می توانید صندلی چوبی راحتی کوچک یا بزرگ داشته باشید ، صندلی های راحتی به یک گوشه کوچک جذاب تبدیل شده اند که به شما امکان می دهد از آن برای چندین عمل مختلف ، از جمله یک مکان برای صرف صبحانه ، یک مکان برای مطالعه آرام ، یا حتی یک فضای ساده استفاده کنید ، درست است که این نوع صندلی ها زیبایی خاص خود را دارند اما شما می توانید با رسیدگی به آن ها و تزئین کردن شان وجه زیبا تری به آن ها ببخشید ، صرف نظر از اینکه آن ها را در خانه خود دارید .

ایده های جذاب صندلی راحتی در این مقاله به شما کمک می کند تا همان حسِ راحتی که به دنبالش هستید به دست بیاورید :

نشیمنی در گوشه

برای پنجره های گوشه خانه تان به فکر یک دکوراسیون جذاب هستید ؟ این نوع صندلی راحتی یک انتخاب ایده آل است . اگر پنجره ای در گوشه خانه خود دارید ، می توانید با ایجاد یک فضای استراحت ساده ، آن را به روز کنید . قسمت هایی برای استراحت ، یکی از بهترین روش ها برای قرار دادن صندلی راحتی است زیرا به شما امکان می دهد زیبایی را در یک منطقه آن طور که می خواهید به وجود بیاورید و در عین حال تبدیل به یک نقطه کانونی در خانه خود کنید . علاوه بر این ، به شما امکان می دهد یک فضای چند منظوره داشته باشید .

این نوع صندلی ها در خانه به شما کمک می کند تا یک آپارتمان کوچک را با سبکی خاص تزئین کنید .

نور را وارد کنید

انواع صندلی راحتی
انواع صندلی راحتی

نور در مبنای صندلی های راحتی یک اصل محسوب می شود . ممکن است فضای دلخواه شما یک فضای صمیمی و راحت باشد ، خب به اندازۀ کافی این نوع صندلی ها به خانه شما راحتی می بخشند اما با افزودن نور به این مجموعه شگفتی بی نظیری به مکان تان اضافه می شود . درست مثل هر قسمت دیگری از خانه استفاده از وسایل روشنایی همیشه ایده خوبی است . بنابراین ، یک یا دو وسیله روشنایی را در قسمت صندلی راحتیِ خود اضافه کنید تا آن را به فضای روشن تری تبدیل کند ، یا به عنوان یک گوشه آرام برای مطالعه تبدیل کنید . استفاده از چراغ های روشن امضایی برای داشتن کنتراست فوق العاده در مکان مورد علاقه تان خواهد بود .

صندلی غذاخوری

صندلی غذاخوری
صندلی غذاخوری

افزودن چند صندلی به صندلی های راحتی نه تنها رنگ و بافت بیشتری به مکان می بخشد بلکه باعث جذابیت و جمع شدن فضا می شود . اگر شما به اندازه کافی خوش شانس هستید که به عنوان بخشی از اتاق ناهار خوری خود یک صندلی راحتی نیز داشته باشید ، ممکن است بخواهید دکوراسیون اتاق غذاخوری خود را مرتب کنید و صندلی های راحتی خود را بخشی از فضای غذاخوری خود قرار دهید . انجام این کار نه تنها دکوراسیون را بهم نزدیک می کند ، بلکه به فضای گوشه مفهوم جدید یا حتی نشیمن اضافی می بخشد .

یک گوشه راحت در اتاق خواب

صندلی در گوشه
صندلی در گوشه

برای اینکه صندلی های راحتی اتاق خواب شما جذاب باشد ، می توانید رنگ های نرم پاستلی اضافه کنید و آن ها را با دکوراسیون فعلی خود مخلوط کنید . داشتن گوشه ای برای مطالعه آرامش بخش ، گرم و راحت در اتاق خواب می تواند به شما کمک کند که بخواهید یکی از کتاب هایتان را در اوقات فراغت بخوانید . این مورد به عنوان فضای آرام و دلخواه جدید شماست که به شما امکان تماشای غروب خورشید و خواندن کتاب مورد علاقه خود را می دهد . وقتی نوبت به تزئینات می رسد ، مطمئن شوید که با آنچه که در حال حاضر دارید چیدمان به خوبی جریان دارد اما چند بالش دوست داشتنی هم اضافه کنید تا حسِ دنج بودن به شما تعلق بگیرد ، می توانید یک پتو هم بر دارید تا مکان دوست داشتنی تان راحت تر هم شود .

