اخیراً در موقعیتی قرار گرفتم که باید مشخص کنم می خواهم میز جلومبلی من چقدر بلند باشد. تا آن زمان من حتی به آن فکر نکرده بودم … ارتفاع میز جلومبلی کاملا استاندارد بود و من آن را مسلم می دانستم. همان موقع فهمیدم که این جزئیات نه تنها برای میز بلکه برای کل اتاق نشیمن و همه چیز در آن مهم است. بنابراین ارتفاع مناسب برای یک میز جلومبلی چقدر است ؟ خب، بستگی دارد.

مشخص کنید که ارتفاع ایده آل یک میز جلومبلی در رابطه با قطعات مبلمان اطراف آن چیست

ارتفاع میز جلو مبلی در موارد خاص
ارتفاع میز جلو مبلی در موارد خاص

در موقعیت های خاص داشتن یک گروه از میز به جای فقط یک میز می تواند بهتر باشد. هر میز می تواند ارتفاع کمی متفاوت داشته باشد.

درست بودن نسبت کلی یک میز جلو مبلی بسیار مهم است. اگر میز خیلی بزرگ یا خیلی کوچک باشد ، کل اتاق احساس شلختگی می کند. اگر مبلمان متناسب نباشد ، محیط راحت و مناسب نیست و شما نمی توانید به ظاهر و احساس دلخواه برسید. بنابراین می بینید که ارتفاع میز با مجموعه ای از جزئیات دیگر مانند طول یا محل قرارگیری ارتباط نزدیک دارد.

به طور کلی ، ارتفاع مناسب میز جلو مبلی است که با ارتفاع بالشتک های مبل مطابقت داشته باشد. اگر کوسن ها کمی بزرگتر باشند ، میز می تواند 3 تا 5 سانتی متر کوتاه تر از آن باشد. این معمولاً به این معنی است که میز جلو مبلی حدوداً 40 تا 45 سانتی متر طول دارد. هنگام تعیین ارتفاع ، باید نه تنها تناسب مبل (یا صندلی راحتی) بلکه طراحی میز را نیز در نظر بگیرید. به عنوان مثال ، اگر زیر آن قفسه ذخیره سازی وجود دارد ، آن را نیز در نظر بگیرید.

عملکرد اصلی میز نیز به همان اندازه مهم است ، بنابراین در مورد نحوه استفاده از این قطعه مبلمان فکر کنید. اگر قصد دارید روی مبل جلوی تلویزیون استراحت کنید و پاهایتان را روی میز جلو مبلی بگذارید ، مطمئن شوید که برای آن خیلی بلند یا کوتاه نباشد. اگر قصد دارید روی آن تخته بازی کنید ، مطمئن شوید که همه می توانند به راحتی از آن استفاده کنند. همچنین ، اگر بچه ها از این میز استفاده می کنند ، آن را قابل دسترسی و کودک پسند کنید.

میز جلو مبلی در اتاق نشیمن
میز جلو مبلی در اتاق نشیمن

قسمت نشیمن را با یک میز جلو مبلی خیلی بزرگ یا یک میز بلند شلوغ نکنید

میز جلو مبلی با بالشتک ضخیم
میز جلو مبلی با بالشتک ضخیم

اگر مبل بالشتک ضخیم و کرکی غیرمعمولی دارد ، میز جلو مبلی باید با ارتفاع آن مطابقت داشته باشد. البته اگر فقط 3 تا 5 سانتی متر کوتاه تر باشد نیز اشکال ندارد

ارتفاع انواع میز جلو مبلی در اتاق نشیمن
ارتفاع انواع میز جلو مبلی در اتاق نشیمن

یک اتاق نشیمن می تواند بیش از یک میز جلو مبلی داشته باشد ، به خصوص یک میز با بیش از یک نوع نشیمن

اتاق نشیمن مدولار
اتاق نشیمن مدولار

اگر انعطاف پذیری و مدولار بودن در اتاق نشیمن را دوست دارید ، به جای یک میز بزرگ ، چندین میز جلو مبلی کوچک را در نظر داشته باشید

 میزجلومبلی با پایه کوتاه
میزجلومبلی با پایه کوتاه

دو میز جلو مبلی یکسان که کمی پایین تر از مبل ها هستند حسی واقعاً دنج و جذاب به این اتاق نشیمن بخشیده اند. کاملاً متناسب هستند

 میز های جلومبلی مکمل
میز های جلومبلی مکمل

همیشه به تصویر از دور نگاه کنید و روشهای تعامل قطعات مبلمان با یکدیگر و همچنین چگونگی مکمل یکدیگر شدن را در نظر بگیرید.

قرارگیری مبل می تواند به طور مستقیم بر نسبت تأثیر بگذارد. با توجه به این موضوع ، به طور کلی باید بین میز جلو مبلی و مبل و صندلی های اطراف آن حدود 30 تا 45 سانتی متر فاصله باشد. بدیهی است که طراحی نیز مهم است. یک میز جلو مبلی می تواند ساده ، آراسته ، ساخته شده از چوب ، با یک صفحه شیشه ای ، گرد ، مستطیل شکل باشد و این لیست می تواند ادامه یابد . کلید یک طراحی کامل یافتن ترکیبی مناسب از ویژگی ها و دانستن اینکه چه چیزی را در اولویت قرار دهید است . مشخص کردن اینکه ارتفاع مناسب چقدر است قطعاً در اولویت قرار می گیرد.

نویسنده : حسین عتیقی

کلمات کلیدی : میز جلو مبلی چوبی ، میز های چند تکه چوبی

مقالات مرتبط با مبلمان چوبی

WhatsApp us