فضا ،زمان و معماری

نویسنده زیگفرید گیدیون ترجمه محمد تقی فرامرزی
معماری جهانی

ساختمان سازی و پیامدهای آن

وضعیت کنونی معماری

معماری و پیکره تراشی

مساله طاق زنی

کاهش اهمیت تنوعات سبک شناختی
سبک ها در امریکا، از روز اول، چیزهایی وارداتی بودند. این سبک ها در این کشور رشد نیافتند بلکه به صورتی کاملا رشد یافته وارد این کشور شدند.در سده 19 هیچ یک از این سبک ها رومانتیک، ویکتوریایی، تودور، و احیای گوتیک نماینده روحیه امریکایی نیست، که ماجراها و تغییرات اون در خارج از حدود باریک اونها ادامه پیدا کرد. خانه های اربابی رومانتیک ها، ویلاهای ساخته شده به سبک ویکتوریایی،حتی در گاهی های ورودی و ستون های خانه های دوره مهاجرنشینی با تمام جذابیت شان به جای آنکه ما رو با چم و خم اون روحیه اشنا کنند سبب گمراهی مان شدند. عناصر معماری امریکایی از جایی دیگر ریشه می گیرند.
نخستین ساختمان های اسکلت دار
نخستین ساختمان های اسکلت دار:فرانسه، اولین ساختمانی که در اون یه اسکلت اهنی جهت نگه داشتن همه وزن بنا درنظر گرفته واجراشده.
همزمانی سطوح تخت با شیوه های جدید ساختمانی. سیستم اجرایی به کار رفته جهت نماها ، به شکل گیری سطحی تماما تخت از بالا تا پایین و بدون هیچ نوع برامدگی یا بیرون نشستگی اعم از افقی یا عمودی انجامید.
بی تاثیری برپیشرفت اسمان خراش امریکایی. خیلی شگفت اوره که کار سولینه تا این حد در امریکا ناشناخته مونده باشه، همچنان که ظاهرا هم ناشناخته مانده. هرکسی انتظار داره که این اولین نمونه ساختمان اسکلت دار، نقشی خیلی مهم در شکل گیری و پیشرفت اسمان خراش داشته باشه.
شکاف بین معماری و فناوری

تقاضا برای معماری جدید
مسایل جدید ساختمانی- راه حل های جدید

پیشرفت معماری در امریکا

فضا- زمان در هنر،معماری،و ساختمان سازی

والتر گروپیوس وپیشرفت در آلمان

ساختمان های بزرگ و هدف های معمارانه

اتحاد بین زندگی ومعماری

تولید مبلمان با واحدهای استاندارد
فقط بعضی از اجزای خانه استاندارد باید بشن: درها، پنجره ها،تجهیزات مکانیکی، وعضوهای ساختمانی،اعم از این که اسکلت دار باشند یا پانلی. نکته مهم اینه که ازادی معمار باید حفظ بشه. اجزای استاندارد بایستی سبب بیداری ژرف نگری معمارانه بشن نه نابودی اون.
کنگره های بین المللی معماری مدرن و شکل گیری معماری معاصر

پروژه خانه سازی با اندازه بزرگ: ریجنتس پارک

روابط متقابل مسکن و فعالیتها در زندگی خصوصی
احتیاط در طراحی جهت توسعه.در هلند همه اقدامات جهت رسیدن به این هدف می باید با احتیاط زیاد اجرا بشه.زمین خیلی گرونه و بایستی با رعایت بیشترین صرفه جویی ممکن از اون استفاده بشه.
نگرش فنی و انسانی. انچه نیاز داریم راه هایی برای اسان کردن یه زندگی هماهنگ برای هر شهروند مجزاس.نقطه محوری تحولات بعدی عبارت بود از فرد وروابط متقابل بین فعالیتهای او با همه زندگی شهر.
نتیجه گیری
درباره حدود عنصر طبیعی در معماری
بنیان معماری به روابطش یا نسبت ها و شکل های هندسی بستگی داره. اما معماری فقط ساختار هندسی نیست. و تنها به قوانین ابدی وابسته نیست. معماری برای اون وجود داره که به انسان از بین رفتنی مانند هر گیاه خدمت نماید. به این ترتیب معماری، بعضی صفات انسانی و گیاه گونه هم داره.
سیاست و معماری
درباره پیش پنداشت فرهنگ. در همین دوره های کوتاه وحدت فرهنگ فکری، احساسی و سیاسیه که زندگی تونسته شکوهی اینچنین و امکان پذیر برای انسان را به ظهور برسونه. امروز ما نمی تونیم خیلی زیاد بلند پروازی کنیم. باید فروتنانه قدم برداریم. ما قبل از اونکه یه چنین وحدت فرهنگ احساسی، فکری و سیاسی را توقع داشته باشیم ، ابتدا بایستی در یابیم که امروزه دو عنصر احساسی و فکری تا کجا به هم وابسته اند، و ما تا چه اندازه به اون پیش پنداشت حیاتی هر فرهنگ نزدیک شده ایم: پیوستگی بین روش های تفکر و احساس.

 

WhatsApp us