شرکت اپل (حذف نام ایران از لیست تحریم های این شرکت )

تاکنون صدها نفر از کاربران آیفون و آی پد بابت وقوع این مشکل به اپل اعتراض کرده اند. از جمله برنامه های ثالثی که بدین علت مختل شده اند می توان به برنامه های پیام رسان، ایمیل، نوت و … اشاره کرد.

نقص یاد شده هم در گوشی ها و تبلت های قدیمی و هم در نمونه های جدید آن وجود دارد. برخی کارشناسان و صاحب نظران پیشنهاد کرده اند که کاربران بهتر است برنامه جاوا اسکریپت را بر روی مرورگرهای خود غیرفعال کنند تا از تداوم این مشکل جلوگیری کنند.


حذف نام ایران از فهرست تحریم‌های اپل

ارتباطات و فناوری اطلاعات

بر اساس اطلاعات درج شده برروی سایت رسمی شرکت اپل، این شرکت نسبت به حذف نام ایران از لیست تحریمی‌های خود اقدام کرده است.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، چندی پیش معاون وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگویی با بی بی سی از رفع تحریم‌های حوزه ارتباطی و رایانه‌ در ایران خبر داده بود؛ با این حال تاکنون به غیر از شرکت ادوبی که سایت خود را برروی کاربران باز کرد، اقدامی مشاهده نشده بود.   اما در اطلاعیه اپل آمده است که طبق مجوز عمومی D، صادرات یا صادرات مجدد خدمات، نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای تابعه برای ارتباطات فردی به طور مستقیم یا غیرمستقیم، از خاک ایالات متحده یا توسط شهروندان این کشور در دیگر نقاط دنیا، برای استفاده توسط کاربران عادی در ایران، بلامانع است.   البته بر اساس این اطلاعیه این موضوع به معنای رفع تمامی تحریم‌های این شرکت نیست و تنها بعضی از اجناس و قابلیت نرم‌افزاری این شرکت در دسترس کاربران ایرانی خواهد بود. منبع : isna.ir farsnews.com ویکی پدیا

WhatsApp us