نیمکت

نیمکت در اتاق خواب
نیمکت در اتاق خواب

اطمینان حاصل کنید که نیمکت شما دارای نوعی قسمت در زیر است بنابراین یک کمد اضافی برای ذخیره موارد مورد نیاز خود دارید . این در اتاق های کوچک تر که فضای شما هنوز فضای کافی برای کمد ندارد بسیار عالی عمل می کند . درست خواندید ! اگر از قبل فضای پنجره را دارید و هنوز مطمئن نیستید که با آن چه کار خواهید کرد ، یک نیمکت اضافه کنید و به آن توجه خاص خود را بدهید . افزودن نیمکت نه تنها آن را به یک نقطه کانونی تبدیل می کند ، بلکه همه آن چیزی که شما برای به نمایش گذاشتن در اتاق به آن نیاز دارید را یکجا به ارمغان می آورد ، این نیمکت زیبا می تواند با صندلی های دیگری هم ترکیب شود تا یک دورهمی زیبا داشته باشد .

ورودی

صندلی در ورودی منزل
صندلی در ورودی منزل

می توانید به صندلی های راحتی در قسمت ورودی خانه بخش های ذخیره سازی اضافه کنید تا به راحتی وسایلِ لازم را آنجا بگذارید ، صندلی ورودی راحتی شکلی عالی برای تزئین مکانی است که برای دکوراسیون بندی صحیح آن تلاش می کنید . علاوه بر این ، بودن طرحی این چنینی در بدو ورود بسیار جالب توجه خواهد بود ، داشتن این صندلی راحتی به خوبی می تواند به شما کمک کند ، می توانید کفش هایتان را در آن نگهداری کنید یا آنجا بنشینید یا حتی با قرار دادن چندین کوسن روی آن به یک قسمت دوست داشتنی برای اوقات فراغت تبدیل کنید .

صندلی های بزرگ

صندلی های بزرگ
صندلی های بزرگ

وقتی صحبت از یک صندلی پنجره بزرگ می شود می خواهید آن را ساده نگه دارید ، زیرا این اطمینان را می دهد که صندلی راحتی خود به تنهایی زیبایی کافی را ارائه می دهد . یک خانواده پرجمعیت خواستار فضای بزرگ نشیمن خواهند بود ، جایی که شما و چند نفر از اعضای خانواده می توانید بنشینید و از یک فنجان قهوه یا شکلات داغ لذت ببرید . هرچه مساحت بیشتری داشته باشید دست تان برای انتخاب دکوراسیون و چیدمان باز تر است ، می توانید از بالشتک های زیبا برای دنج تر کردن فضا استفاده کنید .

صندلی روکش دار

صندلی روکش دار
صندلی روکش دار

یک صندلی تودوزی رنگارنگ اضافه کنید تا بُعد بَعدی را در اتاقی که صندلی راحتی خود را در آن قرار داده اید به وجود بیاورد . رنگ های روشن یا طرح دار را برای کنتراست زیبا در نظر بگیرید . اگر در نحوه تزئین پنجره جذاب خود شک دارید ، صندلی آن را روکش کنید . اثاثه یا لوازم داخلی یک شکل عالی برای افزودن رنگ ، الگو و بافت به مناطقی است که به نظر ساده می رسد و به دکوراسیون زیادی احتیاج ندارد . این امتیاز نیز وجود دارد که می توانید روکش صندلی خود را هرچند وقت یکبار که خواستید تغییر دهید – یک پیروزی و برنده شدن همیشگی .

اتاق آفتاب گیر

صندلی چوبی در اتاق آفتاب گیر
صندلی چوبی در اتاق آفتاب گیر

اتاق آفتاب گیر بهترین مکان برای داشتن صندلی راحتی است زیرا در واقع یکی از مکان های خانه است که به زیبایی می توانید درون و بیرون اتاق را با یکدیگر ترکیب کنید . اگر واقعاً در تلاش برای جذاب کردن بیشتر اتاق تان هستید ، داشتن صندلی راحتی به عنوان بخشی از اتاق آفتاب گیر ، شکل بسیار خوبی برای انجام این کار است . با داشتن این فضای نشیمن آفتاب گیر به اتاق کمک می کنید تا به صورت یکپارچه احساسی مانند یک ترکیب کامل بین داخل و خارج ایجاد کند .

دنج تر شدن

نمونه صندلی راحتی
نمونه صندلی راحتی

در اینجا گزینه ای راحت تر وجود نخواهد داشت . بنابراین ، اضافه کردن تعداد زیادی بالش و پتو به این گزینه منطقی است . برای تقویت دکوراسیون خود از همین رنگ استفاده کنید . وقتی می خواهید در خانه خود یک فضای خاص داشته باشید که بتوانید آرام بنشینید و آرامش خود را به دست آورید ، ایجاد یک فضای دنج همیشه ایده خوبی است . چند بالش و چند پتو با یک یا دو کتاب اضافه کنید و دوباره عاشق فضای دوست داشتنی تان شوید .

نویسنده : حسین عتیقی

کلمات کلیدی : دیزاین چوبی ، طراحی خانه چوبی ، میز و صندلی چوبی ، صندلی راحتی چوبی

مقالات مرتبط با دکوراسیون چوبی:

WhatsApp us