شهرستان ری

شهرستان ری

شهرستان ری

Ray

City in Iran

Rey or Ray , also known as Rhages and formerly as Arsacia, is the capital of Rey County, Tehran Province, Iran, and is the oldest existing city in the province

شهرستان ری (به مرکزیت ری) یکی از شهرستان‌های استان تهران است.

 

شهر های ری 

شهر ری

کهریزک

باقرشهر

حسن‌آباد

 

شهرستان ری

 

شهرستان ری -مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: شهرستان ری بیشترین آمار سرپرستان خانوار را در میان شهرستان های استان تهران دارا می باشد

 

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر چهارشنبه نشست راهبردی طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار با حضور سهیلا جلودارزاده مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت، محمدرضا مس فروش رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران، هدایت الله جمالی پور معاون استاندار و فرماندار ویژه ری و مسئولان و مدیران در فرمانداری شهرستان ری برگزار شد.

 

سهیلا جلودار زاده در این نشست با اشاره به انتخاب شهرستان ری به عنوان پایلوت در اجرای طرح توانمند سازی زنان سرپرست خانوار اظهار داشت:

باید توجه داشت که شهرستان ری بیشترین آمار سرپرستان خانوار را در میان شهرستان های استان تهران دارد

همین موضوع در کنار تنوع مسائل زنان سرپرست خانوار در این منطقه سبب شد تا شهرستان ری به عنوان

پایلوت در اجرای طرح توانمندسازی سرپرست خانوار انتخاب شود.

 

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: بر اساس آمارهای به دست آمده بیش از هشت هزار سرپرست خانوار در شهرستان ری حضور دارند که بیش از پنج هزار نفر آنان تحت پوشش کمیته امداد و یکهزار نفر تحت پوشش بهزیستی و دو هزار نفر نیز از مهاجران هستند که این امر نشان دهنده آن است که این منطقه نیازمند توجه بیشتر است.

 

وی ادامه داد: بدین ترتیب تعداد بالای سرپرستان خانوار در شهرستان ری در کنار عوامل دیگر سبب انتخاب این شهرستان به عنوان پایلوت اجرای طرح توانمند سازی زنان سرپرست خانوار شد که قطعا پس از انجام این طرح و بررسی نقاط قوت و ضعف آن، می توان طرح جامع تری را به اجرا گذاشت.

 

این مسئول یادآور شد: یکی از کارهایی که با جدیت دنبال می شود ایجاد بازارچه های دائمی برای ارائه تولیدات زنان سرپرست خانوار است که خوشبختانه در جذب سرمایه گذار برای این منظور در شهرستان ری کارهای خوبی انجام شده است زیرا اعتقاد داریم که راه اندازی و برپایی یک بازارچه دائمی پوشاک و سایر محصولات تولیدی می تواند جوابگوی زنان سرپرست خانوار که تولیداتی دارند، باشد.

 

وی با تشریح نحوه حمایت از زنان سرپرست خانوار  گفت: حمایت از زنان سرپرست خانوار به حوزه های مختلفی تقسیم می شود که می توان به  حوزه مهارت های فنی و حرفه ای، کارآفرینی و اشتغال اشاره کرد و از جمله اقدامات این طرح ایجاد شهر پوشاک، شهرک تولید لوازم آرایشی و بهداشتی، مهارت آموزی تراش سنگ ها و زیورآلات و صنعت غذایی در حوزه شهری و فعالیت های کشاورزی و دامداری برای زنان روستایی است.

منبع : سایت

ویکی پدیا 


شهرستان ری

 

در ایام نوروز رخ می دهد

هزاران مسافر نوروزی در شهر ری / زیارتی که جان آدمی را جلا میدهد

حرم عبدالعظیم حسنی

شهرستان ری

شهرستان ری –

در ایام نوروز هزاران مسافر نوروزی از اقصی نقاط کشور به شهرری سفر کرده و ضمن زیارت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) ازجاذبه های تاریخی و گردشگری ری دیدن می کنند.

شهرستان ری را باید یکی از پرتراکم ترین نقاط استان تهران در سفرهای نوروزی دانست به طوری که این شهر بویژه حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در طول ایام نوروز پذیرایی هزاران زائر و مسافر هستند که علاوه بر زیارت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی، از جاذبه های تاریخی و گردشگری ری دیدن می کنند.

شهرستان ری بواسطه حضور مرقد نورانی و منور حضرت عبدالعظیم حسنی در این منطقه و دارا بودن  ویژگی های جغرافیایی و جمعیتی و سیاسی از جایگاه مهمی در استان تهران برخوردار است به طوری که به تعبیر بزرگان این منطقه به عنوان قبله تهران معرفی و حرم حضرت عبدالعظیم مورد توجه و احترام مقام معظم رهبری و علما و مراجع است.

در ایام نوروز و همزمان با ایام شهادت بی بی دو عالم حضرت زهرا(س) نیز برنامه های ویژه ای در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی برای مسافران نوروزی با هدف گسترش ارزش های اهل بیت عصمت و طهارت تدارک دیده شده است که علاقه مندان در این مراسم ها نیز شرکت می کنند.

شهرستان ری

شهرستان ری

        شهرستان ری

در ساعات سال تحویل نیز حرم حضرت عبدالعظیم مملو از مردمی بود که خود را از نقاط مختلف استان تهران و حتی کشور به این مکان مقدس رسانده و آغاز سال 94 را در جوار این شخصیت نورانی و بافضیلت آغاز و برای فرج حضرت بقیة الله الاعظم (عج) و اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دعا کردند.

بسیاری از شهروندان تهرانی که در ایام تعطیلات نوروزی در پایتخت هستند نیز حضور در شهرستان ری و بازدید از اماکن تاریخی، مذهبی و فرهنگی این منطقه را در دستور کار خود قرار می دهند و این امر آمار بازدیدکنندگان نوروزی از این منطقه را افزایش می دهد.

شهرستان ری

شهرستان ری

  

شهرستان ری آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است

هدایت الله جمالی پور در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت : شهرستان ری در مجاورت پایتخت دارای آثار متعدد تاریخی، فرهنگی بوده  که تعدادی از اماکن  نیز به ثبت ملی رسیده است و می تواند برای مسافران نوروزی جذاب و خاطره انگیز باشد.

فرماندار ویژه ری افزود : هماهنگی های لازم برای استقبال از مسافران نوروزی در شهرستان ری صورت گرفته و جلسات متعددی در این راستا برگزار شده است و این شهرستان آماده پذیرایی از مسافران خواهد بود.

 

WhatsApp us