لایه مینای آلکید بزنید تا سطح شما تمام شود .

    اولین لایه پایان ، استر ، نیمه براق یا براق را بزنید و اجازه دهید خشک شود .  به خاطر داشته باشید که برای پایان نرمتر ، بین  روکش ها سنباده بزنید .

توجه : اگر از یک آغازگر پایه روغن استفاده می کنید ، پس باید از رنگ روغن استفاده کنید .  رنگ و آغازگرهای پایه روغنی نسبت به رنگ و آغازگرهای پایه آب با سرعت کمتری خشک می شوند .

بهترین روش برای رنگ آمیزی چوب

اگر یک منطقه را دوباره رنگ آمیزی می کنید ، اولین کاری که باید انجام دهید ارزیابی وضعیت رنگ سطح است .  اگر رنگ لایه برداری است ، باید آنرا خراش دهید تا  روکش های رنگ قدیمی از بین بروند .  پس از آن ، سطح لازم است با کاغذ سنباده 180 ریز صاف شود تا سطح صاف تری ایجاد شود . هرگز سعی نکنید سطح چوب موجود را بدون آماده سازی سطح آن نقاشی کنید . استفاده از روکش مستقیم رنگ روی پوشش قدیمی کارایی نخواهد داشت و در نهایت تمایل به لایه برداری خواهد داشت ، مخصوصاً اگر دارای پوشش براق باشد .

این روش نقاشی ابتدا باید سطح چوبی را آماده کند .  برای آماده سازی سطح خود این مراحل ساده را دنبال کنید :

    فقط به آرامی سنباده بزنید تا سطح قابل رنگ آمیزی ایجاد شود . از  سنباده 280 برای سنباده زدن سطح استفاده کنید . به یاد داشته باشید که باید بررسی کنید که رنگ حذف شده یک رنگ بر پایه سرب نیست . در صورت وجود ، مراحل ویژه و اضافی باید دنبال شود که احتیاج به افراد حرفه ای دارد .

    ذرات سست را از بین ببرید

    یک زیر لایه زیرین آلکیدی بزنید و بگذارید  بنا به توصیه های سازندگان خشک شود .

    رویه را بمالید ، بگذارید خشک شود و سپس اولین لایه پایان ، نیمه براق یا براق را بزنید و اجازه دهید خشک شود . برای پایان نرمتر ، بین  روکش ها سنباده بزنید .

بهترین روش های سنباده زدن بین سطح ها

بهترین توصیه برای سنباده زدن در بین سطح ها این است که ابتدا از کاغذ سنباده درشت تری شروع کنید و آن را با یک  سنباده متوسط پیگیری کنید و سپس با یک سنباده ریز کار را پایان دهید .

یک نکته خوب : روی سطح  سنباده زده شده یک آب  کم  بپاشید که باعث افزایش دانه می شود . به یاد داشته باشید که بهترین روش  سنباده در جهت دانه است . در غیر این صورت ، ممکن است به سطح شما آسیب برساند . در استفاده از سنباده مداری نیز همین توصیه انجام می شود . با کاغذ سنباده های درشت و متوسط شروع کنید و با ریز کاری نهایی کنید .

نوشته شده توسط : ف . پاکزاد

مقالات مرتبط با مبلمان چوبی:

WhatsApp us