انواع درب چوبی تلفیق کارایی و زیبایی – هزینه های مربوطه

توضیح کلی

درب ها باید هم شکیل و زیبا باشند و هم مقاومت خوبی در برابر ورود سارقین، رطوبت، پوسیدگی و غیره داشته باشند.

مسئله امنیتی درب ها

این نکته مهم را اضافه کنم که برخی تصور می نمایند، مقاومت در برابر سارقین فقط مربوط به درب ورودی ساختمان و منازل ( درب لابی) می باشد. این باور درست نیست. زیرا هر دربی از دید امنیتی به عنوان یک سد مستقل در برابر ورود سارقین می باشد.

 تصور نمایید که شما شیء با ارزش در اتاق خواب خود دارید.  همه درب ها قفل نموده و از خانه خارج شده اید. دزدی در نبود شما توانسته است از درب ورودی خانه عبور نمایند. حالا پس از بررسی سالن پذیرایی به درب های بسته اتاق خواب ها برخورد می کند.

در آمار جرائم دیده شده است که سارقین توانسته اند از درب اصلی بگذرند ولی امکان عبور از درب اتاق خواب را نیافته اند. پژوهشگران علوم قضایی بیان می کنند که طبق قاعده کلی دزد ها همیشه بیمناک هستند که افراد خانه، همسایه ها و یا مأموران پلیس از راه برسند و دستگیر شوند.

بنابرین هر مانعی روی ذهن آن ها اثر منفی دارد، زیرا سارقان همیشه علاقه مند هستند کار به سرعت تمام شود. به علاوه سارقین را مجبور می نماید که کار بیشتری انجام دهند و در نتیجه زمان بیشتری را نیز صرف نمایند. چه بسا که در طول زمان مذکور دزدان دیده شده و یا حتی دستگیر شوند.

حتی در بازپرسی ها دیده شده است که در صورت وجود حرز های (بندها، قفلها، فضای در بسته) متعدد دزدها از ادامه کار منصرف شده اند.

مقاومت در برابر رطوبت و نور آفتاب

برخی نگران این مطلب هستند که درب های ورودی که در تماس نور خورشید، باد، باران و برف هستند آیا مقاومت خوب و قابل قبولی در برابر عوامل مذکور دارند و یا خیر؟

در پاسخ به سوال فوق باید گفت که برای تهیه درب های چوبی از چوب های با مقاومت بالا استفاده می شود و جای هیچ گونه نگرانی نیست. چنین چوب هایی در طول قرون متمادی به خوبی امتحان خود را پس داده اند.

 به علاوه امروزه با وجود رنگ های مختلف و تکنولوژی های جدید استحکام چوب ها در برابر چنین عواملی تا حد زیادی بالا رفته است. در این زمینه مطمئن باشید. ( رنگ پلی استر پوست و پولیش )

نکته دیگری که ذکر آن در اینجا لازم است این است که درب حمام، دستشویی و حتی آشپزخانه، نیز هم باید در برابر رطوبت مقاوم باشند. بنابر بهتر است، چنین درب هایی را از چوب هایی مانند نئوپان و ام دی اف خریداری نکنید.

زیرا این چوب ها از خرده چوب تهیه می شوند. شاید این نکته را در مورد چوب ام دی اف شاید نمی دانستید. هر چند ام دی اف ها ظاهری زیبا دارند که برای آشپزخانه ها ایده آل به نظر می رسند. مقاومت لازم برای تهیه و ساخت درب را ندارند.

همانطور که در ابتدای بحث هم اشاره کردیم، چوب درب باید مقاومت کافی را داشته باشد. این نکته همانطور که از معنی و مفهوم درب بر می آید نکته کلیدی در ساخت درب می باشد.

به اطرافتان که بنگرید متوجه می شوید هر وسیله ای فلسفه وجودی دارد. به عنوان مثال یک میز کنسول باید عنصری برای افزایش بحث زیبایی شناسی محیط پیرامونی ما باشد.

درب هم باید فی نفسه دارای استحکام لازم در برابر همه عوامل خارجی اعم از بیگانگانی که به طور غیر قانونی قصد ورود به خانه ها و دفاتر ما را دارند و عوامل طبیعی چون باران و تابش نور خورشید و نیز آب حمام باشند.    

نمونه ای از درب ساده و با مقاومت قابل قبول

تقسیم بندی درب ها از دیدگاهی دیگر

قاب تونیک (کشکافی – زهواری)

درب چوبی شیشه خور ( زهواری)

قاب تونیک سه لائی ( زهواری )

نمونه ای از ابعاد استاندارد درب ها

درب ورودی عرض ۹۰ در ارتفاع ۲۲۰ – ۲۱۰

درب های اتاق خواب ۷۵ – ۷۰ در ارتفاع ۱۹۵ – ۱۹۰

درب های سرویس ۷۰ – ۶۵ در ارتفاع ۱۹۰

هزینه تمام شده درب های چوبی

دقت بفرمایید که درب های ساده نسبت به درب های تونیک و پیچیده هزینه کمتری دارند. نوع چوب هم در این زمینه بی تاثیر نیست. به عنوان نمونه، چوب های ماهون و چوب بلوط هم نسبت به کاج روسی بهای تمام شده بیشتری دارند.

در مقاله قبلی این سایت هم به قیمت درب های چوبی تونیک اشاراتی داشتیم.

نمونه ای از درب هایی که روی آن طراحی صورت گرفته است.

امکان مشاوره و اخذ قیمت دقیق تمام شده کالا

برای فراهم آمدن بستری جهت همراهی بیشتر شما عزیزان ما در کانال پیام رسان خود یعنی واتسآپ بستری فراهم نموده ایم.

شما با انتخاب مدلی از درب چوبی و یا هر وسیله چوبی دیگر از سایت ما و یا هر سایت دیگری و ارسال آن برای کارشناسان مجرب در کانال واتسآپ ما  این امکان را خواهید داشت که درباره نوع چوب و بهای مقطوع آن مشاوره دریافت نمایید.

گالری تصاویر درب چوبی :

با تشکر از توجه شما

WhatsApp us